کتگوری نوشته: سیاسی/ تاریخی/ برای دانستن روابط سیاه ضد وطنی گروههای اعم بر سر قدرت، و آنهایی که برای تقسیم قدرت باهم هستند.

از نظر نیرو های ضد جنگ و ترقی خواه، برژنسکی تاریخ ویرانگر و بد نام را از خود بجا گذاشت، که تاریخ بشری برای همیشه به او ننگ و نفرین خواهد فرستاد.

زبیگنیو برژنسکی مشاور امنیت ملی جیمی کارتر، و از جمله اعضای مؤسس کمیسیون سه جانبه، (Trilateral Commission بتاریخ ۲۶ می ۲۰۱۷ مُرد، و میراث ویرانگر از جمله ی آدمکشان که ۲۵ سال است بخشی آن بر قدرت ویرانگر خویش به اتکاء اربابان شان تکیه زده، و مانندِ گرگانِ لاشخوارِ بر سرِ قدرت با دیگر داعشیان، و طالبانِ هم نطفۀ نا مشروع شان در جنگ هستند، و افغانستانِ به ویرانه کامل تبدیل نموده را، از خود بجا گذاشت.

کتابِ تالیف شده توسط او تحت عنوان: "تخته شطرنج بزرگ" و یا [The Grand Chessboard]، که در حقیقت طرح انگلیسی -امریکایی، سلطه بر جهانِ بعد از جنگ دوم جهانی، به هدفِ سلطۀ اقتصادی - سیاسی کامل بر جغرافیای سیاسی جهان بود، می باشد.

مسلماً او تا قبل از مرگش یکی از تأثیر گذار ترین مهره های فکری برنامه های تجاوز کارانه امپر یالیستی در قرن ۲۰ و ۲۱، و معمار طرح ویرانگر (جهانی شدن) بود.

او در وارسا، پولند متولد شد، شامل دانشگاه در کانادا و امریکا شد. برای اولین بار در دهه ۶۰ شامل حلقه سیاسی طبقه حاکم در امریکا گردیده و شهرت یافت. در همان سالهای ۶۰، بحیث مشاور در دربار جان اف کنیدی،و بعد جانشین کنیدی، لیندون بی جانسون، بحیث مشاور ایفای وظیفه نمود.

در زمان تصدی خویش بحیث مشاور امنیت ملی جیمی کارتر که در سال ۱۹۷۶ آغاز شد، گفته میشود که نقش عمده را در امضای معاهدات کانال پانامه، و کمپ دیوید، مذاکرات میان رهبران اسرائیل، و مصر، مناخم بیگم، و انور سادات ایفاء نمود.

همچنان گفته میشود که او در باز نمودن در های چین به روی غرب، قبل از فروپاشی اتحاد شوروی، زمینه های تسریع آنرا کمک نموده است.

برژینسکی در سالهای پایانی عمر خویش بالای پروژه امریکا – اروپا، برای محاصره نمودن، و به انزوا کشانیدن، و از پا در آوردن فدراسیون روسیه از طریق کشانیدن جمهوریت های سابق اتحاد شوروی، و کشور های بالکان در زیر چتر، سازمان پیمان اتلانتیک شمالی (ناتو)، تلاش نمود، مگر امپریالیسم امریکا و متحدینش آنچنانی که می خواست نتوانست روسیه را از پای در آورده و تسلیم خود نماید، و موفق نگردید.

 

رفقا و دوستان عزیز! ویدئو را تماشا نمائید که برژینسکی در خیبر، خط تحمیلی دیورند میان پاکستان و افغانستان، در سال های ۱۹۷۹ با تروریستان جهادی بازدید نموده و آنها را با خطاب نمودن "جنگنده گان خدا؟؟؟" برای ویرانی کشور ما افغانستان تشویق و ترغیب می نماید.

نفرین به این شخص تجاوز کار، طراح اصلی تجاوز بر افغانستان، و نوکران تروریست آن در افغانستان، کشور ما را به مخروبه تبدیل نموده و صد ها هزار اتباع ما را شهید نمودند.

تذکر: کمیسیون سه جانبه و یا (Trilateral Commission) عبارت از اتحاد امپریالیستی: امریکا، اروپا، و جاپان است که در سال ۱۹۷۳ توسط دیوید راکیفیلر بنیان گذاری گردید. و در اصطلاح اقتصاد سیاسی که سمیر امین، اقتصاددان بر جسته در سطح جهان، این اتحاد امپریالیستی را بنام (Triode) یاد مینماید.

 

از قلم همین نویسنده:

* اخوان المسلمین و روابط تاریخی اش با استعمار و امپریالیسم

* ﻭﺳﺎﻳﻞ اطلاعات جمعی ﻭ اﺳﺘﻔﺎﺩﻩ اﺯ آﻥ ﺗﻮﺳﻄ اﻣﭙﺮﻳﺎﻟﻴﺴﻢ ﺟﻬﺎنی، ﻭ ﻧﻘﺶ ﻣﻴﺪﻳﺎی ﺑﺪﻳﻞ در برابر آن

*  چگونه غرب داعش را ایجاد نمود؟

 

 

 

 

 

توجه:

کاپی و نقل مطالب از «اصالت» صرف با ذکر منبع و نام «اصالت» مجاز است

کلیه ی حقوق بر اساس قوانین کپی رایت محفوظ و متعلق به «اصالت» می باشد

Copyright©2006Esalat

 

 

www.esalat.org