یکشنبه، ۲۱ جنوری ۲۰۱۸     

 

پنتاگون و سازمان سیاه به بهانه دروغین مبارزه با داعش، گروه های تروریستی که خود شان ایجاد کرده و
 از آن حمایت می کنند، با این نیرو ها به گونه مشترک برنامه ریزی کرده اند.

 استفان لند من/ برگردان/ رحمت ایماق

حضور نیروهای ارتش امریکا در خاک سوریه غیر قانونی بوده و تخطی آشکار از قوانین بین المللی می باشد.

جنگ در سوریه که زمان اوباما رییس جمهور پیشین آمریکا آغاز گردید، اکنون رئیس جمهور جدید، ترامپ، با اسرائیل و دیگر شرکای یاغی در این جنایت بزرگ سهیم هستند.

هدف سران امریکا سرنگونی دولت کنونی در سوریه و جای گزینی دولت دست نشانده طرفدارغرب – یک طرح شیطانی است که واشنگتن علیه تمام کشورهای مستقل، به هدف تجاوز عریان برای برآورده ساختن استراتیژی های مطلوب خویش از آن استفاده میکند.

حمایت فدراسیون روسیه بنا بر خواست رسمی دولت سوریه، در سپتامبر ۲۰۱۵، به هدف مبارزه بر علیه تروریسم (داعش) که از جانب ایالات متحده امریکا حمایت میگردید، دینامیسم، و پویایی جنگ زمینی بر علیه تروریستان را تغییر داد، و واشنگتن را مجبور ساخت، که با حفظ اهداف اصلی که همانا ساقط کردن دولت بشارالاسد می باشد؛ تاکتیک خویش را عوض کند.

این برنامه واشنگتن شامل اشغال، و کنترول مناطق: شمال هم مرز با ترکیه، منطقه جنوب همسرحد با عراق، گام اولی بالکانیزه کردن آن کشور به هدف نابودی حاکمیت و استقلال سوریه می باشد.

نیرو های ارتش ایالات متحده امریکا در سوریه به صورت غیر قانونی و با تخطی آشکار از قوانین بین المللی فعالیت مینمایند. این نیرو های متجاوز یک منطقه ۵۵ کیلومتری در جنوب را اشغال، و در تصرف شان در آورده و از محدوده و کنترل دولت سوریه خارج می باشد.

به همین منوال، در شمال سوریه، به امتداد ۸۲۰ کیلومتر مرز این کشور با ترکیه چنین تخلف از قوانین بین المللی را انجام میدهد. بدین ترتیب هزاران نیروی ویژه ارتش امریکا و دیگر نیروهای جنگنده متحد شان دولت سوریه را از کنترل بر سرزمین شان باز میدارد.

واشنگتن قصد دارد تا یک نیروی  ۳۰۰۰۰ نفری امنیتی سرحدی اشغالگر: شامل (ی پی گی) و یا (یگانه های مدافع خلق شاخه نظامی حزب دموکراتیک کردستان سوریه)، و داعش را در آن کشور، تشکیل دهد.

پنتاگون و سازمان سیاه به بهانه دروغین مبارزه با داعش، گروه تروریستی که خودشان ایجاد کرده و از آن حمایت می کند، با این عناصر مشترکاً، روی این برنامه کار می کنند.

بر مبنای گزارش (دیفنس پوست)، نیروی امنیتی سرحدّی ایجاد شده از طرف امریکا را قرار است در امتداد رودخانه دجله و فرات که مرز غربی با سوریه را تشکیل میدهد، که فعلاً توسط نیروهای تحت حمایت امریکا  مانند: جنگنده گان "ی پی گی" ضد دولت سوریه، تروریست های تحت نام دروغین "اورویلی" نیروهای دموکراتیک سوریه، جا بجا کند.

در ماه گذشته، جنرال (ژوزف وتل)، فرمانده نیرو های مرکزی امریکا (US CENTCOM)، بدون آنکه پیرامون آن توضیحات ارایه کند، گفت: یک برنامه آموزشی برای نیروهای جنگنده کرد، و عرب ها، و تبدیل آن به یک نیروی اشغالگر دایمی امریکا، در سوریه را ایجاد کرده اند.

ترکیه آنرا نکوهش کرده، سخنگوی دفتر اردوغان گفت که ترکیه حق دارد از خود در برابر گروههای تروریستی "اشاره به جنگنده گان(ی پی گی) " تحت حمایت امریکا دفاع کند، و برنامه واشنگتن را غیر قابل قبول توصیف کرد.

"ترکیه اتخاذ اقدامات لازم را برای دفاع از منافع ملی خویش ادامه خواهد داد."

در یک بیانیه جداگانه وزارت خارجه ترکیه آمده است: "همکاری ایالات متحده امریکا با (ی پی گی) امنیت ملی ما، و تمامیت ارضی سوریه را به مخاطره می اندازد، و این یک اقدام غیر قابل قبول می باشد.

ما ادامه این اقدام پر از اشتباه ایالات متحده امریکا را تقبیح کرده، و اکیداً یادآور میشویم که ترکیه مصمم است تا هر گونه تهدیدی را علیه خودش نا بود کند، و دارای همه امکانات برای انجام این کار می باشد."

سوریه تمام نیروی ضد آن کشور را خائن توصیف کرده، و جانب فدراسیون روسیه به شدت طرح واشنگتن را تقبیح کرد.

به روز شنبه گذشته، ولادیمیر شامانوف، رییس کمیته دفاعی در "دومای دولتی" اظهار داشت که: "برنامه اداره ترامپ در تقابل مستقیم با منافع روسیه قرار دارد، ما و همکاران مان اقدامات لازم را برای ایجاد ثبات وضعیت در سوریه انجام خواهیم داد. "

یوری شوتکین، معاون کمیته دفاع دوما به ادامه گفت: "در این تلاش واشنگتن یک ابهام آشکار وجود دارد، فکر می کنم که این تلاش آشکار برای احیای مجدد اغتشاشیون ضد دولت سوریه است، بخصوص آنهایی که بساده گی میتوانند از خاک عراق وارد سوریه شده، و برای انجام مقاصد ژئوپلتیک واشنگتن، تشدید تنش، و احتمالاً تلاش برای بر انداختن دولت مشروع بشار لاسد باشد.

اهداف و مقاصد ایالات متحده امریکا و روسیه در قبال سوریه جهانی متفاوت و از هم فاصله دارند. مسکو خواهان آن است تا مناقشه برطرف شده، صلح و ثبات در سوریه دوباره اعاده، و تمامیت ارضی آن کشور تامین و حفظ شده، تنها و تنها مردم سوریه حق دارند، بدون مداخله خارجی تصمیم بگیرند که چه کسی آنها را رهبری خواهد کرد.

واشنگتن خواهان حذف بشارلاسد و تعویض وی برای نصب یک رژیم دست نشانده غرب که در آن صورت، حاکمیت، تمامیت ارضی، و استقلال سوریه نابود خواهد شد، کشور را بالکنایز "و یا به قطعات کوچک تقسیم کرده"، تا بتواند بخوبی توسط یک نیروی اشغالگر، شامل: نیروهای رزمی ارتش امریکا، جنگنده های کرد، و تروریست ها، کنترل شود.

به هر حال، زمان نشان خواهد داد که چگونه روسیه میتواند این طرح ایالات متحده امریکا را به چالش بگیرد. 

آیا سوریه نقطه اشتعال با واشنگتن خواهد شد؟

آیا مقابله امریکا و روسیه در مورد اجتناب ناپذیر است؟

استفان لند من/ بر گردان / رحمت ایماق.

    منبع:

US Strategy in Syria Includes Balkanization

 

 

 

 

 

 

 

 

توجه!

کاپی و نقل مطالب از «اصالت» صرف با ذکر منبع و نام «اصالت» مجاز است

کلیه ی حقوق بر اساس قوانین کپی رایت محفوظ و متعلق به «اصالت» می باشد

Copyright©2006Esalat

 

www.esalat.org