گروه تروریستی "طالبان"

 دور چهارم مذاکرات شانرا با امریکایی ها به تعویق انداخت

 

 

 

"در یک انکشاف دراماتیک، با درز کردن خبر برنامه "صلح که از جانب امریکا" از طریق مرکز "راند کرپ" یکی از اتاق های فکری نیو لیبرالی و محافظه کار امریکا، در ۴۹ صفحه ترتیب و ارایه شده، و در آن تشکیل یک اداره موقت ۱۸ ماهه در افعانستان، با شرکت گروه های "جهادی"، دست نشانده گان، شامل دولت کابل خبر میدهد. "

کشور اشغال شده افغانستان، و مردم آن در برابر یک توطیه بین المللی برای بقدرت رسانیدن "جهادیها" در یک آجندای غیر شفاف و ویرانگر مواجه هستند.

از آنجاییکه امریکا با حضور نظامی خویش تمام امکانات واقعی را نابود کرده با تاسف ما گزینه دیگری جز ادامه مبارزه مان نداریم."

به ادامه "مذاکرات صلح؟" نماینده امپریالیسم امریکا که کشور ما افغانستان را از سال ۱۳۷۱، و یا اوایل ۱۹۹۲ بدینسو از طریق سرمایه گذاری گروه های "جهادی" تروریست بصورت غیر مستقیم، با اشغال آن از ۷ اکتوبر ۲۰۰۱ آشکارا اشغال، و بر آن از طریق ویسرای نظامی شان حاکمیت می کنند، قرار بود دور جدید، دور چهارم "مذاکرات صلح؟" را با گروه تروریستی "طالبان"، در عربستان سعودی، و قطر- دوها انجام دهند.

ایالات متحده امریکا و کشور های حامی گروه های اسلامی افراطی بنیاد گرا/ حامی تروریستان تلاش دارند تا نماینده گروه های "جهادی" در قدرت دولت دست نشانده کابل را در مذاکرات نیز شریک کند، مگر گروه ترور "طالبان"،برادران شان آنهای که در قدرت هستند، حضور نماینده آنرا در مذاکرات نمی پذیرند، بنا نشست این هفته در عربستان سعودی ریاض دایر نشد.

به تعقیب آن، قرار بود مذاکرات دو روزه چهار شنبه، و پنجشنبه، ۹ و ۱۰ جنوری ۲۰۱۹ در قطر - دوحا که "طالبان" از سالهای ۲۰۱۳ بدینسو دفتر شانرا بنا به در خواست ایالات متحده آمریکا به منظور "مذاکرات" با گروه مذکور باز کرده، برگزار کنند، مگر بنا بر اختلاف، و پافشاری امریکایی ها و حامیان منطقوی گروه مذکور برای شریک کردن نماینده "جهادی"های بر سر قدرت در کابل، نشست برگزار نمی شود.

گروه تروریستی "طالبان" دولت کابل را برسمیت نمی شناسد، آنرا رژیم دست نشانده امریکا، و امریکایی ها را اشغالگر و صرفا طرف مذاکره شان امریکایی ها را میدانند.

مقامات پاکستانی، و ایرانی از جمله حامیان منطقوی گروه های "جهادی" تروریست که از سالهای دهه هفتاد این گروه ها را در جنگ های تروریستی شان بر علیه دولت جمهوری دموکراتیک افغانستان، نیز حمایت مالی و نظامی، و تربیت تروریستی کرده اند، و تا هنوز در قبال این گره ها بنا بر منافع و روابط آیدئولوژیک شان قرار دارند، ادعا می کنند، که تلاش دارند تا "طالبان" را راضی کنند تا برای شرکت نماینده دولت کابل در مذاکرات موافقت کند.

یکی از رده‌ های بالایی گروه ترور"طالبان" ادعاهای که با کشور های دیگر ار تباط ندارند، آنرا رد می کنند، و از نظر من این دروغ محض است. از آنجاییکه "طالبان" به گروه های مختلف منقسم بوده و به تمام کشور های منطقه، از جمله بصورت حتمی با پاکستان و جمهوری اسلامی ایران در تماس بوده، و رابطه دارند.

در یک انکشاف دراماتیک، با درز کردن خبر بر نامه "صلح که از جانب امریکا" از طریق مرکز "راند کرپ" یکی از اتاق های فکری امریکا در۴۰ صفحه ترتیب و ارایه شده، و در آن تشکیل یک اداره موقت ۱۸ ماهه در افعانستان، با شرکت گروه های "جهادی"، دست نشانده گان، شامل دولت کابل خبر میدهد.

نتیجه: کشور اشغال شده افعانستان، و مردم آن در برابر یک توطیه بین المللی برای بقدرت رسانیدن "جهادیها" در یک آجندای غیر شفاف مواجه هستند.

از آنجاییکه امریکا با حضور نظامی خویش تمام امکانات واقعی را نابود کرده با تاسف ما گزینه دیگری جز ادامه مبارزه مان نداریم.

صلح امریکایی یعنی تعیین سرنوشت ملت افغانستان در اتاق های فکری امریکایی!

این صلح به هیچ وجه به نفع ملت افغانستان نیست!

 

مرگ بر امپریالیسم امریکا!

ما توطیه بین المللی حامیان گروه های "جهادی" تروریست در افعانستان را محکوم می کنیم!

منبع تصویر/ رویتر.

رحمت ایماق.

۱۸ جدی ۱۳۹۷

 

 

 

  

 

 

 

 

 

توجه:

کاپی و نقل مطالب از «اصالت» صرف با ذکر منبع و نام «اصالت» مجاز است

کلیه ی حقوق بر اساس قوانین کپی رایت محفوظ و متعلق به «اصالت» می باشد

Copyright©2006Esalat

 

 

 

 

www.esalat.org