دوشنبه، ۴  می  ۲۰۲۰

 مرزبانان جمهوری اسلامی ایران،
 افغانهای آواره را شکنجه و به رود خانه هریرود انداخته است

 

 تصویر برگرفته از سایت فارسی بی بی سی

 

"ما از ساز مانهای حقوق بشر، و کمیشنری عالی ملل متحد، احزاب و سازمان های چپ عدالتخواه ایرانی، و جهان درخواست می کنیم که در مورد این قتل عام، جنایت علیه مهاجرین افغانی، و جنایت علیه بشریت که احتمالاً بدست رژیم جمهوری اسلامی ایران انجام شده اعتراضات شدید شانرا بلند کنند، تا تحقیقات صورت گرفته، و عاملین این جنایت شنیع به اشدی مجازات محکوم شوند."

گزارش می شود که ۳۸ تن از ۵۷ نفری از افغانهای که از ولسوالی گلران - هرات غرب افغانستان، زمانی که به روز شنبه،۴ ماه می ۲۰۲۰، از مرز غربی وارد ایران شده بودند، توسط مرزبانان جمهوری ولایی اسلامی ایران دستگیر، و بعد از شکنجه به دریای هریرود، آنها را انداخته اند.

پزشکان در ولایت هرات می گویند که تا اکنون اجساد عده ای به بیمارستان منتقل شده است.

عارف جلالی، رئیس بیمارستان محلی در هرات می گوید: "تا اکنون ۵ جسد به بیمارستان منتقل شده است. با مشاهده اجساد مشخص است که از ۵ تن، ۴ نفر در نتیجه غرق شدن در آب جان داده اند.

جمهوری اسلامی ایران از۴۰ سال بدینسو از طرق تجاوز نیابتی و مستقیم در افغانستان، مانند، امپریالیسم امریکا، پاکستان، در تربیت و تسلیح گروههای تروریستی، و حضور مشاورین و جنگجویان قدس، و سپاه پاسداران، و . . . در افغانستان شرکت داشته، و تا هنوز مانند دیگر کشور های تجاوزگر، امپریالیسم امریکا و متحدین آن، و پاکستان، در شعله ور نگهداشتن جنگ در این کشور، با مصرف میلیونها دالر ادامه می دهد. و همین اکنون کمیته ویژه بنام (کمیه ویژه عملیاتها)، که تحت نظر مستقیم علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی، گروههای ویژه مربوط به جمهوری اسلامی، تامین روابطه با "طالبان"، و حفظ، تحکیم، و ادامه روابطه با گروههای "جهادی" در حاکمیت فعالیت دارند.

نور محمد، یکتن از ۵۷ تن که از این حادثه جان به سلامت برده، به خبرنگاران محلی از جمله الجزیره گفته که (در جست و جوی کار، از ولسوالی گلران هرات میخواستند وارد ایران شوند).

نور محمد، به خبرنگار رویترزگفت: "پس از دستگیری و شکنجه توسط مرزبانان همه ما را به رودخانه هریرود انداختند."

گرچه تا هنوز در مورد این گزارشات تحقیقات مستقل صورت نگرفته، مگر برویت تصاویر و فیلم های منتشر شده، و تجارب ما، در مورد قساوت و بیرحمی جمهوری اسلامی که هزاران تن از اتباع خویش را به زندان انداخته، جو قه جوقه به چوبه اعدام ها می فرستند، هیچ شک و تردیدی نداریم.

شیر آقا یکتن دیگری که از این خشونت جنایتکارانه جان به سلامت برده می گوید: "حد اقل ۲۳ نفر از ۵۷ تن، که سربازان ایرانی آنها را به رودخانه انداختند، جان باخته اند.

شیراقا به ادامه می گوید: "سربازان برای ما هشدار دادند که خود مانرا در آب بیندازیم، در غیر آن تیر اندازی خواهم کرد."

کلام پایانی: ما از سازمانهای حقوق بشر، و کمیشنری عالی ملل متحد، احزاب و سازمان های چپ عدالتخواه ایرانی، و جهان درخواست می کنیم که در مورد این قتل عام، جنایت علیه مهاجرین افغانی، و جنایت علیه بشریت که احتمالاً بدست رژیم جمهوری اسلامی ایران انجام شده اعتراضات شدید شانرا بلند کنند، تا تحقیقات صورت گرفته، و عاملین این جنایت شنیع اشدی مجازات شوند.

عارفه و رحمت ایماق.

۱۵ ثور ۱۳۹۹.

 

 

 

 

 

 

 

توجه!

کاپی و نقل مطالب از «اصالت» صرف با ذکر منبع و نام «اصالت» مجاز است

کلیه ی حقوق بر اساس قوانین کپی رایت محفوظ و متعلق به «اصالت» می باشد

Copyright©2006Esalat

 

www.esalat.org