وزیر خارجه امریکا (رکس تیلرسون) طی یک سفر مخفیانه امروز وارد افغانستان شد:

بر مبنای خبر منتشره در نیویارک تایمز، روز نامه (مرجع) امریکا، رکس تیلر سون، به روز دوشنبه مورخ ۲۳ اکتوبر ۲۰۱۷ یعنی، طی یک سفر مخفیانه دو ساعته در پایگاه عمده و اصلی هوایی نظامی بگرام، با یک هوا پیمای بار بری نظامی، غرض دیدار با مقام های دولت دست نشانده ایالات متحده امریکا، وارد افغانستان گردید.

این ملاقات با حاکمان دولت کابل در یک پناه گاه عظیمی در میدان هوایی بگرام صورت گرفت.

در مقاله منتشره به قلم (گاردنر هیریس) GARDINER HARRIS خبرنگار نیو یارک تایمز که مسایل بین المللی و دیپلماسی را در آن روزنامه گزارش می نماید، امروز چنین نگاشته است :

"تقریبا ۲۰۰۰۰ هزار پرسونل نظامی، و پیمان کاران و دیگر کارکنان در پایگاه هوایی بگرام شمال کابل زنده گی دارند. زمانیکه وزیر خارجه امریکا وارد پایگاه هوایی بگرام گردید، بسیاری از افراد در پایگاه مذکور در حال آماده باش، برای حمله موشکی احتمالی که روال معمول می باشد بودند."

در مقاله آقای هریس به ادامه می خوانیم: "مقام های بلند پایه امریکا بعد از ۱۶ سال جنگ و از دست دادن جان هزاران انسان، و مصرف صد ها بلیون دالر، باید دزدانه به افغانستان مسافرت نمایند، این گواه بن بست نظامی ایالات متحده امریکا در افغانستان، در مقابله با طالبان که موثریت ایشان بصورت فزاینده روبه افزایش است، می باشد."

به ادامه می نویسد: "حتی تلر سون نمی تواند خطر سفر کوتاه مدت را به سفارت امریکا، و یا کاخ ریاست جمهوری در کابل که تحت تدابیر شدید امنیتی می باشد، بپذیرد. این وضعیت نشان دهنده وضعیت بغایت فضاینده نا امن در کابل را نماینده گی نموده، و گویای این حقیقت است که مناطق حضور نیرو های امریکایی وسیعاً تحت کنترل طالبان قرار داشته، و احاطه گردیده است."

"در سال ۲۰۱۴ رییس جمهور اوباما نیز سفر مخفیانه به افغانستان در پایگاه هوایی بگرام نمود، حامد کرزی دعوت اوباما برای ملاقات در پایگاه بگرام را به دلیل نقض پروتوکول رد نموده و صرفاً با او از طریق تلفون مکالمه نمود.

دیدار تیلر از افغانستان مانند دیدار سایر مقام های بلند پایه امریکایی است که طی بیش از دو دهه گذشته در این کشور صورت گرفته است. تیلر سون گفت که پیشبینی های امنیتی در کشور دشوار است، و احتیاط لازم را به مشوره مسئولین امنیتی شخصی خویش اتخاذ نموده است ."

خبرنگار به نقل از رکس تیلر سون که در یک اطاق کنفرانس کوچک بدون پنجره، طی یک کنفرانس خبری ۸ دقیقه ای گفت: "اما فکر می نمایم که اگر وضعیت فعلی افغانستان را در نظر بگیرید که ما چند دقیقه قبل در مورد آن صحبت نمودیم و آنرا به وضعیت چند سال قبل مقایسه نماییم، اکنون در افغانستان یک جمعیت پر جمع و جوش، ویک دولت بسیار زیاد پر جمع و جوش و شگوفان، سیستم آموزشی، اقتصاد بزرگتر وجود دارد." (چه یک دروغ جنایتکارانه).

رکس تیلر سون به ادامه گفت: "بنا بر این فرصت های برای تقویت بنیانهای یک جا معه موفق در افغانستان وجود دارد."

بر مبنای خبر نیو یارک تایمز، زمانیکه تیلر سون با هواپیمای عظیم C - 17 وارد میدان هوایی بگرام شد، از طرف جنرال جان نیکل سون، فرمانده نیرو های اشغالگر امریکا در افغانستان و دسته از ارتش و نیرو های امنیتی در میدان هوایی بگرام استقبال گردید.

بر مبنای گزارش منتشره نیویارک تایمز تیلر سون گفت که نیرو های امریکایی تا زمانیکه وضعیت در افغانستان بهبود نیابد، و یا وضعیت بد تر شود باقی خواهند ماند. این بدان معنی است که حضور نیرو های اشغالگر در افغانستان بدون چون و چرا دایمی می باشد، و هیچ جدول زمانی برای خروج آن وجود ندارد.

تیلر سون می گوید: "رییس جمهور واضح نموده که ما تا زمانی در اینجا هستیم که روند صلح و آشتی بر گردد، و این یک تعهد معمولی، و کوچک نیست."

تذکر مختصر:

دوستان و رفقا!

این فاشیست ها از کوچکترین منطق و برهان، بی بهره هستند، و آنچه بیان می نمایند، بر مبنای واقعیت ها نه بلکه بر مبنای برنامه های جنایتکارانه و با تمام وقاحت و پر رویی فاشیستی است، و دلیل و منطق شان همانا نیرو های اشغالگر و پایگاه های شان می باشد.

شما خود در مورد تناقضات حرفهای این جوجه فاشیست قرن ۲۱ توجه نمایید.

در پراگراف های اول، بیان خبرنگار را بار دیگر مطالعه نمایید. این شرم و اهانت برای شان نیست، که وزیر خارجه دولت که خود را فرمانروای جهان میداند، بصورت (دزدانه) و با تخطی از تمام اصول پروتوکول دیپلماتیک وارد یک کشور شده، و در یک (زیر زمینی) و یک اطاق کوچک و بدون پنجره سران دست نشانده شان در کابل را ملاقات می نماید.

این آدم شیاد و دروغگو مانند دونالد ترامپ از شگوفایی، جامعه، و دولت متنوع، در افغانستان صحبت می نماید. این آخرین درجه وقاحت فاشیسم و توهین به مردم افغانستان را روا می دارد، زیرا این امپراتوری فاشیستی کشور های تحت اشغال و مردم آنرا به مثابه مردمان مساوی الحقوق، از لحاظ حقوق مدنی نمی شناسند.

از بس که انسان به خشم می آید، نمیدانم که در جواب این نژاد پرست ها چه بنویسم. مردم افغانستان در فقر کامل فرو رفته، مگر این فاشیست از جامعه دگرگون، و تعلیم و تربیه در افغانستان صحبت می نماید.

میلیونها کودک به مدرسه نمی روند، پنج میلیون معتاد به مواد مخدر شامل اطفال و زنان، و جوانان می باشد. رقم بیکاری بیبش از ۶۰ در صد در کشور تخمین زده می شود، میلیونها انسان از جمله کودکان گرسنه هستند، که من خودم با بسته گان و دیگر هموطنانم که در وضعیت اسفبار بسر میبرند در ارتباط هستم. نصف کشور در تصرف تروریستان ایجاد شده توسط خود شان است، مگر از فرصت های درخشان آینده در زیر یوغ خون چکان نیرو های اشغال گر ۴ درجن کشور های تجاوز گر در افغانستان صحبت می نماید.

شما هموطنان و همزبانان در مورد این وضعیت وحشت انگیز که امپریالیسم امریکا بالای ملت ما تحمیل نموده قضاوت نمایید.

منبع خبر: نیو یارک تایمز.

ترجمه، و تبصره: رحمت ایماق.

 

 

 

 

 

توجه:

کاپی و نقل مطالب از «اصالت» صرف با ذکر منبع و نام «اصالت» مجاز است

کلیه ی حقوق بر اساس قوانین کپی رایت محفوظ و متعلق به «اصالت» می باشد

Copyright©2006Esalat

 

 

www.esalat.org