ح. «حریف»

 

   بخاطر بزرگداشت از هشتم مارچ، جشن همبستگی زنان!

   آلمان - مارچ ۲۰۱۷

 

 

از همه اولتر هشتم مارچ یا جشن همبستگی جهانی زنان را برای همه ای انسان دوستان و زنان آزاده جهان و بخصوص زنان، مادران، خواهران و همسران جنگ زده و عذاب کشیده میهن ما مبارک و شاد باش میگویم!

هشتم مارچ فرصتی است برای بزرگداشت زنان مبارز و دادخواه كه بخاطر برابری جنسیتی و رفع تبعیض های اجتماعی به پا خاسته و در برابر هیولای ارتجاع سیاه مذهبی، استبداد و دیکتاتوری های حاکم با قبول تهدید، شکنجه، زندان، تبعید و . . . چه بسا که جان های شیرین خود را در راه رسیدن به آرمان هايشان نیز از دست داده اند، روان همه قربانیان اهداف والا و انسانی سعادت انسان و بخصوص آزادی و برابری زنان شاد و خاطرات ماندگار شان گرامی و جاویدان باد!

درود فراوان نثار همه ای مبارزان نستوه و پیش گامان جنبش های آزادی بخش ملی و نهضت رهایی بخش زنان!  .

روز جهانی زن یادآور مبارزه، تلاش و قهرمانی های انسانهای است كه در مقابل تعصب هاى جاهلانه دینی، مذهبی و قوانین ضد حقوق و آزادیهای زنان ایستاده و خواهان رسیدن به حقوق انسانی و رفع نا برابری ها در قوانین و وضع قوانین عادلانه در جهت بهبود اوضاع نابسامان اجتماعی و از جمله در عرصه های مختلف حیات قشر بزرگ زنان شده اند .

ما در حالی به استقبال این روز میرویم که زنان جنگ زده و مصیبت دیده ما از ابتدایی ترین حقوق و آزادی های اجتماعی و مدنی محروم اند..

زنان مهین ما در طول تاریخ زندگی محکومانه ایشان، در زیر پاشنه های آهنین و سرکوب گرانه ای جامعه طبقاتی و قبیله سالار بر بنیاد دساتیر و سنت های ۱۴ قرن قبل و حاکم بودن مناسبات مرد سالارانه چه عذاب های عظیم و قربانی های وحشتناک را که متحمل شده اند.

چنانچه اگر از گذشته های اسفناک و سرگذشت غم بار زنان در طی تاریخ پر از رنج و عذاب آنها بگذریم، در موجودیت حاکمیت های جهادی!؟ و امارت سیاه طالبی که همه برخوردها بر مبنای اصول و اساسات «شریعت» برقرار گردیده بود زنان میهن ما فلاکت بار ترین روزهای زندگی شان را رقم زدند.

پس از تجاوز و اشغال کشور توسط نظامیان امریکا - ناتو و شکل گیری جمهوری اسلامی! بر مبنای قراردادهای «بن» که زیر سایه و حمایت مستقیم واشنگتن و ناتو و بدور از حضور نمایندگان نیروهای ملی، دموکراتیک و ترقی خواه و بخصوص در عدم حضور اشتراک فعالان حقوق زنان تدویر یافت، اشغالگران اهداف هجوم خود را شعار های دروغین «استقرار دموکراسی و دفاع از حقوق بشر» و «مبارزه با تروریزم» عنوان کردند، خاکی سیاهی بود که در روز روشن بر چشمان بینای مردم ما پاشیدند، طوری که از یکطرف خود به شعار های متذکره باور نداشته و از جانبی در حالیکه تروریست ها، رهبران باندهای جهادی، جنگ سالاران، مافیای مواد مخدر، مفسدان اداری، تکنوکرات های مزدور و در نهایت جنایت کاران جنگی و ناقضان حقوق بشر را به قدرت رسانیده بودند، به تعمیل آن موظف شدند!؟ .از جانبی حاکمیت دینی را تحت نام «جمهوری اسلامی» که در مغایرت و منافات با ارزش های دموکراتیک و موازین حقوق بشر قراردارد را بحیث نظام سیاسی بر مردم ما تحمیل نمودند. قانون اساسی موجود افغانستان بیشتر به «کتابچه شیطان» مشابهت دارد در قانون اساسی با وجود آنکه در بخش حقوق و آزادی های اتباع اصول و موازین دموکراتیک جا داده شده ولی یکی از مواد تصریح می نماید که «هیچ قانونی نمیتواند در مخالفت با شریعت اسلام و یا در مطابقت همین «شریعت زن ستیز و آزادی کش» قرار بگیرد» .بر مبنای همین کتابچه شیطان که بنیاد گرا های مذهبی، روحانیون و علمای دین! دستان بالا دارند چه امیدی برای تعمیل حقوق و آزادیهای دموکراتیک برای اتباع و بخصوص رهایی و نجات زنان از هیولای  نابرابری های اجتماعی و جنسیتی حاکم بر آنها میتواند وجود داشته باشد !؟

شرایط حاکم موجود دست های زنان را در برابر خواسته های عادلانه ایشان از پشت بسته اند.

برخورد «شریعت» با زنان که همراه با سنت های خرافی با شیوه های غیر انسانی پیگیری شده است همانا پذیرفتن زن به حیث جنس درجه دوم، زندانی چهار دیوار خانه، وسیله تولید نسل، اسباب خوشگذرانی و تعیش، تابع اوامر مردان و دست نگر آنها و . . . بحساب می آید. اصول و دساتیر شرعی که بیشتر از ۱۴۰۰ سال بدین سو بر حیات جوامع اسلامی و منجمله زنان مسلمان حاکم است بحث قوانین دایم العمر و بدون کوچکترین تغییر و تعدیل نافذ می باشد که مسلماً پاسخ گوی مطالبات زندگی پیشرفته و متمدن امروزی نمیباشد.

چنانچه زنان وقتی بخاطر دفاع از حقوق و آزادی های مدنی شان مطابق دساتیر دموکراتیک با خشونت و تجاوز مقابله نموده و در نهایت مجبور به ترک محیط خانواده می شوند با تاسف این حرکت مطابق دساتیر «شریعت» که زن را محصور خانه و فرمانبردار مردها به شمار می آورد، جرم تلقی شده، بر علاوه توافق خودی به ازدواج از طرف زنان «زنا» تلقی شده و عاملان آن مطابق دادگاه شرعی محکوم به مجازات های سنگین میشوند. و . . . از طرف دگر بي مسئولیتی و بي كفايتی حاکمان، مشکلات اجتماعی فراوان را به وجود آورده؛ تن فروشی و خرید و فروش زنان، ازدواج های اجباری، تعدد زوجات، حجاب اجباری، جداسازی جنسیتی، اعتیاد و اسید پاشی و . . . خودکشی و خود سوزی، شکنجه و آزار جسمی تا سرحدّ مرگ، گوش و بینی بریدن ها، ناهنجاری هايى است كه از بطن جامعه مردسالار دینی و تبعیض آمیز روزگار زنان را سیاه کرده اند ..

حمایت از ارزش های حقوق بشر و تامین حقوق و آزادی ها برای زنان بوسیله حاکمیت های تحمیلی و مزدور واشنگتن، مضحکه بیش نیست، اینکه کمیتی از زنان به اشکال نمادین و نمایشی در پارلمان جنگ سالار و اینجا و آنجا به نظر خورده و ایجاد نهاد های مدنی زنان در شرایط موجود که اکثراً شکلی و دستوری اند کدام کاری را در جهت بهبود زندگی فلاکت بار زنان کشور ما از پیش نبرده، بلکه اوضاع نا هنجار زنان هر روز نسبت به روز دیگر بد تر شده می رود و همه اینها بستگی به آن دارد که ارگ نشینان تحمیلی، بی کفایت، فاسد و مافیایی در حمایت کامل اربابان جهان خوار و اشغالگر شان کدام برنامه برای بهبود اوضاع اجتماعی و منجمله حیات زنان به حیث نیمی از پیکر جامعه ما ندارند . . . .

برافراشته باد پرچم داد خواهانه زنان بخاطر آزادی و برابری جنسیتی، صلح و عدالت اجتماعی!

ننگ و نفرین ابدی بر حاکمان ارگ نشین و حامیان جهان خوار بین المللی شان!

 

 

  

 

 

توجه!

کاپی و نقل مطالب از «اصالت» صرف با ذکر منبع و نام «اصالت» مجاز است

کلیه ی حقوق بر اساس قوانین کپی رایت محفوظ و متعلق به «اصالت» می باشد

Copyright©2006Esalat

 

www.esalat.org