چهار شنبه، ۱۲ اگست ۲۰۱۵

 

پروژه غرزی لایق

«. . . بیشترین نوشته های "غرزی لایق" حول حوش این میچرخد که چگونه ببرک کارمل خائن ثابت شود، انرژی قلم و فکر ایشان درین راستا به مصرف میرسد و ایشان ناگزیر اند این ادعای بزرگ را ثابت کنند. در حقیقت کار جناب غرزی کار قاضی و څارنوال است، ایشان سند فراهم میکنند، شواهد حاضر میکنند و علایم و اسباب جمع میکنند تا "دوسیه" ببرک کارمل تکمیل گردد . . .» (عبدالاحد برین مهر)

Ajan Ghaljai

جناب عبدالاحد برین مهر، طوریکه گفته اند، نام یا فرد مستعاری نیست و شخصیت حقیقی اند٬ اگر غلط نکرده باشم، جناب شان برادر کوچکتر مرحوم صمد پویا والی اسبق سمنگان و از اعضای کمیته مرکزی حزب هستند که بعد از به قدرت رسیدن مجاهدین در مشایعت سید منصور آغا بالاثر سقوط هلیکوپتر حمایوی سید منصور حین بازگشت از حیرتان به پلخمری جان باخت، از اینکه ایشان کارمند موسسه خارجیست که اصولأ نباید با سیاست سر و کاری داشته باشند؛ شاید به همین منظور تصویر خویش را نگذاشته اند و جناب غرزی شاید بدین دلیل مستعار فکر کرده اند؛ روابط و علاقمندی سیاسی شان طبعأ معلوم است که بنا بر آن حق دارند در دفاع بزرگواران قرار داشته باشند و نوشته هایی که با آنها برمیخورد به نحوی مورد تردید قرار دهند.

Vind ik leuk · Beantwoorden · 1 · Gisteren om 13:34

·        

غرزی لایق

ممنون معلومات شما غلجايى گرامى، 

با توضيح شما همه گذشته ها، پلخمرى، پويا صاحب نامراد، دكانك مُهر سازى شان در متن بازار پلخمرى و آن براداران كوچكش . . . در خاطرم زنده شد. 

"انقلاب" همه رابطه ها را به يكباره نيست كرد و چنان كينه و نفاق ميان آدمها جارى ساخت كه حتى آقاى برين مهر نه خواست ياد آشنايى هاى گذشته را تازه كند و از اسپ كينه فرود آيد و با همين توضيح شما، خودرا به ما معرفى كند. به اينگونه كار حلاجى ها و كنكاش ها ساده تر و مطمئن تر ميشد! 

من به روان پويا صاحب اتحاف دعا ميكنم و از برين مهر صاحب طلب ميكنم تا در بحث ها با مغز سرد و بى كينه داخل شوند! ما چى بخواهيم و چى نه خواهيم، ديروز ما با تمام سرافگنده گى ها و افتاده گى هايش آويزه ى دامان ماست و از آن گريز ميسر نيست. بهتر اين است تا ياد بگيريم كه اشيا را با نامهاى خودشان ياد كنيم!

Vind ik leuk · Beantwoorden · Gisteren om 15:07

 

Abdul Ahad Barinmehr

جناب آجان غلجایی صاحب سلام!

درک علمی سیاست حکم میکند که هیچگاه پسر را از روی پدر، برادر را از روی برادر، برادرزاده را از روی کاکا قضاوت نکنید. در سیاست باید هرکس خودش باشد. فرد عاقل و بالغ سیاسی کسی است که گرایش و تفکر سیاسی را از خانواده به میراث نگیرد و کور کورانه از یک فکر سیاسی پیروی نکند، همانگونه که مال و جایداد میراثی را اکثراً بدترین مال و جایداد میخوانند چون بالای آن ورثه به جنگ و دعوا می پردازند و نفاق بر پا میکنند. عیب تفکر سیاست میراثی اینست که یکی از روی دیگر قضاوت میشود همانگونه که شما در مورد من نزد خودتان فیصله کردید و گفتید که "روابط و علاقمندی سیاسی شان طبعاً معلوم است" حالا معلوم نیست که چگونه به این کشف عجیب رسیدید و نا دیده و نا گفته حکم کردید و علایق سیاسی مرا مشخص کردید. دیگر اینکه شما گفته اید اصولاً باید من با سیاست سر و کاری نداشته باشم. راستش اینکه من پروژه جناب غرزی صاحب را مبنی بر افشای حقایق پنهان و چهره های حزب دموکراتیک خلق سیاست نمی دانم و این سیاست نیست و کار سیاسی نیست. افشاگری چه درست چه نادرست، چه مفید و چه مضر سیاست نیست. در چوکات بحث هایی که غرزی صاحب ایجاد کرده اند سیاست کدام دولت و کدام حزب خاص بحث نمی شود، بحث بالای کدام تشکیل برحال سیاسی نیست و چنین نیتی هم وجود ندارد. اگر شما متوجه شده باشید بیشترین نوشته های ایشان حول حوش این میچرخد که چگونه ببرک کارمل خائن ثابت شود، انرژی قلم و فکر ایشان درین راستا به مصرف میرسد و ایشان ناگزیر اند این ادعای بزرگ را ثابت کنند. در حقیقت کار جناب غرزی کار قاضی و څارنوال است، ایشان سند فراهم میکنند، شواهد حاضر میکنند و علایم و اسباب جمع میکنند تا "دوسیه" ببرک کارمل تکمیل گردد و این کار ربطی به سیاست ندارد. این کار از نظر خودشان یک نوع رسالت است و از دید برخی های دیگر توطئه چینی و دسیسه بازی به نظر میرسد ولی از نظر من که نظر سوم است و تمایل به این استنتاج میرساند که پروژه دسیسه باشد اینست که این کار بی فایده است و دردی را دوا نمی کند. اگر شما کار ایشان را سیاسی میخوانید باید دوباره سیاست را از الفبای آن مطالعه کنید. من از روزهای نخست کاری که غرزی صاحب درین "دادگاه" و درین پروژه استخدام شده بودند برایشان مشوره داده بودم که ماموریت مناسبی را اختیار نکرده اید، چنین کار بیهوده در شان قلم استوار و دید جوان شما نیست، شما مجبور نیستید میراثدار کینه و عقده و نفرت بی معنی باشید، شما آینده خوبی پیشرو دارید و با کسانی که خود در آینده زندگی میکنند فرق دارید و نگذارید آنها شما را وسیله قرار بدهند، چرا استعداد تان را شهید میکنید؟ من برایشان گفتم فقط خودتان باشید و بس. ایشان همواره بر یادداشت های پدرشان جناب لایق صاحب استناد میکنند و چنان میپندارند که همه یادداشت های پدرشان صد فیصد درست و بدون کاستی است. این مفکوره که همه یادداشت های یک پدر میتواند بدون کاستی، غرض و مرض و بدون حب و بغض باشد برای یک پسر واقعاً گمراه کننده است. جناب آجان غلجایی خدمت شما عرض کنم که سیاست و کار سیاسی و حزبی پدیده غربی است که در مشرق زمین درست جا نیافتاده است آنهم در افغانستانی که تمام مناسبات قبیلوی، ملوک الطوایفی و سنت های رهبری قرون اوسطایی حاکم است. تصور ما از کار سیاسی و سیاست بسیار غیرعلمی است. به هر حال من امیدوارم که بهانه یی برای وارد شدن به بحث های غرزی صاحب نداشته باشم، اما برخی اوقات چنان بحث های دور از واقعیت مطرح میشود که انسان را مجبور میسازد عکس العمل نشان بدهد.

اگر بینی که نابینا و چاهست = اگر خاموش بنشینی گناهست. باعرض حرمت، عبدالاحد برین مهر

Vind ik leuk · Beantwoorden · 10 uur

 

 

 

 

 

 

توجه!

کاپی و نقل مطالب از «اصالت» صرف با ذکر منبع و نام «اصالت» مجاز است

کلیه ی حقوق بر اساس قوانین کپی رایت محفوظ و متعلق به «اصالت» می باشد

Copyright©2006Esalat

 

 

www.esalat.org