محمد طـاهـر نسیـم

جواب:

تأسیس پایگاه نظامی نامنهاد پاکستان اصلاً بحیث کانون توطئه و دسیسه کاری در منطقه و آشوبگری در مناطق مختلف جهان بوده است که از طرف جبهه امپریالیستی- بویژه استعمار انگلیسی- در سرزمین های ربوده شده از خاک افغانستان، بنیان گذاری شده است.

در تاریخ منطقه قطعاً نام کدام سرزمین، ملت و مردم پاکستان وجود ندارد. در ابتدا از طرف ارگانهای استخباراتی و جاسوسی انگلستان مطابق استراتیژی استعماری بریتانیای کبیر، بحیث محور سازماندهی فعالیت های استعماری استفاده میشد و اکنون با یکتازی های امپریالیستی ایالات متحده امریکا و کشورهای ناتو و پیشرویها در زمینه تسلط و کنترول از کشورها و مناطق مختلف جهان- منجمله جنوب شرق آسیا و آسیای میانه- نقش این پایگاه نظامی اهمیت بیشتری کسب کرده است!

چنین واقعیت پنهان نخواهد که این پایگاه همیشه مرکز آماده سازی گروهها و باندهای تروریستی بوده است و مطابق با ماهیت پلانهای امپریالیستی و بهره برداری شان، بمنظور تخریبکاری و دهشت افگنی و فراهم آوری زمینه به افغانستان اعزام گردیده، و میگردند، و همراه با تجاوزات خود دولت نامنهاد، تخریبات را به راه می انداختند! که میتوان از برخی یادآور شد:

تروریستان دوره به اصطلاح "جهادی"، طالبان، القاعده، شبکه حقانی و اکنون داعش و غیره میباشد. علاوتاً فعالیت های مافیای چندین ملیتی بین المللی، در تولید، تجارت و خرید و فروش مواد مخدر قاچاق بری انواع گوناگون اسلحه، اسناد جعلی و غیره معامله گریهای نامشروع و زد و بند های جاسوسی و رهزنانه مافیائی . . !

برای همه جهانیان روشن است که عده ای از رهبران چنین گروههای تروریستی درین پایگاه نظامی، جایی مطمئنی برای بود و باش، فعالیت ها و سازماندهی تخریبات بدست آورده اند، نظیر:

اسامه بن لادن، الظواهری، ملا محمد عمر، برهان الدین ربانی، ملا منصور آخوند زاده، حقانی و غیره. و دستگاه استخباراتی نظامی پایگاه آی ایس آی با وسایل پیشرفته و تنظیم یافته دست داشته خویش در حمایت و حفاظت از آنان همیشه قرار داشته است!

و از خلال چنین رویداد ها و واقعیت ها چنین نتیجه گیری میشود که ملیاردها دالر امریکائی و هرگونه کمک از انگلستان و برخی کشورهای ناتو که تقدیم شده به دولت نامنهاد پاکستان زیر پرده جنگ و مبارزه علیه تروریزم، در حقیقت برای آماده سازی، آموزش، تجهیز و تسلیح و جابجا ساختن تروریستان، تخریبکاری، دهشت افگنی و ویرانگری به مصرف رسیده است و میرسد و نه برای نابود ساختن آنان!

وسایل اطلاعات جمعی آمریکا، انگلستان و کشورهای غرب و ناتو و حتی خود پاکستان گزارشات پیهمی بدین ارتباط منتشر ساخته، حقایق پنهان را برملا کرده اند.

و از سوی دیگر این پایگاه نظامی کولنیالی که در مزدوری جبهه امپریالیستی ایجاد شده است، فاقد هرگونه استقلالیت و شخصیت با اعتبار در مناسبات بین الدول بوده، هر نوع مذاکره، تفاهم و مساعی دیپلواتیک و تلاش های گویا دوستانه بمنظور متوقف سازی تجاوزات و آشوبگریها به نتیجه ای نخواهد رسید، بلکه روز به روز گسترده تر میشود، و شدت بیشتر می یابد!

و در تطابق به قوانین، مقررات و نورمهای بین المللی و مناسبات بین الدول و منشور سازمان ملل متحد، هر دولت مستقل، عضو سازمان ملل متحد، حق دارد که از استقلال، تمامیت ارضی و حاکمیت خود دفاع نماید و تجاوزات دفع کند- و در صورت ضرورت از کشورهای دیگر رسماً کمک بخواهد. و در برابر تجاوزات و غارتگری های افزایش یافته ضد افغانی، راه مقابله بالمثل، یگانه راهیست که استقلال، تمامیت ارضی، حیثیت و اعتبار شخصی بین المللی افغانها و وطن را نگهداری و حفاظت مینماید!

اما با موجودیت حاکمیت دست نشانده در افغانستان کدام گامی مؤثری در زمینه برداشته نخواهد شد، به جز اینکه نیروهای سیاسی وطندوست، مبارزه ملی و دموکراتیک همگانی را گسترش و شدت بخشند و حاکمیت واقعاً مردمی را سرکار آورند، تا بشکل سالم و قاطع از منافع علیای وطن و خلق های افغانستان با قاطعیت و پیگیری دفاع نماید!

در حال حاضر تمام وطندوستان در داخل و خارج از وطن احساس مسئوولیت میکنند که با استفاده از کلیه وسایل فشار، اعتراض و احتجاج، حاکمیت موجوده، و نیروهای سیاسی نیوی لبیرالیست را در برابر واقعیت های ملی قرار دهند و از هرگونه سازشات و معامله گری های جدید در برابر استقلال، تمامیت ارضی، منافع و اهداف ملی خودداری نمایند!

تمام وسایل و اطلاعات جمعی افغانستان- سمعی و بصری- منجمله سایت های انترنیتی و شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک و تویتر، مسئوولیت ملی همگانی دارند تا در شیوه های توضیحاتی و تبلیغاتی خویش نقش سازنده بیشتری ایفا نمایند و با قاطعیت و جدیت بیشتری ماهیت تجاوزگرانه دولت نامنهاد پاکستان و اجنت های داخلی شان، و موضعگیری جبون و سازشکارانه حاکمیت را برملا سازند.

و نامه های سیاسی اعتراضیه خود را عنوانی سازمان ملل متحد و سفارتخانه های دولت های عضو سازمان ملل متحد و دیگر ارگانهای منطقوی و بین المللی ارسال بدارند. و توده های وسیع زحمتکش را بیشتر برای مبارزه ملی و دموکراتیک همگانی بسیج سازند. حقایق و واقعیت ها را بشکل بهتر و گسترده تر روشن و پخش نمایند.

۵ سپتامبر ۲۰۱۵

 

 



 

 

توجه:

کاپی و نقل مطالب از «اصالت» صرف با ذکر منبع و نام «اصالت» مجاز است

کلیه ی حقوق بر اساس قوانین کپی رایت محفوظ و متعلق به «اصالت» می باشد

Copyright©2006Esalat

 

 

www.esalat.org