Mon, June 14, 2010 14:26:23  



دکتور فرید طهماس

 

 

منبع کاریکاتور: سایت انترنیتی "بامدادی"

 

خبر عاجل: یک هواپیمای بمب افکن کشورهای دوست، منطقهء شماره ۱۲ شهر نمبر ۳۹ را دوستانه بمباران کرد. در نتیجه، یک جوان نوزده ساله به اسم "افغان" کشته شد.

مقامات داخلی: ما این عمل قوتهای نظامی کشورهای دوست را تقبیح می کنیم و از آنان با کمال احترام خواهش می نماییم تا در آینده از کشتن جوانان نوزده سالهء ما بخصوص توسط بمب طیاره جلو گیری نمایند.

مقامات خارجی: قوماندانی عمومی، عمیق ترین تأثرات خود را به جوانان نوزده سالهء کشورتان ابراز داشته و از آنان بخاطر این اشتباه تخنیکی، معذرت می خواهد. در بمباریهای آینده کوشش می کنیم تا جوانان نوزده ساله شما زنده بمانند.

 

خبرعاجل: یک هواپیمای جنگنده کشورهای دوست، چندین بمب را بر شهر شماره ۲ پرتاب کرد. یکی از آنها بالای یک مراسم عروسی فرود آمد و ۱۰۸ نفر به شمول شاه و عروس را به بهشت فرستاد. خوشبختانه سه نفر زنده ماندند: شاهبالا و دو خشو.

مقامات داخلی: ما از نیروهای نظامی کشورهای دوست می طلبیم تا در آینده یا از بمباران مراسم عروسی صرفنظر کنند و یا عدالت را در نظر گرفته، همه را بدون استثنأ به بهشت بفرستند.

مقامات خارجی: خیلی متأسفیم که در عملیات قوای هوایی ما اشتباه تخنیکی صورت گرفت و موفق نه شدیم که شاهبالا و دو خشو را نیز به بهشت بفرستیم.

 

خبرعاجل: در نتیجه بمباران طیارات نظامی کشورهای دوست، ۴ ولایت کشور با همه باشنده گان آن به زیر زمین فرو رفتند.

مقامات داخلی: ما این عمل را تقبیح می نماییم و از نیروهای کشورهای دوست می طلبیم که در آینده متوجه باشند تا ولایات و باشنده گان آنها به زیر زمین فرو نروند.

مقامات خارجی: این یک اشتباه تخنیکی بود، معذرت می خواهیم. نیروهای ما به شما وعده می سپارند که در آینده، ۴ ولایت به شمول اهالی آنها زیر زمین فرو نه روند و روی زمین باقی بمانند.

 

خبرعاجل: در نتیجه بمباران طیارات نظامی کشورهای دوست، ۹ ولایت کشور به شدت تخریب گردید و اکثر ساکنان آنها کشته شدند. یکی از بمبها، بر بام یک مسجد اصابت کرد که در نتیجه، تمام نمازگزاران داخل آن جام شهادت نوشیدند.

مقامات داخلی: ما این عمل دوستان خود را شدیداً تقبیح کرده، از آنان خواهش می نماییم تا در آینده از کشته شدن مسلمانان در وقت ادای نماز، جداً جلو گیری نمایند.

مقامات خارجی: از اشتباه تخنیکی معذرت می خواهیم. نسبت شهادت نمازگزاران داخل مسجد، ابراز تسلیت نموده، وعده می سپاریم که طیارات ما در آینده مساجدی را که در آنها مسلمانان حین ادای نماز باشند، بمباران نکنند.

 

خبرعاجل: طیارات نظامی کشورهای دوست، ۱۴ ولایت کشور را بمباردمان کردند. در نتیجهء آن ۱۰ ملیون انسان به شمول چرنده گان و خزنده گان و پرنده گان، به خاکستر مبدل گردیدند.

مقامات داخلی: ما این عمل را تقبیح می نماییم و از کشورهای دوست صمیمانه تقاضا می کنیم تا در آینده از تکرار آن جلو گیری نموده و نگذارند مردم ما به خاکستر مبدل گردند.

مقامات خارجی: قوماندانی عمومی از اشتباه تخنیکی معذرت می خواهد. در آینده نیروهای هوایی ما کوشش خواهند کرد تا مردم شما به خاکستر تبدیل نه شده، به حالت زغال باقی بمانند.

 

خبرعاجل از رادیوی برونمرزی:

در نتیجهء بمباران هوایی، یکی از کشورهای عضو سازمان ملل متحد که دارای تاریخ چند هزار ساله بود، با تمام مردم آزادی خواه و سلحشور آن از روی نقشهء فزیکی و سیاسی دنیا نابود گردید. این خبر را جیولوژی دانان بدون مرز، ماموران اطفاییه سازمان ملل متحد، کمیتهء متخصصان زغال شناسی و نماینده گان شعبهء خاکستر سازی حقوق بشر نیز مورد تایید قرار داده اند.

مقامات داخلی، از خارج کشور:

ما این عمل دوستان خود را که سبب نابودی مادی و معنوی مملکت محبوب و پُر افتخارما گردید، تقبیح کرده و از آنان صمیمانه خواهش می نماییم تا در آینده از تکرار آن جلوگیری نمایند.

کنفرانس مطبوعاتی کشورهای دوست: سلام ژورنالیستان گرامی! . . . هدف اساسی ما در آنکشور، مبارزه علیه تروریزم بود که تا هنوز هم برآورده نه شده است؛ در بارهء ما غیرعادلانه قضاوت نکنید؛ تمام مردم در آنجا نابود نه گردیده اند؛ از آدمها، یک پسر جوان به اسم "آدم" و یک دختر جوان به نام "حوا" زنده مانده اند؛ از خزنده گان یک "مار" و از درختها، یک درخت "سیب" هیچ آسیب ندیده است.

با وجود این، از اشتباهات تخنیکی معذرت می خواهیم!!

بی پایان

 

 

 

 مطالب و نوشته های که تا کنون از محترم دکتور فرید طهماس در «اصالت» به نشر رسیده است:

 

مصاحبهء «اصالت» با محترم دکتور فرید طهماس، ژورنالیست ورزیده، نویسنده و طنز نویس چیره دست کشور 

مصاحبهء دکتور فرید طهماس با داکتر فاروق فردا

فورمه را خانه پری کنید! - طنز جالب و زیبایی از دکتور فرید طهماس

لشمکِ چاپلوس - طنز بسیار جالب و زیبای از دکتور فرید طهماس

می خواست رییس شود! -  طنز زیبایی از دکتور فرید طهماس

پهلوانِ روزنامه نگار: طنز زیبایی به قلم دکتور فرید طهماس

طنز دربارۀ طنز - نوشته ای دکتور فرید طهماس

پدرم به جولا تبدیل شد - طنز بسیار جالب و زیبایی از دکتور فرید طهماس

مصاحبه با حزب دموکراتیک خلق افغانستان - نوشتهء دکتور فرید طهماس

مصالحه؟ - دکتور فرید طهماس

نامهء محترم دکتور فرید طهماس عنوانی «اصالت»

سنگها - نویسنده: لف تولستوی - مترجم: دکتور فرید طهماس

یک نامه و دو طنز به سایت وزین «اصالت» - دکتور فرید طهماس

لباس جدید پادشاه - ترجمه از روسی: دکتور فرید طهماس 

قو، ماهی و خرچنگ - ترجمهء تحت اللفظی: دکتور فرید طهماس

برگزیده یی از کتاب شیطان و دوشیزه پریم -  برگردان از روسی: دکتور فرید طهماس

یک رباعی به خاطر بهار - دکتور فرید طهماس

ای زن - پارچه ای نغز و زیبایی به قلم دکتور فرید طهماس

 

 

توجه!

کاپی و نقل مطالب از «اصالت» صرف با ذکر منبع و نام «اصالت» مجاز است

کلیه ی حقوق بر اساس قوانین کپی رایت محفوظ و متعلق به «اصالت» می باشد

Copyright©2006Esalat

 

www.esalat.org