محترم انجنیر هادی عبدالغفار "شرقی"

 

پیرامون کتاب:
 

کتاب مذکور با قطع و صحافت زیبا، ویراستاری و دیزاین مرغوب در ۲۹۷ صفحه، تألیف محترم انجنیر هادی عبدالغفار «شرقی» در سپتامبر سال ۲۰۱۰ در کشور آلمان به چاپ رسیده است.
کتاب به روان شهدای گلگون کفن راه آزادی و انسانیت، در جهان، اهداء گردیده است.

«اصالت» مطالعۀ این کتاب با ارزش، جالب، دلچسپ و خواندنی را به همه علاقمندان و دوستداران کتاب، هموطنان عزیز و به خصوص نسل جوان و بالندۀ کشور توصیه میکند.

 

درین کتاب دو بخش است:

۱- بخش اول- حمله و تجاوز امریکا و انگلیس به عراق، که از زمانه های دور کشورهای بزرگ جهان به خصوص انگلیس و امریکا مطابق پلانهای طویل المدت با اهداف استراتیژیکی شان برای بلعیدن ثروتهای زیر زمینی، آثار باستانی و داشته های فرهنگی کشورهای عربی و خلیج مصروف بودند، در طول تاریخ این کشورها بدست استعمارگران غربی دست بدست گشته و در زمانهای معین به نفع آنها بکار گرفته شده. که یکی از آن ها مسئلۀ فلسطین است، اسرائیل که جدیداً بعد از جنگ دوم جهانی دوباره به شکل یک دولت بوجود آمد به حیث ماشین سرکوبگر کشورهای عربی با یکصد گلولۀ اتمی آراسته شد، داعیۀ فلسطین به شکل عادلانه دین کتاب توضیح گردیده که قابل قبول برای هردو جانب خواهد بود.

پس منظر تاریخی جنبش های آزادی بخش و دست اندرکاران و بازیگران سیاست پیشۀ جهانی و چند و چون معضلات شرق میانه بی پرده تشریح شده. که بالاخره به اشغال و تسلط چشمه های نفت عراق انجامید و هنوز دنبالۀ این اهداف پایان نیافته با سقوط دولت لیبیا (معمرالقزافی)، جنگ سوریه، لبنان و فلسطین و غیره دنبال میگردد.

۲- بخش دوم- حمله و تجاوز امریکا در افغانستان و حکومت دست نشاندۀ آن، که آنهم با پلانهای وسیع استراتیژی برای دریافت پایگاه نظامی مطمئن درین منطقۀ مهم جهانی از دوران گذشته برای رسیدن به این سرزمین که کلید هندوستان و چین و آسیای میانه است تلاشهای زیاد بیش از صدسال وجود داشت این پروسه بعد از شکست اتحاد شوروی سابق به سرعت بی سابقه به نفع بازیگران غرب تغییر موقعیت داد.

افغانستان نه تنها به حیث جیوپولتیک و جیواستراتیژیک حائز اهمیت بود و هست بلکه از لحاظ داشته های زیر زمینی مانند یورانیوم، لتونیوم، زمرد، آهن، نفت و سایر اشجار قیمتی و معادن با ارزش نیز مورد توجه بازیگران بزرگ جهان بوده است.

ازین سبب مرور این کتاب را با همه نواقص که دارد به هموطنان عزیز در داخل و خارج کشور توصیه میدارم تا از بعضی گوشه و کنار موضوع مطلع بوده در روند قضاوت های سیاسی و اقتصادی و فرهنگی ممد آنها قرار بگیرد.

از جانبی هم نگارنده خواسته تا برخی گفتنی ها ناگفته نماند و تا جائیکه مقدور است به عزیزان و هم میهنان با شعور و آگاه رسانده شود، و تکمیل کم و کاست آن بدوش نسل های بالنده کنونی و آینده وطن میباشد.

 

 پیرامون کتاب:
 

کتاب مذکور با قطع و صحافت زیبا، ویراستاری و دیزاین مرغوب در ۲۴۳ صفحه، تألیف محترم انجنیر هادی عبدالغفار «شرقی» در سال ۲۰۱۱ در کشور آلمان به چاپ رسیده است. کتاب به روان والدین بزرگوار و عزیز نویسندۀ کتاب که با زحمت و افتخار حیات بسر برده، امکانات مادی و معنوی شانرا در پرورش و آموزش فرزندانشان وقف و به جاویدانگی پیوسته اند، اهداء گردیده است. روحشان شاد!

«اصالت» مطالعۀ این کتاب با ارزش و تاریخی بسیار دلچسپ، جالب و خواندنی را به همه علاقمندان و دوستداران کتاب، هموطنان عزیز و به خصوص نسل جوان و بالندۀ کشور توصیه میکند.

 

۱- بخش اول- حکومت "مجاهدین"، نمونه های از عملکرد آنها بصورت فشرده، کشتار بیگناهان، مادران، خواهران، بزرگان و کودکان، میخ کوبیدن بالای سر همدیگر، چهارنعل به سرک میخکوب کردن، گوش بریدن، دست بریدن، تجاوز های جنسی، چور و چپاول، جنگ های میان تنظیمی، ویرانی و قتل و کشتار عام مردم بیدفاع کابل و عاملین آنها شمه وار یادهانی شده. و شعر «شلاق نفرت» از نگارنده بازگوی حالت رقتبار زنان و مردم بلاکشیدۀ ما است درین بخش درج گردیده است.

۲- بخش دوم- تسلط "طالبان"، اینها بدتر از "مجاهدین" و خشن تر از آنها با عقده های روانی، به نسل کشی، کشتار جمعی و عقیم ساختن جوانان غیراتنیکی خودشان، ویرانی و سوختاندن منازل، قلعه ها، باغ ها و اشجار، قتل عام برادران هزاره در یکاولنگ، شیبر، بامیان و کشتارهای بیرحمانه در شمالی و مزارشریف، هرات، کابل، اعدام غیرانسانی و ناجوانمردانه داکتر نجیب الله رئیس جمهور پیشین افغانستان و سایر جنایت های که انجام داده اند نمونه وار یادآوری شده درین دوره ها جنایات و نقض حقوق بشر و حقوق زن به حدی گسترده و وسیع است که درین مختصر نمی گنجد، مؤرخین، حادثه نگاران و چیزفهمان نسل های پرتحرک جامعۀ افغانی را است که به صورت مکمل و مشرح حوادث، رویدادها و وقایع جامعۀ خود را با تحقیقات بیشتر و حقایق استوار بگویند و بنویسند. درین بخش شعر «وحشت و درد» از نگارنده گنجانیده شده است.

۳- بخش سوم- حکمرانی حامد کرزی، از آغاز کنفرانس بُن، تشکیل و تدویر "مجمع ملی" ("لویه جرگه") آغاز و تا سال های ۲۰۱۱ عملکرد دولت و تیم کاری حامد کرزی، جنگ های زرگری با باداران خود، کنار آمدن با پاکستان، "طالبان" و مخالفین رژیم، اکت های دروغین شخصیت ملی، مافیای قدرت، مافیای هیروئین و دروغ گوئی های آشکار تقلب به قانون اساسی و انتخابات ریاست جمهوری، تهدید "پارلمان" به انحلال و صدهای ریاکاری و مداری بازی آن به شکل خلاصه توضیح گردیده است که مطالعۀ آن با وجود کم و کاست عاری از مفاد نخواهد بود. شعر «وطنم ای وطنم» نیز درین بخش گنجانیده شده است.

خواست نگارنده اینست که:

کتب مذکور به اذهان هموطنان عزیز رسانده شود تا از آن استفاده صورت گیرد، در صورتیکه عزیزان هموطن به آنها علاقمند باشند در بدل 10 Euro در اروپا و 12 دالر به امریکا، کانادا، روسیه، آسترالیا و معادل 12 دالر به داخل افغانستان بدسترس شان قرار خواهد گرفت.

برای بدست آوردن کتابها از طریق ایمیل ادرس ذیل میتوانید با نویسنده تماس حاصل نمایید:

 

scharqi@yahoo.de

 

انجنیر هادی عبدالغفار "شرقی"

 

 

 

توجه!

کاپی و نقل مطالب از «اصالت» صرف با ذکر منبع و نام «اصالت» مجاز است

کلیه ی حقوق بر اساس قوانین کپی رایت محفوظ و متعلق به «اصالت» می باشد

Copyright©2006Esalat

 

www.esalat.org