دوشنبه، ۴ اکتوبر ۲۰۱۰   

 

نمایندۀ ویژه امریکا برای افغانستان:
مناسبات امریکا و پاکستان پیچیده شده است.
منبع: ماهنامه اتلانتیک
برگردان: رحیم آریا
ریچارد هالبروک نماینده ویژه آمریکا برای افغانستان و پاکستان می گوید که روابط پاکستان و آمریکا از هر زمانی دیگر پیچیده تر شده است.
پس از نشستی در واشنگتن، هالبروک گفت که موفقیت در افغانستان تا زمانی که پاکستان جز مشکل محسوب نشود، بدست آمده نمی تواند و من در این راستا با پاکستانی ها کار می کنم. به گفته ی وی این سیاست درست می باشد و ادارۀ رئیس جمهور باراک اوباما نیز به آن باورمند است.
در مورد بسته شدن راه تدارکات نیروهای ناتو در افغانستان، ریچارد هالبروک گفت:
"من باور دارم که این موضوع بر روابط ما و پاکستان هیچ اثری نخواهد داشت. برخی رویداد ها در مرز های افغانستان و پاکستان روی میدهد. این مرز ها تعریف ناشده اند و تشخیص آن بسیار پیچیده می باشد. سازمان ناتو در مورد عوامل این رویداد سرگرم بررسی است و ما از این موضوع متاثر استیم".
به گفته ی وی، "طالبان" بشدت زیر فشار قرار گرفته اند و خود "طالبان" نیز این موضوع را می دانند.
هالبروک حمایت آمریکا را از طرح مذاکره با "طالبان" توسط حامد کرزی اظهار کرد ولی ابراز داشت که این طرح زیاد عملی نیست و یک برنامۀ بسیار پیچیده است.
نمایندۀ ویژۀ آمریکا در مورد خروج سربازان امریکائی از افغانستان در تابستان سال آینده نیز گفت که رئیس جمهور آمریکا زمان مشخصی را برای بیرون شدن سربازان امریکائی از افغانستان مشخص نکرده است بل به گفته ی هالبروک بیرون شدن از افغانستان وابسته به شرایط جاری در کشور خواهد بود.
"رئیس جمهور اوباما و هیلاری کلنتن وزیر خارجه امریکا همواره تاکید کرده اند که آمریکا پس از بیرون شدن سربازان این کشور از افغانستان، در کشور حضور خواهند داشت."

 

 

 

 

 

توجه!

کاپی و نقل مطالب از «اصالت» صرف با ذکر منبع و نام «اصالت» مجاز است

کلیه ی حقوق بر اساس قوانین کپی رایت محفوظ و متعلق به «اصالت» می باشد

Copyright©2006Esalat

 

www.esalat.org