پنجشنبه، ۷ مارچ ۲۰۱۳

پیام انجمن حقوقدانان افغان در اروپا

 به مناسبت هشتم مارچ روزهمبستگی بین الملی زنان

 

تاریخ ارسال به «اصالت»:

Friday, March 8, 2013 0:40:06

 

انجمن حقوقدانان افغان در اروپا بهترین مراتب شادباش خویش را برای زنان و بخصوص زنان افغان و منجمله زنان حقوقدان تقدیم میدارد.

در گرامی داشت و تجلیل ازین روز گرامی، ما در واقع به نیمی از پیکر بشریت ادای احترام مینمائیم که موجودیت شان به جهان ما معنی و تداوم بخشیده است. در حالیکه به برکت کار، استواری و حضور شجاعانه زنان میتوان از واقعیت انکار ناپذیر حضور زنان در جامعه افغانی صحبت کرد اما متاسفانه کماکان حقوق آنان مورد آماج عقبگرایان دیوبندی، قم و ارعابیون عرب قرار دارد و در مجموع تحجرگرایان مذبوحانه تلاش مینمایند تا در برابر حضور زنان در جامعه سنگ اندازی نمایند.

تشدید خصومت علیه زنان و اعمال جنایات قرون اوسطائی در حالی به زن افغان تحمیل میگردد که آنان طی سالهای آزگار، مشقت اساسی جنگ و بحران را متقبل گردیده اند.

انجمن حقوقدانان افغان در اروپا بهترین نحوه ارجگذاری به مقام زن را در آن میبیند تا قاطعانه در دفاع از حقوق حقه شان قرار داشته و یکجا با سایر نیروهای مدنی، متمدن و مترقی از داعیه انسانی و برحق زنان دفاع نماید و همزمان از جامعه جهانی و موسسه ملل متحد بخواهیم تا ازین داعیه انسانی که جوهر اعلامیه جهانی حقوق بشر به حساب میآید دفاع نمایند و از معاملات پشت پرده و زد و بند های سیاسی بر علیه حقوق زنان جلوگیری نمایند.

موجودیت و تداوم افغانستان در گرو سهمگیری نیمی از پیکر اساسی جامعه افغانی یعنی زنان میباشد، بخاطر حفظ، تداوم، آبادی و سربلندی افغانستان در گام اول باید به زنان احترام گذاشت و از نقش آنان در جامعه دفاع و حقوق شان رعایت گردد.

با احترام

پوهاند دکتورغلام سخی مصئون

رئیس انجمن حقوقدانان افغان در اروپا

 

   

 

توجه!

کاپی و نقل مطالب از «اصالت» صرف با ذکر منبع و نام «اصالت» مجاز است

کلیه ی حقوق بر اساس قوانین کپی رایت محفوظ و متعلق به «اصالت» می باشد

Copyright©2006Esalat

 

www.esalat.org