دوشنبه، ۱۴ اکتوبر ۲۰۱۳

 

 

پیام بمناسبت عید سعید اضحی

 

۱۲ اکتوبر ۲۰۱۳

انجمن حقوقدانان افغان در اروپا به مناسبت حلول عید اضحی (عید قربان) بهترین مراتب شادباش ومبارکباد خویش را به مسلمانان جهان، هموطنان عزیز، افغانان مقیم اروپا و اعضای انجمن تقدیم میدارد.

عید قربان و ایام متبرک آن مبین فلسفه ابراهیمی بخاطر ایثار و قربانی در راه حق، حقیقت و عقیده و آرمان منبعث آز آن میباشد و بما میآموزد که جانبدار حق و عدالت باشیم و بخاطر تحقق این آرمانهای مبارک با ایثار و فداکاری تلاش نمائیم.

بدینرو بر ما واجب است که همیش به تاسی از فلسفه والای ابراهیمی در مبارزه تاریخی نور و روشنائی، حق بر باطل، بخصوص در احوال کنونی که سونامی بنیاد گرائی و نیروهای شرارت بین المللی بحیث یک چلنج در برابر ارزشهای والای انسانی قرارگرفته است، به مثابه مدافعان صادق نور و روشنائی باشیم. از حق و حقوق مردم افغانستان که متاسفانه روز تا روز در اثر تداوم جنگ اعلان ناشده پاکستان در وجود "طالبان" و سایر گروه های تروریست و بالاثر سیاست های کجدار و مریز امریکاـ انگلیس و نبود دولت کارا و آلوده با فساد، بخاک و خون کشانیده شده و قربانی میدهند و هست و بود و تداوم افغانستان در معرض خطرات جدی قرار گرفته است. باید قبل از هر وقت دیگر از حق حاکمیت ملی، استقلال، تمامیت ارضی، تجزیه ناپذیری و حق افغانستان بخاطر گذار به شاهراه بازسازی، ترقی و تمدن قاطعانه دفاع نمائیم.

خوشبختانه با تمام غبارهای تاریک که به مشاهده میرسد، نسل جوان و بالنده افغانستان با جسارت، ایثار و فداکاری در برابر دروازه  تاریخ قد بر افراشته، که مایه اساسی امیدواری مردم ما به آینده وطن شان میباشد. استدعا داریم همان طوری که در عرصه های مختلف سپورت اعم از فوتبال، کریکت و سایرسپورت های جمعی و فردی قهرمانی را از آن خود ساخته اند، با چنگ زدن به وحدت ملی که موجودیت افغانستان در گرو آن است. صدای ملت مستضعف اما متحد و با غرور شان را بلند نمایند و در دفاع از ارزشهای والای انسانی، صلح، دموکراسی، برابری و برادری با صفا و صمیمیت بخاطر دولت مشروع ملی مبتنی بر اراده ی مردم و حاکمیت قانون تلاش نمایند.

با احترام

 

پوهاند دوکتور غلام سخی مصئون

رئیس انجمن حقوقدانان افغان در اروپا

 

 

توجه!

کاپی و نقل مطالب از «اصالت» صرف با ذکر منبع و نام «اصالت» مجاز است

کلیه ی حقوق بر اساس قوانین کپی رایت محفوظ و متعلق به «اصالت» می باشد

Copyright©2006Esalat

 

 

www.esalat.org