جمهوری اسلامی در ادامه رفتارهای عمیقا نژاد‌ پرستانه و ضد بشری علیه مهاجرین افغان در ایران، در اقدامی جنایتکارانه، شماری از پناهجویان و مهاجرین افغان را بعنوان "اتباع غیر مجاز"، دستگیر کرد و با چشم بند و دستان بسته در قفس ‌آهنی در کنار به اصطلاح مکشوفات کلانتری‌های شیراز به همراه مواد مخدر و مشرویات الکلی و غیره، در ملاء عام به نمایش گذاشت.

 جمهوری اسلامی یکبار دیگر چهره واقعی داعشی و ضد بشری خود را به نمایش گذاشت. غیر مجاز خواندن کارگران مهاجر افغان و خانواده ‌های شان، ممنوعیت اسکان آنها در ۱۶ استان و ۳۶ شهر ایران، محرومیت از تحصیل و اقامت تحصیلی در ۲۱ شهر، ممنوعیت هر نوع استخدام، معامله، حتی فروش مواد غذایی، ایاب و ذهاب، حمله و به آتش کشیدن منازل ‌آنها در یزد، ممنوعیت ورود به پارک‌ ها و محیط‌ های ورزشی، دستگیری و اعزام به اردوگاه ها از جمله اردوگاه مخوف "سفید سنگ" مشهد، بی هویت و بی شناسنامه کردن صدها هزار کودک افغان، حمله به معیشت کارگران افغان و تحقیر دردناک آنان بخشی ار این تبعیض و خشونت سازمان یافته دولتی علیه این انسانهای شریف و زحمتکش است که برای کار فرمایان بیرحم "ایرانی" کوهی از ثروت آفریده ‌اند. استفاده نظامی و گسیل به جبهه ‌‌‌های جنگ در سوریه تحت عنوان "لشکر فاطمیون" با وعده اعطای اقامت، بخش دیگری از ترفند سوء استفاده از آنان است.

 در قفس کردن مهاجرین افغان و به نمایش گذاشتن آنان باید به عنوان یک جنایت و یک برخورد فاشیستی، توسط مردم آزادیخواه در سراسر جهان محکوم شود. سازمان ملل متحد و مجامع بین‌ المللی، نهاد ها و تشکل ‌‌های کارگری باید به این اقدام جمهوری اسلامی وسیعاً اعتراض کنند. عاملین این وحشی گری باید دستگیر و محاکمه شوند! مهاجرین افغان باید از کلیه حقوق کامل شهروندی بدون هیچ تمایز و تبعیضی برخوردار باشند.

 سران وحشی و ضد بشر جمهوری اسلامی پرونده ای سراپا جنایت کارانه از رفتارهای ضد بشری علیه مهاجرین افغان تا دهها هزار قتل و پرونده قطوری از سرکوب و ترور و اسید پاشی و دزدی و فساد و انواع و اقسام جنایت دارند. جمهوری اسلامی و داعش از یک تخم و ترکه اند. آبشخور آنها یکی است. اعمال و رفتار شان یکی است. باید آنها را در هم کوبید و جهان را از شر آنها رها کرد.

 

حزب کمونیست کارگری ایران

۹ سپتامبر ۲۰۱۶

 

 

 

 

توجه:

کاپی و نقل مطالب از «اصالت» صرف با ذکر منبع و نام «اصالت» مجاز است

کلیه ی حقوق بر اساس قوانین کپی رایت محفوظ و متعلق به «اصالت» می باشد

Copyright©2006Esalat

 

www.esalat.org