یکشنبه، سوم عقرب ۱۳۸۸


 

در عکسها میتینگِ را میبینید که دهها هزار نفر از زحمتکشان وطن ما در کابل به صحبت های علمی و با ارزش زنده یاد رفیق ببرک کارمل به مناسبت سوم عقرب قبل از انقلاب ثور با علاقمندی گوش میدهند.

سوم عقرب در تاریخ مبارزات انقلابی و آگاهانه خلق های زحمتکش افغانستان جای خاصی دارد. ۴۴ سال قبل، درین روز، محصلین آگاه و وطنپرست، و سیل خروشانی از زحمتکشان شهر کابل، در یک مارش اعتراضی، لرزاننده و هیبتناک علیه استبداد سلطنتی، ظلم و ناروائی های حکومت های آنوقت، شرکت کردند.

جوانان رسالتمند وطن ما به خوبی توانستند نیروهای قدرتمند مردمی را که ماهیتاً ضد سلطنتی و ضد استبدادی بودند، ولی جرائت عکس العمل از آنها سلب شده بود، بیدار و متشکل سازند و به اثر آغاز کار و فعالیت سیاسی وطنپرستانه آنها بود که در دل جاده های کابل، لشکری از زحمتکشان عصیان زده و انتقام جو، برای پاره کردن زنجیرهای استبداد دیکتاتوری و وحشت و کشتار، براه افتید و صدای پرطنین و پر صلابت کارگران، دهقانان، محصلان، متعلمان، دوکانداران، یکجا بلند شد که مرگ بر سلطنت مرگ بر استبداد، پیروز باد دموکراسی.

زورگویان و اجاره داران سلطنتی که بعد کشتن ها، تیل داغ کردن ها، قین و فانه کردن ها، به دار زدن  و تبعید کردن ها و در سلول افگندن های مخالفین جاه و جلال شدادی و فرعونی شان به وسیله سردار قاتلین، نادر بعداً به وسیله اختناق هاشم خان، و ظاهر خان، هرگز فکر نمیکردند که باز این ملت را توان مقابله با آن فرزندان انگریزی باشد. با دیدن آن عکس العمل مسالمت آمیز و مطالباتی محصلین و مردم نه تنها از نیروی مجهز پولیسی، بلکه از نظامیان مسلح با تانک و ماشیندار خود نیز تحت عنوان سرکوب قیام استفاده کردند و دهها تن فرزند شریف و عزیز وطن را غرق در خون ساختند.

حزب پرافتخار دموکراتیک خلق افغانستان که اصیل ترین فرزندان وطن را، در دامان پاک خود پرورده است در تقبیح اقدامات سرکوبگرانه ارتجاع سلطنتی، همه ساله این روز را به نام روز شهیدان، تجلیل کرده و حتی بهترین فرزندان خودرا بخاطر تجلیل و بزرگداشت از این روز به قربانی داد و حماسه شهدای سوم عقرب را جاودانگی بخشید.

برای تجلیل شایسته از سوم عقرب که تحت نام روز همبستگی جوانان کشورما در دیار غربت از آن تجلیل میکنیم به همه جوانان وطن، وظایف بزرگ و مقدسی را در شرایط کنونی که عبارت از بلند بردن سطح دانش و آگاهی سیاسی و دادن آگاهی طبقاتی و مبارزه آشتی ناپذیر و سرسخت علیه دشمان صلح، آرامش، خوشبختی و سعادت مردم، ترقی و دموکراسی، و حامیان ارتجاعی و امپریالیستی بین المللی در راس امپریالیزم امریکا، مبارزه علیه فقر و تنگدستی و بالاخره برای رسیدن به جامعه خوشبخت، مترقی و پیشرفته که همه مردم زحمتکش ما در وفور نعمات مادی زندگی و حیات بسر برند میباشد که این خود تحقق اهداف شهدای سوم عقرب و تمام شهدای راه آزادی ترقی و دموکراسی است که با خون های گرم و داغ شان مشعل رسیدن به پیروزی و خوشبختی را به ما روشن کرده اند.

پس به تمام جوانان ما لازم و ضروری است تا هرچه بیشتر مطابق به خواست های حزب شهیدان ما و مطابق به استقامت های صریح و روشن انسانی رهبر زحمتکشان افغانستان زنده یاد رفیق ببرک کارمل بزرگ بازوان قدرتمند، دست و دماغ و همه هنر و خلاقیت خودرا در خدمت انسان زحمتکش و برای تحقق اهداف انسانی حزب شهیدان ما ح.د.خ.ا.، قرار دهند و دین شان را در برابر وطن و صدها شهید آغشته به خون راه آزادی، ترقی دموکراسی و عدالت اجتماعی اداء نمایند.

 

خاطره همه شهدای راه وطن گرامی باد!

 

(اصالت)

 

 

توجه!

کاپی و نقل مطالب از «اصالت» صرف با ذکر منبع و نام «اصالت» مجاز است

کلیه ی حقوق بر اساس قوانین کپی رایت محفوظ و متعلق به «اصالت» می باشد

Copyright©2006Esalat

 

www.esalat.org