امان ریاضت

 

 “طالبان” و “داعشیان” غوربند به ارگ زودتر می ‌رسند!

 

تاریخ ارسال به «اصالت»:

2 november 2015 07:37

 

غوربند از پنج سال بدین سو، “طالبان” و حتا “داعشیان” بسیاری را در دامانش می ‌پروراند. غوربند، در گذشته امن ‌ترین راهِ رفت و آمد مسافران بود و شمار بسیاری مردم از این ‌جا به بامیان و سایر استان‌های (ولایت های) شمال کشور می ‌رفتند و اما اکنون گفته می‌ شود که حتا نا امن‌ ترین راه برای باشنده‌گان خودش شده است.

“طالبان” و “داعشیان” هنوز هم در دره‌ی غوربند استند و هر روز نسبت به پیش قوی ‌تر می‌ شوند. دره‌ی غوربند با میدان وردک هم ‌چنان مرز دارد و امکان رفت و آمد تروریستان از این راه است. “طالبان” و “داعشیان” غوربند به منظور کشاندن جنگ به شهر کابل، شهرستان (ولسوالی) استالف ــ کابل، را نیز زیر تهدید دارند و این آسان ‌ترین راهِ رفت و آمد میان اینان به شهرستان‌ های (ولسوالی های) شمالِ کابل و سر انجام ارگ کابل است. دستگاه‌ های امنیتی شهرستان (ولسوالی) استالف بارها آمدن “طالبان” و “داعشیان” را از این راه، ثبت کار و جنگ‌های شان دارند و از این بابت جدی نگران استند.

پلیس محلی در غوربند و اما قوی ترین زور در برابر این پدیده‌ها بوده است؛ تا کنون شاید هم حکومت داران ارتش (اردو)، سر خمی شان را برای جنگ جویان پلیس محلیِ غوربند انکار نکنند.

بد و بلا‌ها به این اندازه و اما حکومت مرکزی در چیدن تروریستان با غوربندیان، کم کاری می‌ کند. مردم این‌ جا پس از پلیس کُشی جلریز ــ میدان وردک و سایر جنایت‌ های تروریستان، بی‌ کران وضع روانی خراب گرفته اند تا مبادا ناکاری حکومت سبب شود که روزی جنگ از این جا به کابل و مرکز پروان برسد.

امان ریاضت،

روزنامه نگار

 

 

توجه:

کاپی و نقل مطالب از «اصالت» صرف با ذکر منبع و نام «اصالت» مجاز است

کلیه ی حقوق بر اساس قوانین کپی رایت محفوظ و متعلق به «اصالت» می باشد

Copyright©2006Esalat

 

 

 

www.esalat.org