دوشنبه، ۶ اگست ۲۰۱۲

سوریه: تروریستها زندگی ما را از هم پاشیدند

منبع: مرکز آزادیهای سیاسی

ترجمه و تفسیر: ا. م. شیری

 

۱۴ مرداد ۱۳۹۱

 

بی بی سی در مقاله ای زیر عنوان «بحران سوریه: عراقیها به سبب خشونتهای فرقه ای، از دمشق می گریزند»، می نویسد: «ارتش آزاد سوریه زندگی ما را از هم پاشید». فراریان عراقی ضمن توضیح علل فرار آنها از عراق به گزارشگران ، و با اشاره به اعمال خشونتهای فرقه ای توسط ارتش باصطلاح آزاد سوریه که از سوی غرب حمایت و تسلیح می شود، می گویند: فراریان از سوریه به عراق باز می گردند.

گزارشهای منتشره در اوایل سال جاری در باره لیبی مؤید آن است که فرمانده گروه نظامی اسلامی القاعده لیبی، عبدالحکیم بالحاج، صدها شبه نظامی تحت حمایت تسلیحاتی و مالی ناتو را به کشور اعزام کرده است.

این گفته در باره خشونتهای فرقه ای بهیچوجه تازگی ندارد. بلومبرگ اخیرا اذعان کرد، «خشونتهای فرقه ای جنگ داخلی بین سنی ها و علویان سوریه، همان آغازیست بر آنچه که جهان نگران آن بود».

مسیحیان سوریه بویژه از پاکسازی قومی نه از سوی نیروهای امنیتی سوریه، بلکه، از طرف اسکادرانهای مرگ تحت حمایت ناتو که با نام «ارتش آزاد سوریه» فعالیت می کنند، رنج می برند. «لس آنجلس تایمز» در یک گزارش بی سر و صدای دایر بر فاجعه اقلیتهای به تنگ آمده سوری از دست شورشیان، با اشاره به سقوط احتمالی دولت سوریه در زیر فشار غرب، می نویسد که نسل کشیهای بسیار بدتر از آنچه که امروز در لیبی روی می دهد، در سوریه اتفاق خواهد افتاد.

قابل کتمان نیست که با وجود دولت کنونی سوریه جامعه اقلیتهای ملی و دینی، از جمله، مسلمانان شیعه، سنی های معتدل، مسیحیان و دروزیها از خطر کشتار کور افراطیون دست پرورده غرب در امان می مانند.

بلومبرگ در سال ۲۰۰۷، درمقاله ای «جهتدار» مرتبط با خشونتهای فرقه ای جنگ داخلی چنین پیش بینی می کند:

روبرت بایر، مأمور سابق سازمان سیا، دارای سابقه طولانی کار در لیبی، منتقد شدید حزب الله بود و در باره رابطه آن با تروریسم تحت حمایت ایران هشدار داده بود. ولی او اکنون می گوید: «هستند عربهای سنی که آماده شروع درگیریهای پایان ناپذیر می باشند، و ما برای حمایت از مسیحیان در لیبی، به آدمهای بسیاری نیاز داریم. قبلا فرانسویها و آمریکائیها می توانستند این آدمها باشند ولی اکنون نصرالله و شیعیان می توانند جایگزین آنها بشوند».

اکنون ما می بینیم که چگونه این نگرانیها در سوریه، بویژه علیه مسیحیان واقعیت می یابند. آنطور که در مقاله لس آنجلس تایمز در این باره گفته می شود، «کلیساها از پاکسازی قومی مسیحیان در حمص بیم دارند» و اخیرا هم در یو اس ای تودی آمده است که «مسیحیان لیبی در اتحاد غیرمعمول با اسد و علویهای بسر می برند».

حتی قتل عام حولا، با در نظر گرفتن همه علائم آن افراط گرائی فرقه ای که القاعده به نمایش می گذارد، بنظر می رسد بازتاب همین هشدار سال ۲۰۰۷ می باشد.

*     *     *

تفسیر مترجم

جورج دبلیو بوش و تونی بلر، رؤسای دولتهای آمریکا و انگلیس، با اشغال افغانستان و عراق و کشتارهای بی امان مردم این کشورها روی آدلف هیتلر و جوزف گوبلز را سفید کردند و باراک اوباما و همتایانش در «جامعه جهانی» در جنگهای اشغالگرانه لیبی و سوریه، روی دومی ها را.

بگزارش تروریسم خبری غرب، باراک اوباما، رئیس جمهور منتصب جنگ سالاران آمریکا، روز دوم اوت، فرمان اجازه حمایت مخفی آمریکا از شورشیان مسلح را برای سرنگونی دولت سوریه امضاء کرد. او با امضای این فرمان، خاک به چشم بشریت جهان می پاشد و چنان وانمود می کند که گوئی این ارتشهای خصوصی و تروریستهای تحت امر جنگ سالاران بین المللی نبودند که با پول و تسلیحات دولتهای اولترافاشیستی غرب، خاک لیبی را به خون مردمش آغشتند و امروز سوریه را به کشتارگاه مردم آن تبدیل کرده اند و بسرعت ویران می کنند. او در حالیکه بارها و بارها مخالفت علنی خود را با حل و فصل سیاسی مناقشه سوریه اعلام کرده و از کمکهای تسلیحاتی و مالی به «ارتش آزاد سوریه» برای دچار ساختن این کشور به سرنوشت هولناک لیبی سخن گفته است، اکنون دیگر این چه حقه بازی است که فرمان حمایت «مخفی» را می کند!

رویکرد استفاده از ارتش جایگزین را که ایالات متحده آمریکا و شرکای «جامعه جهانی» آن ابتدا در لیبی و سپس در سوریه در پیش گرفتند، ماهیت و میزان پیشرفتگی فاشیسم را نشان می دهد.

اوباما فرمان دروغین و ظاهرسازانه امضاء می کند. دولت آمریکا و شرکایش در«جامعه جهانی»، دهها سال است که بطور «مخفی» و علنی، برای ترور استقلال کشورهای خارج از دایره نفود نهنگان مالی و کمپانیهای نظامی- صنعتی امپریالیسم، از جمله، سوریه فعالیت می کنند.

چه کسی تردید دارد که «انقلابیون مسلمان لیبی»، «ارتش آزاد سوریه»، سازمانهای تروریستی «القاعده»، «طالبان»، «الشباب» و نظائر آنها دست پخت دولتهای امپریالیستی غرب نبوده است و با پول و اسلحه آنها و بفرمان آنها نمی جنگند!

دروغگوئی، دست یازیدن به تمامروشهایخلاف قانون و مغاير اخلاق،ایجاد اختلافات دینی- مذهبی، قومی- قبیله ای و پاکسازی ملی همراه با نظامیگری برای سلطه بر دیگران در شرایط بحرانی، مهمترین ویژگی فاشیسم پیشرفته است، که امروزه در جنگهای یکی بعد از دیگری غرب علیه کشورهای مختلف جهان، از جمله، در جنگ علیه کشورهای افغانستان، عراق، سومالی، لیبی، مالی، همین امروز در سوریه و بسیاری دیگر شاهد بکارگیری همه آنها هستیم.

 

 http://politsvoboda.ru/cps/4795

  

 

توجه!

کاپی و نقل مطالب از «اصالت» صرف با ذکر منبع و نام «اصالت» مجاز است

کلیه ی حقوق بر اساس قوانین کپی رایت محفوظ و متعلق به «اصالت» می باشد

Copyright©2006Esalat

 

www.esalat.org