27 november 2015 23:30:56


در حاشیه اقدامات تروریستی دولت ترکیه

اردوغان باید هزینه سیاست های توسعه طلبانه و نژادپرستانه خود را در منطقه بپردازد

 

خلقهای ایران، ترکیه، سوریه و عراق باید برادرانه بر ضد پان ترکیسم، پان اسلامیسم و

 پان ایرانیسم متحد شوند

 

روز سه شنبه ۲۴ نوامبر ۲۰۱۵ دولت اسلامیست و پان ترکیست ترکیه متشنج از استیصال و با حمایت روشن امپریالیسم آمریکا و شیوخ عربستان سعودی در مبارزه ضد تروریسم در سوریه به اخلال دست زد و هواپیمای جنگنده روسی را در فضای سوریه مورد مورد اصابت موشک قرار داد.

این اقدام دولت تروریستی اردوغان که با تخیلات عثمانی بزرگ در منطقه عمل می کند و حامی روشن داعش در منطقه است موجب شد که دیگر دست وی در بازی با تروریسم و همدستی با داعش رو شود.

سیاست ترکیه بزرگ و اخلال در امور داخلی سایر کشورها در منطقه با شکست مفتضحانه ای روبرو شده است و این نشانه کوته بینی سیاسی رهبران کنونی ترکیه است. آنها با گسیل پناهندگان سوری به اروپا در پی آن بودند که با تحت فشار قرار دادن ممالک اروپائی، آنها را با سیاست خویش مبنی بر سرنگونی حکومت مشروع و قانونی بشار اسد همراه کرده و چنین وانمود کنند که تنها با سرنگونی اسد و دخالت نیروهای ناتو و حمایت آشکار آنها از داعش، امکان جلوگیری از حضور پناهندگان به اروپا وجود دارد. این دسیسه ضد انسانی رجب طیب اردوغان که به یک عامل تحریک و جنگ و تخریب در منطقه بدل شده است با مخالفت کشورهای اروپائی روبرو شد و کار سیاست کوته بینانه رجب طیب اردوغان را به بن بست کشانید. وی از ممالک اروپائی تقاضای باج کرد تا مانعی در جلوی سیل هجوم پناهنگان به اروپا ایجاد کند. باجی که وی می خواست ۳ میلیارد یورو بود.

پیروزیهای ارتش سوریه بر مزدوران داعش با بمباران مواضع آنها از طریق روسیه هر روز با موفقیت بیشتری روبرو می شود. پیشروی ارتش سوریه در تمام مناطق اشغالی مردم را به مقاومت واداشته و نیروهای مزدور داعش فرار را بر قرار ترجیح می دهند و نمی خواهند کشته شده به بهشت بروند. این است که دسته دسته به سرزمینهای مادری خویش باز می گردند. این تروریستهای آموزش دیده توسط دولتهای امپریالیستیِ تروریست، حال به جان آموزگاران سابق خود افتاده و ترور وحشی خویش را به ممالک مادر تسری داده اند. فرانسه قربانی تروریسم خود شده است و علیرغم این از دخالت در امور منطقه دست بر نمی دارد. از این ترور، سایر ممالک امپریالیستی که تا دیروز زیر بال داعش را برای کشتار ۳۰۰ هزار نفر در منطقه گرفته بودند در امان نخواهند ماند. ترکیه در آینده نزدیک خودش یکی از قربانیان تروریسم خواهد بود.

جنگنده های روسی تمام مواضع مزدوران داعش را در هم می کوبند و آنها را تار و مار کرده اند. روسها در مذاکرات اخیر توسط تصاویر فضائی خود ثابت کردند که داعش نفتهای دزدیده شده از عراق و سوریه را با قیمت نازل به دولت ترکیه می فروشد و ترکیه آنها را به سایر خریداران غارتگر با بهای مناسب به فروش می رسانند. پیروزی مردم سوریه به رهبری بشار اسد بر ضد داعش و دسیسه های جهانی باب طبع ترکیه و آمریکا و عربستان سعودی نیست. آنها در کار مبارزه با تروریسم اخلال می کنند. اروپا که بلاواسطه مورد تهدید تروریستها قرار گرفته و زخم بردار است خواهان آن شده که جلوی ضرر را از همانجا که منفعت است بگیرد. آنها می بینند که سیاستشان در مورد سرنگونی دولت قانونی بشار اسد با شکست روبرو شده و حتی با توسل به نقض منشور ملل متحد و نقض حقوق ملل قادر نشده اند با یاری رژیمهای فاسد و جنایتکار بین المللی نظیر حکام عربستان سعودی، قطر، کویت، اردن و ترکیه به آرزوهای خویش برسند. آنها خواهان کاهش تشنج هستند و کاهش تشنج در منطقه را برای منافع خویش و عادی کردن روابط با روسیه مفید ارزیابی می کنند. دولت ترکیه که تا کنون با مزدوران داعش از عرب، ترک، ترکمن، چچنی، داغستانی و اروپائی بر ضد کردهای سوریه می جنگید حالا می بیند که با شکست داعش و گریز بزدلانه آنها از میدان نبرد، نیروهای رزمنده کرد قوی می شوند و آرزوی اردوغان برای اشغال شمال سوریه و تجزیه این کشور را از جمله با اختراع اقلیت ملی ترکمن که می خواهد به ترکیه بپیوندد بر باد می دهند. ترکمنها که تا دیروز همدست داعش بودند و بر ضد کردها و اعراب می جنگیدند و سر می بریدند بیکباره برادران رجب طیب اردوغان از کار در می آیند که توسط جنگنده های روس شهید می شوند. اردوغان از این تروریستهای ترکمن به عنوان اپوزیسیون غیر تروریست دفاع می کند و هواپیمای روسی که آنها را بمباران می کرده است با رضایت آمریکا و مخالفت اروپا سرنگون می کند. اردوغان و اوباما نقش موذیانه و دورویانه ای در مبارزه با داعش بازی می کنند.

دارو دسته های هوادار داعش از جمله همه دستگاه دولتی ترکیه به کار افتادند تا "به نقض حریم هوائی ترکیه توسط روسیه" اعتراض کرده و سرنگون کردن هواپیمای روسی را موجه جلوه دهند. جالب است رجب خانی که خود منشور سازمان ملل و حقوق ملل را به رسمیت نمی شناسد و بی شرمانه به کشور مستقل سوریه تجاوز می کند، بیکباره مدافع حقوق ملل شده است. تمام این ترکمنهای ترکیه در اردوگاههای ترکیه آموزش نظامی دیده اند و اخیرا با بهترین و مدرنترین سلاحهای خریداری شده توسط عربستان سعودی که در اختیار ترکیه قرار داده است مسلح گردیده اند. آنها یکی از خلبان روسی را که به اسارت گرفته بودند مانند برادران تنی شان داعش به قتل رساندند. این مزدوران داعش باید در آتیه به عنوان استخوان لای زخم در شمال سوریه بر ضد دولت قانونی سوریه و خودمختاری کردهای سوریه با رهبری رجب طیب اردوغان عمل کنند.

دولت ترکیه با سیاست پان ترکیستی-پان اسلامیستی خطری برای صلح منطقه است. این دولت با اشغال کشور قبرس، دشمنی با یونان، ایران، ارمنستان، روسیه، سوریه، عراق، اکراد و بلغارستان از نادرترین ممالک جهان است که با همه همسایگان خود دشمنی دیرینه داشته و به اراضی آنها نظرسوء دارد. ترکیه توسعه طلب و خطرناک است و خطر این عامل خرابکاری آمریکا در منطقه را اروپائی ها به خوبی حس می کنند. دروغهای اردوغان بر ضد تجاوز روسیه به حریم ترکیه در حالی که هواپیمای روسی کیلومترها قبل در خاک سوریه سقوط کرده است، خشم ناتو را برانگیخته است. مسئولان ناتو با بی زبانی و حتی در مواردی با صراحت اردوغان را مورد نقد قرار داده از این ماجراجوئی برحذر داشتند. آنها حس می کنند با یک قمارباز سیاسی روبرو هستند که بی مسئولیت با حادثه آفرینی در پی ایجاد تشنج و جنگ است. "زیگمار گابریل" (Sigmar Gabriel) معاون خانم مرکل صدراعظم آلمان و وزیر اقتصاد این کشور و "گرنوت اِرلر" (Gernot Erler) مسئول تماس دولت آلمان با روسیه در انتقاد به ترکیه اقدامات این کشور را "ضربه سختی" در مبارزه مشترک بر ضد تروریسم بیان کردند و افزودند که ترکیه "کوچکترین علاقه ای" به روشن شدن سانحه ندارد. گابریل بیان کرد: "این سانحه برای نخستین بار نشان می دهد که ما یک قمار باز در بازی داریم که بنا بر اعتراف بخشهای گوناگون منطقه غیر قابل محاسبه است. این کشور ترکیه است و نه روسیه". "اشتولتن برگ" (Stoltenberg) دبیر کل ناتو در مصاحبه ای با روزنامه "دی سایت" با توجه به مبارزه بر ضد داعش گفت: "دشمن مشترک ما باید داعش باشد. مهم برای همه ما از جمله روسیه این است که با هدف همه گیرانه ی پیروزی بر داعش به پیش رویم". در حالی که اروپا به شدت از این خرابکاری ترکیه برآشفته است آقای اوباما در یک پیام تلفنی به آقای رجب طیب اردوغان اظهار داشته است: "ترکیه از نظر آمریکا و ناتو حق دارد از حق حاکمیت خویش دفاع کند". گویا سایر کشورها حق ندارند از حق حاکمیت خویش دفاع کنند. سخن بر سر حادثه آفرینی و خرابکاری ترکیه است که امپریالیسم آمریکا در مورد آن سکوت می کند و به بیانات بی ربط کلی اکتفاء می کند.

رجب طیب اردوغان بعد از حادثه آفرینی و ماجراجوئی اخیر به دروغ متوسل شد و ماهیت سیاست خویش در منطقه را با لحن تهدید آمیز و هیستریکی چنین بیان کرد: " ... ترکیه همیشه به روسیه درباره اقدام جنگنده های این کشور در نقض حریم هوایی ترکیه هشدار می داد. این جنگنده حریم هوایی ترکیه را نقض کرده بودند. ترکیه حریم هوایی هیچ کشوری را نقض نکرد و روابط بدی را با کشورهای همسایه خود نداشته است. ترکیه همیشه تلاش می کند امنیت مرزهای این کشور و مرزهای کشورهای همسایه برقرار باشد. ترکیه این حق را دارد که از مرزهای خود حمایت کند و باید همه به این حق ترکیه احترام بگذارند. جنگنده های روسیه در سوریه مناطقی را هدف قرار می دهند که نیروهای داعش و تروریست ها حضور ندارند. جنگنده های روسی مناطقی را هدف قرار می دهند که ترک ها و اتباع وابسته به ترکیه و نزدیکان ما زندگی می کنند."

وی افزود: "روس ها می گویند داعش را هدف قرار می دهند ولی در واقعیت جنایت هایی را علیه برادران ترکمان ما مرتکب می شوند. غیرنظامیان ساکن این مناطق در نتیجه این حملات آواره و در مناطق دیگر ساکن شده اند. این منطقه از اهمیت زیادی برای ما برخوردار است. ... ترکیه همیشه در کنار حق و عدالت ایستاده است و حمایت های این کشور از برادران مظلوم در سوریه ادامه خواهد یافت. اتهاماتی علیه ترکیه مطرح می کنند که کامیون های این کشور سلاح به سوریه وارد می کند. این کامیون حامل کمک برای برادران ترکمان است که در برابر جنایت ها مقاومت می کنند و حمایت ما از آنان ادامه خواهد یافت."

وی افزود: "در پی آن هستیم که منطقه امن انسانی از جرابلس تا دریای مدیترانه با حمایت متحدان ما ایجاد شود و هدف ایجاد این منطقه برای جلوگیری از اقدامات تروریستی و وحشیانه است. بیش از سیصد هزار نفر در سوریه کشته شدند و در صورتی که با طرح ترکیه در شمال سوریه برای ایجاد منطقه امن همکاری نکنند، مسئول هر فردی خواهند بود که در این کشور کشته خواهد شد. ما به برادران خود در سوریه می گوییم که روزهای زیبایی در انتظار آنان است و امیدواریم برادران ما به موفقیت برسند."(همه جا تاکید از توفان است)

اردوغان در این جملات اعتراف می کند که می خواهد شمال سوریه را اشغال کند و از "برادران ترک" به حمایت برخیزد. وی تائید می کند که به این "برادران" از هر نظر مانند گذشته یاری خواهد رساند و به آنها اسلحه و آذوقه و همه چیز خواهد داد. وی از قدرت گرفتن کردها در شمال سوریه نگران است و می خواهد در شمال سوریه به گفته خودش "منطقه امن" ایجاد کند. یعنی همان کاری که تا کنون داعش می کرد. خبرگزاری صدا و سیما از قول اردوغان بیان کرد که وی به برنامه آموزش و مجهز کردن نیروهای مخالف مسلح و منطقه امن اشاره کرده و گفته است: "‌کسانی هستند که منطقه امن را منطقه حائل تفسیر می کنند و این چیزِ اشتباهی است زیرا یک منطقه خالی از تروریسم قلمداد می شود تا سوری ها در صورتی که این منطقه به وجود آید به آن منتقل شوند و در آن زندگی کنند".

به گزارش دویچه وله، رجب طیب اردوغان، رئیس ‌جمهور ترکیه روز شنبه ۲۴ اکتبر در سخنرانی ‌ای که در جنوب ترکیه داشت گفت کردها قصد دارند کنترل شمال سوریه را در دست بگیرند اما آنکارا اجازه نخواهد داد این اتفاق روی دهد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، اردوغان الحاق شهر تل ابیض در شمال سوریه به منطقه خودمختار کردها را محکوم کرده و گفت: "چیزی که آنها می‌خواهند، به دست گرفتن کنترل شمال سوریه به طور کامل است. ما تحت هیچ شرایطی اجازه نخواهیم داد که شمال سوریه قربانی فریبکاری آنها شود چرا که این به منزله یک تهدید برای ما خواهد بود و غیرممکن است که ترکیه به این تهدید "آری" بگوید".

به این ترتیب وضعیت منطقه و هراس اردوغان و آمریکا با شکست داعش روشنتر دیده می شود. ترکیه که با همه همسایگان خود در گیر است و به خرابکاری و حادثه آفرینی مشغول است، تروریسم را تقویت می کند و منطقه را به خون می کشد. شکست ترکیه و عربستان سعودی شکست آمریکا و تروریسم در منطقه است و باید آنرا تقویت کرد. نقش روسها در این منازعه با هر هدف غارتگرانه ای که صورت پذیرد بطور عینی مثبت است و فقط هواداران داعش با وضعیت کنونی منطقه که موجب شکست داعش شده است مخالفند.

در ضمن اپوزیسیون خودفروخته ایران که آرزو داشت با زیر پا گذرادن منشور ملل متحد، نقض حقوق ملل و حق حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه دولت قانونی بشار اسد توسط نیروهای اجنبی سرنگون شود زانوی غم به بغل گرفته است زیرا آنها همین سیاست را در لیبی و ایران تبلیغ می کردند و آرزو داشتند همراه با این قوای داعش و بیگانگان تروریسم امپریالیستی به ایران حمله کنند. این اپوزیسیون رنگ باخته و در نزد مردم ایران رسوا شده است. بیاد داشته باشیم که ترکیه همواره خواهان تجزیه ایران و "آزادی براداران ترک" در ایران بوده است و جاسوسانش از زمان سلطنت پهلوی بیاری سازمان "میت" ترکیه در ایران فعال بودند و گرگهای خاکستری و "هفت خواهران" و نظایر آنها را ایجاد می کردند تا در روز موعود این جاسوسان خفته بیدار شوند و با دامن زدن به نفرت ملی و به ویژه نفرت ضد فارس و ضد کرد تمام منطقه را به آشوب بکشند. ترکیه از این سیاست دست برنداشته است. خلق آذربایجان یک بار این تجاوزکاران و اشغالگران آذربایجان را از ایران بیرون کرد و دست هر متجاوز دیگری را نیز قطع خواهد کرد. خلقهای ایران و ترکیه دوستان دیرین اند. مردم ایران هم از عزیز نسین و هم از ناظم حکمت الهام گرفته اند تا مبارزه برای زندگی بهتر را بر گور امپریالیسم و مزدورانش در منطقه به پیش برند. وظیفه کمونیستها همانگونه که حزب کار ایران(توفان) بارها بیان کرده است از جمله دفاع از حقوق ملل و مخالفت با تجاوز به کشورها برای استقرار رژیمهای دست نشانده در آن است. مردم هر کشور فقط خودشان محقند حکومتهای خویش را تعیین کنند و نه تروریسم بین الملل به رهبری امپریالیسم آمریکا و متحدانش در منطقه.

 

حزب کارایران(توفان)

پنجشنبه ۵ قوس ۱۳۹۴

 

 

 

توجه!

کاپی و نقل مطالب از «اصالت» صرف با ذکر منبع و نام «اصالت» مجاز است

کلیه ی حقوق بر اساس قوانین کپی رایت محفوظ و متعلق به «اصالت» می باشد

Copyright©2006Esalat

 

www.esalat.org