چهارشنبه، ۱۲ جنوری ۲۰۱۱

 



فضل الرحیم رحیم

 

طنز

از قلم فضل الرحیم رحیم

 

واژه های نو در عصر نو!!!

 

از روزیکه کاکا قورمه در دربار رئیس صاحب در مقام سرآشپز تصادفاً مقرر شده بود وقت و ناوقت در پسگوشیها و پشتِ سر گوییهای چپ و راست از دوستان و دشمنان از موافقان و مخالفان فقط شنیده بود که رئیس صاحب اینقدر به هیروئین علاقمند است که حتا با تمام مصروفیتهایش دست به صادرات آن مثل خداناخواسته قاچاقبران میزند. و همزمان شنیده بود که به پول آنقدر علاقه دارد حتا در زیر تنبانیش مخفیانه چند جوره جیب دوخته تا در موقع ضرورت از آن خدا نا خواسته مثل رشوه خوران سوء استفاده نماید. یک روز از کسی شنیده بود که مال و متاع چور و چپاول آنقدر مورد پسند اش است که خدا ناخواسته حتا روی آن خانه میسازد و در آن می خوابد. کاکا قورمه آنقدر چنین حرفهای را در مورد جناب رئیس صاحب شنیده بود که بالاخره ملتفت شد که واقعاً رئیس صاحب حاوی این همه صفات عالی و نیک است به همین دلیل در روز اولین سالگره ریاست رئیس صاحب با کمال احترام به اطلاع رئیس صاحب رسانید که میخواهد مینوی نان سالگره را به دلخواه و میل خود به عنوان تحفه گویان ترتیب نماید رئیس صاحب موافقه کرد و کاکا قورمه دست و آستین را بالا زد و با تمام توانش یک میز طویل و عریض را آماده ساخت و با یک فریاد تبریکی با جار بلند رئیس و مهمانان را به صرف نان دعوت نمود. رئیس در موقعیت بالا که کیک سالگره نورفشانی داشت قرار گرفت و از کاکا قورمه در حالیکه ابراز تشکری میکرد تقاضا کرد که "بیا کاکا قورمه غذا هایکه آماده نمودی به مهمانان گرامی معرفی و تشریح کن." کاکا قورمه به طور مقدمه نخست اولین سالگرد ریاست رئیس صاحب را تبریکی گفت و برایش از درگاه مقامات بلند پایه لطف بیشتر استدعا نمود و سپس چنین به معرفی غذا های روی میز پرداخت:

- رئیس صاحب، من هرچند یک آدم سالخورده هستم اما از برکت رهبری عالی جناب شما رنگ زمانه را خوب میدانم و کوشش کردیم و میکنم که تا در فن آشپزی به پیروی از تحول کاری های شما و سایرین مطابق به روال بازار و سیاست روز تغیرات جدی راببار آرم نام های کهنه و کلاسیک غذا ها، من فکر میکنم باعث تخریش معده های معظم و کته روده های گرامی شما عالی جنابان میشود به همین خاطر با انتخاب نام های به مود روز امروز غذا های تهیه شده را چنین معرفی میکنم.

- کیکی که در مقابل شکم نازنین تان قرار دارد این کیک، کیک سالگره است اما فعلاً این کیک را بخاطر گل رویتان بنام هیروئین کیک نام گذاشتم من فکر میکنم که یک نام دوست داشتنی برای شما است.

- این قابلی پلو است اما حالا رشوت پلو آنرا مینامیم این نام هم ذاتاً خوش تان میآید.

- این شامی کباب است اما در مجلس ما چور کباب نام دارد که انشاالله با نوشجان کردن آن خاطرات قیمتی چور در ذهن مبارک تان تداعی میشود.

- و این هم سلات است که سلات خارجی نام دارد اما امروز بنام سلات اختلاس نوشجان کنید.

- و بالاخره این دیسرت یا شرینی است که فرنی نام دارد که شما لطف کرده بنام دیسرت واسطه صرف نمایید.

رئیس در حالیکه از خوشی در کالا نمی گنجید با آواز بلند فریاد زد:

بنازم آشپزی نکته دانی          که پوستم را در چرمگری شناخته باشد

بیشک کاکا قورمه، زنده باشی اینه تحول اینه تغیر و اینه تحفه بخاطر درک درست ات از ترمینالوژی مروج ما و بکار برد درست آن من امر میکنم که از همین لحظه بجای مدیر عمومی اداری مقرر هستی و مدیر عمومی اداری به حیث سر آشپز مقرر در مقرر است ما در عصر نو با واژه های نو باید زنده گی کنیم نوش جان اشتهای خوب. محفل با شور و هلهله قاشق و پنچه به پایان رسید.

فضل الرحیم رحیم

09. 01. 2011

 

 

 

 

توجه!

کاپی و نقل مطالب از «اصالت» صرف با ذکر منبع و نام «اصالت» مجاز است

کلیه ی حقوق بر اساس قوانین کپی رایت محفوظ و متعلق به «اصالت» می باشد

Copyright©2006Esalat

 

 

www.esalat.org