چهارشنبه، ۳۰  مارچ  ۲۰۱۶

مسوولیت مقالات، مطالب و نبشته های نشر شده در «دیدگاه ها» به دوش نویسنده گان آنها میباشد


 

میر عبدالواحد سادات

 

 
 

زبانه های آتش افغانستان و سوریه در اروپا:

چند ماه بعد از بخون کشیدن «عروس شهر ها»، اینبار شرارت پیشه گان بین المللی، مرکز بزرگترین سازمان نظامی جهان (ناتو) و مقر پارلمان اروپا، کشور بلجیم را خونبار و عزا دار ساختند، دهشت افگنان جهانی که اکنون بحساب «داعش» وارد کارزار میباشند، با جنایت عظیم ضد بشری دهها انسان بی گناه را نابود و زخمی ساختند، که هر انسان آگاه و وجدان بیدار، این عمل ضد انسانی، جهالت، توحش و بربریت را محکوم و از ته قلب به عاملان آن نفرت می فرستد .

در مقابله با ترور و تروریست ها که تمام بشریت را تهدید مینمایند، دیگر تنها «سرشک از دیده پاک کردن»، محکوم نمودن، ابراز نفرت و یا همدردی کافی نمی باشد، باید بخاطر علاج اساسی اندیشید، تا «از دل خون نه آید» .

جهانیان در مجموع و شهروندان اروپا، کفاره یی گناهان و بی تفاوتی رهبران «ناتو» را می پردازند، «سونامی» بنیادگرایی «اسلامی» موجود و «طاعون» دهشت افگنی جاری ریشه در پلان های منبعث از اهداف جیوستراتیژیک دولت امریکا و سایر رهبران عمده یی «ناتو» دارد و تاریخ طولانی این داستان به زمانی میرسد که پروژه یی «کمر بند سبز» در مدار اتحاد شوروی وقت طراحی گردید و در اوج جنگ سرد و آوانیکه افغانستان به مرکز تصفیه حساب ابر قدرتهای وقت و بحیث «نطع جنگ سرد» قربان و پاکستان بمثابه تخته خیز، بمرکز ارعابیون عرب و عجم «نقش» ایفا میکرد، همان «مرکز تروریست پرور» که مخوف ترین شرارت پیشه گان همانند اوسامه بن لادن و . . . را شهره یی آفاق ساخت و در سه دهه اخیر در هر کنج و کنار دنیا که تروریسم جنایت آفریده است «امتیاز» آن به همان مرکز تعلق داشته است. دهشت افگنان مسکون در اروپا و بخصوص بلجیم نیز «نسل» دوم و خلف الصدق همان «مرکز» میباشند .

اکنون که مارها، اژدهار گشته و «صاحبان» را می گزند، اگر «اولیایی» امور که در نقش «پلان گذاران» عمل نموده اند، با «قرآن پهلوی» آشنا می بودند، این کلام حضرت مولانا در ذهن شان تداعی می گردید که:

تخم  دیگر بکف  آریم و بکاریم  زنو

ز آنچه کشتیم ز خجلت نتوان کرد درو

در حالیکه تمام بشریت آماج تهدید ترور و تروریسم قرار دارد و جهان ما به برکت رشد تکنالوجی به «قریه» مبدل گردیده است باید جهانیان و بخصوص شهروندان اروپا بسیار عمیق و دقیق بیاندیشند که علاج واقعی کار ممکن نخواهد بود، تا زمانیکه:

ــــ از تروریسم بمثابه وسیله تحقق اهداف جیوستراتیؤیک کار گرفته شود .

ـــ تعریف دو گانه از تروریسم صورت گیرد و برخورد دوگانه با تروریست انجام یآبد .

ـــ ریشه تروریسم آبیاری و ساقه بری در افغانستان و . . . صورت گیرد .

آتشی که در افغانستان و سوریه افروحته اند، به اروپا و . . . رسیده است و قبل از آنکه ازین هم نا وقتر گردد باید:

عاقلانه، عاملانه و عادلانه و با فراست دریافت که: امنیت اروپا با امنیت افغانستان، سوریه ، فلسطین و . . . گره خورده است و اگر تا دیروز در برابر «صبرا و شطیلا»، تراژیدی حقوق بشر ناشی از تروریسم در سایر نقاط عالم «تماشاچی» بودیم، اکنون باید همه با هم صادقانه  صدای اعتراض ما را برعلیه: دهشت افگنان، ذهنیت تکفیری، افراطیت، دین ستیزی، مهاجر ستیزی و بخاطر نجات بشریت و در دفاع از والا ترین ارزشهای انسانی و معیار های قبول شده حقوق بین المللی، بلند نماییم و این کلام وخشورانه یی حضرت سعدی را ملاک اندیشه و عمل خود قرار بدهیم :

      بنی آدم اعضای یک پیکر اند ــــــ که در آفرینش ز یک گوهر اند

     چو عضوی بدرد آورد روزگار ـــــ دیگر عضو ها را  نماند  قرار

 

 

 

اصالت» در قبال مطالب منتشره در دیدگاه ها هيچ مسووليتي ندارد و با احترام به آزادي بیان و دموکراسي

 نميخواهد سانسور نمايد و دست رد به سينه نويسنده گان بزند)