یکشنبه، ۲۶ جنوری ۲۰۱۴

دمکراسی آمریکائی و اسلاوهای وحشی

دمیتری سدوف

ترجمه آزاد: ا. م. شیری

۲۲ دلو ۱۳۹۲

اسلاوها بیش از حد تصور وحشی هستند. در این باره مکررا به جهان متمدن اطمینان داده می شود. بیجا نبود که سفیر آمریکا در روسیه، مایکل ماکفول ضمن اعلام خروج قریب الوقوع خود از مسکو، چنین گفت: اینجا مملکت وحشیان است.

واقعا هم، مگر کدام کشور متمدن حاضر می شد به یک خائن ملی آمریکا، ادوارد اسنودن پناهندگی بدهد؟ هیچ کشور دیگری حاضر نمی شد. آلمانها اسنودن را از منظر اصول اتحادی به واشنگتن تحویل می دادند، ایتالیائیها، در مقابل یک پادش معمولی، و لهستانی ها، شاید، خودشان او را به شکنجه گاه می بردند و باقیمانده های اطلاعات او را تخلیه می کردند.

اما روسهای وحشی به او فرصت دادند تا خیانت خود به منافع ملی آزادترین کشور جهان را ادامه دهد.

 بلی روسها اینطورند! مثلا، آمریکای متمدن همه جهان را بحد کافی شنود می کند، اما هیچ مکالمه ای انتشار نمی یابد. همه چیز شسته و رفته، بی هیچ جار و جنجالی. اما آژانس امنیتی اوکراین فقط یک بار مکالمه معاون وزیر خارجه آمریکا، ویکتوریا نولاند با سفیر این کشور در کییف، جفری پائیت را شنود کرد و بلافاصله صحبت آنها را در اینترنت منتشر ساخت.

مکالمه نولاند با پائیت بزبان انگلیسی با زیر نویس روسی منتشر شده. مکالمه را در اینجا ببینید:

 

مگر آژانسهای امنیتی کشورهای متمدن به چنین کاری دست می زنند! حالا خانم نولاند و جناب پائیت چه باید بکنند؟ آنها همین دیروز همصدا با هم ادعا کردند که روسیه بطور منظم در امور داخلی اوکراین مداخله می کند، اما آنها، نه نه، اصلا و ابدا به این کارهای کاری ندارند. حتی دست بر روی انجیل، قانون اساسی آمریکا و منشور سازمان ملل متحد قسم خوردند. حالا آنها بعلت انتشار این خبر شوم در اینترنت، بسخن صریح تر، از سر تا پا لجن مال شدند. معلوم شد که آمریکائیها نه تنها در امور داخلی دیگران مداخله می کنند، حتی همه این آش میدان را آنها پختند. آنها سران اپوزیسیون اوکراین را با حوصله وارد میدان بازی کرده اند، و، حالا به تعریف و تمجید از آنها مشغول شده اند. چرا عروسکهایشان را اینهمه تعریف می کنند؟ آیا اینهمه تمدیح در مکالمه بین دو «سیاستمدار جدی» شگفت انگیز نیست؟

*    *    *

آنچه در اوکراین اتفاق می افتد، روی دیگر جنگ استعماری- تروریستی غرب امپریالیستی علیه عراق، لیبی، سوریه و دیگر کشورها در شرایط تشدید بحران ساختاری سرمایه داری در همه عرصه های اقتصادی- مالی، سیاسی- اجتماعی، فرهنگی و ایدئولوژیک است.

به زبان زبان طنز و طعنه در این کوتاه توجه شود.

مترجم

 

 

 

 

توجه!

کاپی و نقل مطالب از «اصالت» صرف با ذکر منبع و نام «اصالت» مجاز است

کلیه ی حقوق بر اساس قوانین کپی رایت محفوظ و متعلق به «اصالت» می باشد

Copyright©2006Esalat

 

 

www.esalat.org