محــمـد ولــــــی

 

در شیون وای "صالح":

 

تروریسم به هر شکل و عمل و علیه هر کسی که اجرا شود قبیح، مذموم و محکوم است.

تعریف و تمجید شخصیت های بلند پایه حاکمیت تحت اشغال درکِ عده ای را از ماهیتِ نظام و پیچ مهره های آن تحتِ سوال میبرد.

در وصفِ آغای صالح معاونِ اولِ ریاست جمهوری عده ای قلم نگاری کردند ولی قبل از وقت است زیرا:

۱ - آنانیکه در دفاتر آی.اس.ای.و سی.آی.ای. قدم گذاشته باشند باید در مورد ترکیبات و ترسبات ذهنی شان‌ مشکوک بود ولو شیرین کلامی کنند .

۲- آنانیکه جهاد را به حکم استخبارات شرق و غرب پیشه کرده و کشتند و ویران کردند نباید در وصف شان، کاغذ سیاه کرد.

۳ - حرفهای آغای صالح با تلویزیون طلوع موئید حقیقتِ رولش است که گفت سر و کارم با استخبارات است، استخباراتی اگر از وظیفه اش رو بگرداند کشته میشود. بلی معمولاً کسانیکه برای استخبارات بیگانه کار میکنند بخواهند با آن قطع رابطه کنند بخاطر جلوگیری از افشای اسرار و رازها کشته میشوند و آغای صالح اقرار کرد که هنوز روابطش با آن مراجع قطع نشده و گرنه کشته میشد .

۴-  آغای صالح در تعهدش نسبت به شخصیت های که ویرانگران واقعی و قاتلان اصلی این سرزمین بوده اند وفادار است، روزی نگفته که دوزخ برپا شده توسط آنها در شهر کابل جنایت بوده است .

۵-  بخاطر باید داشت که در بازی های استخباراتی اشخاص گاهی اپوزیسون میشوند و باری همدست و موافق می شوند و این کدام اصل غیر معمول نیست. استخباراتی ها باید هدف استخبارات را حاصل کنند اینکه به کدام رول بازی میکنند مطرح نیست حتی از نام و شخصیت شان هم می گذرند .

۶-  ایجاد فصای تفاهم ظاهری ولی در باطن استخباراتی در سیاست هم غیر معمول نیست گاهی روحانیت را پیشه میکنند، زمانی به حیث یک چهره سکولار عمل می کنند، استخباراتی های بلند رتبه بعضاً در پایین ترین مقامات هم استخدام میشوند تا هدف را بدست آورند .

۷ - مراجع استخباراتی برای ایجاد ریزرف های کادری کسانی را می گمارند تا با بیان مخالف و باری موافق جایی برای آینده داشته باشند و از یک موضع مخالف که برای روشنفکران دلچسپ است شخصیت سازی شده وارد میدان سیاست شوند.

چه جوانان و چه نان آوران خانه ها که در آن عمل تروریستی جان باختند ولی عده ای قلم بدستان از یک دستِ نیم سوختۀ آغای صالح نوحه سرایی کردند، خدا انصاف بدهد.

 

 

 

 

              محمد ولی:

             چهل روز پوره شد :

 مفاهیم و اصطلاحات علمی قبول شده را نباید طبق میل خود و حزب مربوطه تعبیر کرد!

 

 

 

 

 

 

 

 

توجه!

کاپی و نقل مطالب از «اصالت» صرف با ذکر منبع و نام «اصالت» مجاز است

کلیه ی حقوق بر اساس قوانین کپی رایت محفوظ و متعلق به «اصالت» می باشد.

Copyright©2006Esalat

 

 

 

www.esalat.org