امپریالیسم امریکا بتاریخ ۷ اکتوبر ۲۰۰۱ با تخلف از قوانین بین المللی بصورت یک جانبه افغانستان را اشغال و اکنون وارد ۱۷-مین سال آن می شود. جنایات امریکا و متحدینش در افغانستان به دهه هفتاد بر می گردد و طی این سالها امریکا و متحدینش با ایجاد گروههای تروریستی خرابکار ضربات عظیم را بر پیکر اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی کشور ما وارد نموده و اکنون شیرازه مردم افغانستان را بحیث یک ملت نابود نموده و مردم افغانستان را پایین یک ملت به قبایل، عشیره تقسیم نموده، و تنزیل داده اند. این ضربات مهلک از طریق (تروریسم دولتی) و ایجاد باند های افراط گرای اسلامی "کانترا" اسلامی بر علیه کشور و ملت ما وارد گردید. در نتیجه سه دهه سرمایه گذاری تروریسم دولتی و ایجاد کانتراها، و سرمایه گذاری بالای آنها (تمویل، تسلیح و تربیت تروریستی) گروه های قاتل را که از هیچگونه خرابکاری مانند: ترور اتباع کشور، تخریب و منهدم ساختن دارایی ها و تاسیسات و زیر ساخت عامه، مکاتب، غارت منابع زیر زمینی . . . این گروه ها را در سال ۱۹۹۲ بر سر قدرت آورده و تا هنوز عذاب ملت ما ادامه دارد.

جنایات شنیع که امپریالیسم امریکا و متحدین آن طی این ۱۶ سال مرتکب گردیده عبارت اند:

- قتل بیش از ۲۳۰ هزار اتباع کشور ما.

- غارت و چپاول منابع زیر زمینی کشور مانند یورانیوم، لیتیوم، تبدیل افغانستان به کشور تولید مواد مخدر در جهان، که گفته میشود بیش از ۹۰ در صد هیرویین جهان از افغانستان تهیه میگردد، و نیروهای اشغالگر در ترویج و تولید آن نقش مسقیم داشته و درآمد عظیم را از این طریق بدست آورده وارد بازار مالی وال استریت می نمایند.

- حدود ۵ میلیون اتباع کشور ما افغانستان مبتلا به اعتیاد مواد مخدر هستند، که بخش قابل ملاحظه آنرا زنان، جوانان تشکیل میدهد.

- تفرقه ملیتی را در کشور با ایجاد ساختار بنام (دولت) متشکل از جهادی ها بر مبنای برنامه استعماری به حد اعلای آن رشد داده، و شیرازه کشور را بحیث یک ملت از هم پا شانیده است.

- ایجاد فقر و گسترش آن در کشور در نتیجه جنگ دوام دار و اشغال کشور و رقم بیکاری بیش از ۵۰ در صد که بخش عظیم آنرا فرزندان فقرا تشکیل میدهد.

- سه میلیون آواره در پا کستان و ایران و شرایط زیست برده وار و غیر انسانی، که اکثراً اطفال این مهاجرین امکانات رفتن به مکاتب را ندارند.

- بسیاری از مهاجرین در کشور های متذکره از فرط شدت کار برده وار و نا مساعد جانهای شانرا که شامل کودکان نیز میشود از دست میدهند. که من دیروز در صحبت تیلفونی با یکی از دوستان در ایران خبر اتفاق افتادن همچو فاجعه المناک را در یافتم. این شمه از نتیجه ۱۶ سال اشغال کشور ما بود که بیان داشتم. با وجود همه اینها اشغال کشور ما ادامه داشته، و دولت پوشالی بهانه برای ادامه اشغال بوده، و بدین ترتیب افغانستان در بست در چنگال خونین اشغال گران قرار داشته و این جنایت ادامه دارد.

در نظر میرسد که امپریالیسم امریکا برای تطبیق برنامه (هژمونیستی) خویش از یک طرف کشور و مردم ما را قربانی آن ساخته و از جانب دیگر هدف بی ثباتی در منطقه، کشور های همجوار افغانستان را تحریک می نماید تا این آلام مردم افغانستان ادامه یابد. گزینه مردم افغانستان ایجاد بدیل از نیرو های ملی، ترقی خواه ضد امپریالیستی، ضد استعماری و تشکیل یک کنفرانس بین المللی به شرکت نماینده گان کشور های دیگر از سراسر جهان، و جست و جوی راه های حل صلح آمیز مسئله افغانستان از طریق مذاکرات، خلع سلاح "کانترا" ها، و خروج نیرو های اشغال گر از افغانستان می باشد.

ر. ا.

منبع تصویر: گوگل

 

 

 

 

 

 

توجه:

کاپی و نقل مطالب از «اصالت» صرف با ذکر منبع و نام «اصالت» مجاز است

کلیه ی حقوق بر اساس قوانین کپی رایت محفوظ و متعلق به «اصالت» می باشد

Copyright©2006Esalat

 

 

www.esalat.org