ترامپ می گوید که امریکا جنگ را در افغانستان می بازد، می خواهد قوماندان ارتش امریکا در آنکشور را از سمتش برکنار نماید.

جنرال نیکلسون قوماندان ارتش امریکا در افغانستان به دلیل ناتوانی در برنده شدن جنگ در افغانستان از وظیفه بر کنار میشود.

جنرال جان نیکلسون جو نیور ۱۷ فرمانده نیرو های اشغالگر امریکا در افغانستان، از زمان حمله در ۲۰۰۱ بر آن کشور است.

این یک کار دلچسپ نیست که به سرعت، جان نیکلسون، که در مارچ سال گذشته به سمت قوماندانی قوای امریکایی در افغانستان گماشته شده و این وضعیت را به میراث گرفته بود، بر کنار میشود.

مقامات آن کشور اکنون جزئیات یک جلسه چند ساعته را که بتاریخ ۱۹ ماه جولای ۲۰۱۷ که طی این جلسه دونالد ترامپ شکایت کرده که ایالات متحده جنگ را در افغانستان می بازد، و طی آن نارضایتی خویش را با مشاورین خویش که خواهان افزایش تدابیر جنگی در جنگ طولانی در افغانستان و کاهش تلفات می باشد، ابراز داشته است.

ترامپ در برابر افزایش تدابیر (افزایش تعداد نیرو های اشغالگر- نویسنده) مقاومت نموده، و تردید دارد که افزایش تدابیر جدید کاری را انجام بدهد، و طی آن جلسه بطور فزاینده نا امیدی خویش را از بازنده گی در جنگ، بخصوص جنرال نیکلسون ابراز داشته، و در جلسه پیشنهاد نموده که وی باید از سمتش برکنار شود، به دلیل اینکه او در جنگ برنده نبوده است.

آیا این آخرین تغییرات در رهبری را که توهم رو به جلو (افزایش) را نشان میدهد، هنوز برخی گزارشها وجود دارد و گفته میشود که بعضی ها در کاخ سفید خواهان خروج کامل نیرو های امریکا از افغانستان در عوض ادامه جنگ طولانی و ناموفق در آن کشور می باشد.

تذکر من: از انتخابات سال گذشته در امریکا و انتخاب دونالد ترامپ نزاع سیاسی بر سر تصاحب قدرت در آن کشور افزایش یافته و بحران سیاسی داخلی شدید در ایالات متحده امریکا وجود دارد.

همزمان به آن ارتش تجاوزگر ایالات متحده امریکا نه تنها در افغانستان، بلکه در تمام کشور های تحت اشغال مانند عراق، لیبی، و جنگ در سوریه بازنده بوده و در امپراتوری فاشیستی امریکا رو به افول می رود، و بحران عمق قرار گرفته است.

با همه این وضعیت، امریکا به حضور نظامی خویش به افغانستان و حمایت از گروههای جهادی ساخت خود شان ادامه خواهد داد. و این به هدف استراتیژی نظامی جغرافیای سیاسی افغانستان، و اهداف بنیانی اشغال افغانستان، و تبدیل آن به یکی از تیاتر های جنگی امریکا در منطقه می باشد.

رحمت (ایمـــاق)

۳ اگست ۲۰۱۷

   *    *    *

 تبصرۀ کوتاه «اصالت»:

نیروهای افغان با تعهدات محکم نیروهای اشغالگر ناتو- در راس امریکا- به جنگ علیه "تروریزم" رفتند و برای آنها وعده های کلان از تجهیز نیروی هوایی گرفته تا تجهیز با اسلحه سنگین و امکانات خوبی لوژستیکی داده شده بود.

در حالیکه امروز چنین نیست، از طرف دیگر، ناتو- امریکا مطابق استراتیژی و دکتورین نظامی و اهداف درازمدت شان در افغانستان نخواستند و نمی خواهند تا عوامل بیرونی مشکلات موجود در افغانستان را برطرف کنند، هنوز هم مخالفان مسلح و گروههای تروریستی دیگر در بیرون از افغانستان امن اند، نی تنها با مصونیت زندگی می کنند، بل برای تخریب افغانستان، برنامه ریزی می نمایند و در چتر حمایت سازمان های استخباراتی و احزاب افراطی، دست راستی و ارتجاعی کشورهای همسایه و منطقه به خاطر تطبیق پلان های استعماری امریکا و ناتو به فعالیت های خود شدت بخشیده اند.

== == ==

 

از قلم همین نویسنده:

* اخوان المسلمین و روابط تاریخی اش با استعمار و امپریالیسم

* ﻭﺳﺎﻳﻞ اطلاعات جمعی ﻭ اﺳﺘﻔﺎﺩﻩ اﺯ آﻥ ﺗﻮﺳﻄ اﻣﭙﺮﻳﺎﻟﻴﺴﻢ ﺟﻬﺎنی، ﻭ ﻧﻘﺶ ﻣﻴﺪﻳﺎی ﺑﺪﻳﻞ در برابر آن

*  چگونه غرب داعش را ایجاد نمود؟

*  برژنسکی طراح اصلی ایجاد گروههای جهادی آدم کش و تروریستان

*  انتخابات در ونزوئلا و (دموکراسی مشارکتی) در آن کشور 

 

 

 

 

 

توجه:

کاپی و نقل مطالب از «اصالت» صرف با ذکر منبع و نام «اصالت» مجاز است

کلیه ی حقوق بر اساس قوانین کپی رایت محفوظ و متعلق به «اصالت» می باشد

Copyright©2006Esalat

 

 

www.esalat.org