دوشنبه، ۱۵ جنوری ۲۰۱۸     

در تصویر بالا، از راست به چپ، پاول گرادینین، مالک مزرعه دولتی بنام (لنین)،
 کاندید ریاست جمهوری روسیه از جانب حزب کمونیست آنکشور در انتخابات ماه مارچ، و
 رفیق گینادی زیوگانف دبیر کل حزب کمونیست روسیه را مشاهده مینمایید.
 منبع تصویر: تله سور

 

حزب کمونیست روسیه در یک تصمیم غیر مترقبه، بازرگان کشاوزی، (پاول گرادینین) را برای به چالش کشیدن ولادیمیر پوتین در انتخابات ماه مارچ همین سال، کاندید ای آن حزب اعلان نمود.

این در حالیست که به صورت گسترده عقیده بر آن بود که این حزب ملی سراسری، رفیق گینادی زیوگانوف، این کمونیست سرسخت، پولادین ۷۳ ساله را، به حیث رقیب اصلی در برابر رییس جمهور فعلی ولادیمیر پوتین بر گزیند.

پوتین که برای اولین بار در سال ۲۰۰۰ انتخاب گردید، در سال گذشته اعلام نمود که خود از حزب بر سر اقتدار، (روسیه متحد) فاصله گرفته، و به حیث کاندید مستقل، خودش را برای ریاست جمهوری کاندید مینماید. علی رغم این وضعیت "مستقل؟"، حزب روسیه متحد از او در انتخابات ۱۸ مارچ ۲۰۱۸، حمایت خواهد نمود.

به نظر میرسد که این استراتیژی پوتین یک استراتیژی چند بعدی می باشد.

انتخاب یک کشاوز بحیث کاندید ریاست جمهوری حزب کمونیست روسیه، برای جلب حمایت شهروندان روستایی، بخصوص نسل جوان کشور، به نظر می رسد یک استراتیژی عاقلانه باشد، زیرا بنیان های قوی حمایت مردم اکثراً در مناطق روستایی وجود دارد.

بروز پنجشنبه ۱۱ جنوری، کمیته مرکزی انتخابات فدراسیون روسیه اعلام داشت، که دومین کاندیدای ریاست جمهوری از طرف، دومین حزب بزرگ در آنکشور، حزب کمونیست روسیه، آقای پاول گرادینین ۵۷ ساله، صاحب یک مزرعه دولتی در مسکو را به حیث کاندید آن حزب ثبت و راجستر نمود، و به این ترتیب دومین کاندید از روند ثبت نام گذشت.

گرادینین تا هنوز ایده های ترقی خواهانه ۲۰ ماده ای را بحیث پلاتفرم انتخاباتی خویش پیشکش نموده و ادعا دارد که او میتواند بوسیله آن برنامه های اقتصادی روسیه را تقویت نموده، فقر را در روسیه محو، و سطح زنده گی شهروندان کشور را ارتقاء خواهد داد.

پاول گرادینین، آنچه که در ویب سایت رسمی حزب کمونیست روسیه به روز پنجشنبه ۱۱ جنوري آمده میگوید: "اولویت های ما رفاه همگانی خواهد بود، ما روسیه را ثروتمند میسازیم، ثروت های روسیه را ساخته و اعتلاء میبخشیم، طوری که منابع طبیعی، صنعتی، مالی در خدمت مردم قرار گرفته، برای مردم خدمت نماید.

ما منابع مهم و استراتژیک مانند: صنایع مهم و سیستماتیک، سکتور انرژی، راه آهن، سیستم های ارتباطی، و بانک های عمده را ملی خواهم نمود."

گرادینین به ادامه میگوید، که اگر حزب کمونیست روسیه در انتخابات ماه مارچ برنده شود، "سرمایه های احتکاری و سفته بازی خارجی را در روسیه محدود نموده،و روسیه را از سازمان تجارت جهانی خارج مینماید.

"از منابع اعتبارات برای رشد اقتصاد استفاده نموده، و برای رسیدن به این هدف نرخ بهره را پایین می آوریم، پایان دادن به خروج سرمایه های وحشی، تمرکز تمام ثروت های موجود در تولیدات داخلی، و مردم خواهد بود."

گرادینین، به ادامه میگوید: "هدف تاریخی ما تولد دوباره یک روسیه باستانی می باشد."

هر چند منتقدین، و مبصرین انتخابات قریب الوقوع در روسیه میگویند، که احتمالاً این ضربت به حزب کمونیست روسیه وارد آورده و به نفع پوتین تمام خواهد شد.

این تغییر در سیاست حزب کمونیست روسیه، بعد از دو دهه مقاومت شدید آن حزب، در تغییر خط مشی به سیاست های سنتی آن حزب به هدف تقویت هر چه بیشتر مشارکت رای دهنده گان صورت می گیرد تا بتواند چهره جدید، این استراتیژی را بر آورده سازد.

با وجود همه اینها ریشه های حزب کمونیست روسیه در میان مردم عمیقاً جای دارد، در انتخابات گذشته %۴۱، ۳۰ میلیون به حزب مذکور رای دادند، این در حالی است که در انتخابات سال ۱۹۹۶ دوازده میلیون (۱۲) به حزب کمونیست رای داده بودند، و به این ترتیب جلب رای مردم به حزب کمونیست در حال افزایش است.

این تصمیم اعلان انتخاب غیر مترقبه گرادینین، در عوض کمونیست برجسته و کار آزموده رفیق (گینادی زیوگانوف ) ۷۳ ساله دبیر کل حزب کمونیست روسیه، که به تصمیم قبلی سال گذشته که حمایت سراسری جبهه چپ را کمایی نموده بود، ناظرین، و مبصرین انتخابات روسیه را حیرت زده ساخت.

انتخاب گریدانین که گفته میشود، درامد سالانه بیش از ۳۵۰ هزار دلار(روبل)، در سال از مزرعه منحصر به خودش در مسکو بدست می آورد، و زمانی از جمله طرفداران ولادیمیر پوتین بود، گمان زده میشود حزب کمونیست روسیه، سبک کمونیسم چینی را دارد انتخاب مینماید.

با همه این، فکر میکنم که انتخاب یک کشاورز به رغم آنکه ثروتمند کوچک است، یک استراتیژی عاقلانه میباشد، زیرا سیاست های آن بر مبنای برنامه های حزب کمونیست روسیه برای (یک انقلاب مداوم)، با تجاربی از انقلاب کبیر اکتوبر، اوضاع کنونی در جهان، بخصوص در قرن ۲۱ می باشد، صورت گرفته، تا مردم، و جامعه را به تدریج به طرف سوسیالیسم ببرند.

رحمت ایماق.

منبع:

 با استفاده و بررسی از گزارشات، رویتر، حزب کمونیست روسیه، تیله سور.

 

Communist Party Names Businessman Grudinin as Candidate

Russian communists drop veteran, select surprise candidate to challenge Putin

Communist Party Names Businessman, Grudinin as Candidate

 

 

 

 

 

 

 

توجه!

کاپی و نقل مطالب از «اصالت» صرف با ذکر منبع و نام «اصالت» مجاز است

کلیه ی حقوق بر اساس قوانین کپی رایت محفوظ و متعلق به «اصالت» می باشد

Copyright©2006Esalat

 

www.esalat.org