جمعه، ۱۸ اگست ۲۰۱۷     

 
رحمت ایـمـــاق

 

 

۹۸ سال قبل از امروز، اجداد و نیاکان ما بعد از سه جنگ خونین، با استعمار کهن استقلال خویش را بدست آوردند، و دشمن قسم خورده ملت افغانستان، بریتانیا، در آن زمان عجالتاً، چارۀ جز به رسمیت شناختنِ استقلالِ کشورِ ما تحتِ زعامتِ شاه امان الله خانِ فقید را نداشت.

دیری نگذشت که استعمار کهن، با کینه توزی و دشمنی تاریخی با مردم افغانستان، حکومت شاه امان الله را که نتیجه قربانی های عظیم ملت افغانستان در سه جنگ افغان ها با استعمار انگلیس، و قربانی عظیم دو نسل از مشروطه خواهان کشور ما، با توطئه و دسیسه استعماری، با استفاده از همان ابزار قدیمی شان، ارتجاع مذهبی و یا به بیان دیگر، نوع "جهادیست ها"، "طالبان" و "داعش" همان عصر، حکومت امان الله را سقوط داده، و دست پرورده خودشان، که سالها در مکتب استعمار انگلیس تربیت شده بود، نادر خان را بر اریکه قدرت نشاند. کشور ما به استقلال واقعی دست نیافت، و وابسته به استعمار انگلیس باقی ماند.

کشور ما افغانستان، از اکتوبر ۲۰۰۱ تا همن اکنون، توسط بیگانه گان با تخطی از تمام کنوانسیون های بین المللی، بدون توافق سازمان ملل متحد، و "شورای امنیت" آن سازمان اشغال، و تنظیم های که دست شان به خون ملت ما تا آرنج غرق است، سالها قبل بالای آنها سرمایه گذاری نموده بود بسان استعمار قرن بیستم، بر سر قدرت نشانده، و به این ترتیب کشور ما یکبار دیگر مستعمره استعمار جدید در قرن ۲۱ گردید.

در شرایط کنونی که کشور ما افغانستان عملاً یک کشور مستعمره است، هوا و زمین کشور ما تحت بهانه دروغین جنگ با تروریزم تحت سلطه خارجی، که بصورت جمعی در راس امپریالیسم امریکا است، قرار گرفته، تجلیل از استقلال کشور معنی واقعی آنرا ندارد.

سالروز استقلال خویش را یک ملت آزاد و مستقل، در راس آن یک دولت ملی و مستقل میتواند تجلیل و جشن بگیرد.

بجاست که مردم ما در عوض تجلیل، یادبود از استقلال کشور مان را تا آزادی کشور مان از زیر سیطره اشغال اجنبی ارج گذاری نموده به پیشگاه ناجی استقلال کشور، و مبارزین راه آزادی کشور مان تعظیم، و از نظر من این روز را در عوض جشن گرفتن باید سوگوار باشیم چون مادروطن ما عملاً توسط آمریکا، انگلیس و همپیمانان ناتویی آنها اشغال گردیده است و هیچگونه استقلالیت و آزادی حتی به ظاهر ندارد.

حکومت دست نشانده کابل با عاریت گرفتن نام استقلال کشور، در حالیکه نیروهای اصلی رژیم دست نشانده مانند گلب الدین، سیاف، . . و دیگران شان دشمن خونین استقلال کشور بوده تا همین اکنون اخوانی های قاتل ملت افغانستان مانند همان "طالبان" و "داعش" آن زمان که حاکمیت ترقیخواه شاه امان الله خان را بر انداختند، هستند.

حکومت دست نشانده با نصب بیرق های ظاهرشاهی در شهر کابل مردم فریبی نموده و به این ترتیب میخواهند رژیم منفور دست نشانده و نا مشروعی که طی بیش از ۲۵ سال عمر ننگین خویش دارایی های کشور را در همدستی با اربابان اشغالگر شان غارت نموده، ملت ما را در فقر نشانده، مشروعیت ببخشد.

من تعجب نمودم که سردمداران رژیم منفور چطور دختر شاه امان الله فقید را به کابل دعوت نموده بود.

به امید آن روزی که ملت ما استقلال واقعی خویش را بدست آورده، و با تشکیل حاکمیت ملی و دموکراتیک و سیکولار توسط مردم افغانستان، روز استقلال و آزادی شانرا جشن گرفته، تجلیل نمایند.

مرگ بر اشغالگران!

یادبود شهدای راه آزادی و استقلال کشور مان در راس غازی امان الله خان را گرامی داشته و به پیشگاه شان سر تعظیم فرود می آوریم.

رحمت ایماق.

 

 از قلم همین نویسنده:

  - استراتیژی جدید دونالد ترامپ، فرو بردن عمیق پاشنه های خونین اشغالگران در افغانستان

  - خصوصی سازی جنگها و تجاوزات 

  - برنامه نظامی برای اشغال مجدد و دوامدار افغانستان

  - در گرامی داشت از ۹۸-مین سالروز استرداد استقلال افغانستان

  - چرا چین و روسیه به تحریم های جدید علیه کوریای شمالی موافقت نمود

  - به یاد بود ۷۲-مین سالروز قربانیان جنایت امپریالیسم امریکا در هیروشیما و ناگاساکی جاپان

   - امپراتوری رو به افول امریکا جنگ را در افغانستان باخته است

   - انتخابات در ونزوئلا و (دموکراسی مشارکتی) در آن کشور

 

 

  

 

توجه!

کاپی و نقل مطالب از «اصالت» صرف با ذکر منبع و نام «اصالت» مجاز است

کلیه ی حقوق بر اساس قوانین کپی رایت محفوظ و متعلق به «اصالت» می باشد

Copyright©2006Esalat

 

www.esalat.org