یکشنبه، ۲۵ فبروری ۲۰۱۸     

مردم افغانستان قربانی تجاوز و جنگ امریکا در آن کشور می باشد

تر جمه/ تلخیص/تبصره : رحمت ایماق

 

"زنان و اطفال خسارات جانی سنگینی را در سال ۲۰۱۷، در افغانستان متحمل شده اند.

در سال ۲۰۱۷ به تعداد ۳۵۹ زن کشته، و ۸۶۵ تن دیگر زخمی شده، که یک افزایش % ۵ را نشان میدهد.

هکذا در همین سالیکه گذشت به تعداد (۸۶۱) کودک بقتل رسیده، و به تعداد (۲۳۱۸) تن زخمی شده، که در مقایسه به سال ۲۰۱۶، یک کاهش %۱۰ را نشان میدهد."

جنگ در افغانستان، جنگ هژمونی ایالات متحده امریکا در آن کشور می باشد، و مردم ما قربانی این تجاوز، بحران، و جنگ داخلی مهندسی شده در آن کشور است.

بر مبنای گزارش اخیر سالیانه "یوناما"، (United Nations Assistance Mission in Afghanistan) و یا ماموریت کمک ملل متحد برای افغانستان، در سال ۲۰۱۷ به تعداد بیش از ۱۰۰۰۰ انسان جان های شان را از دست داده و یا مجروح شده اند.

یو ناما در سال ۲۰۰۲، به تعقیب اشغال افغانستان به شرکت بیش از ۴۵ کشور، به رهبری ایالات متحده امریکا، و به اصطلاح فیصله شورای امنیت، برای کمک به مردم افغانستان؟ و به هدف به اصطلاح صلح پایدار؟ رشد و توسعه در این کشور ایجاد شد.

 بخش های این گزارش چنین ارایه میشود:

 در سال ۲۰۱۷، به تعداد بیش از ۱۰۰۰۰ تن در نتیجه بر خورد های مسلحانه، جانهای شان را در افغانستان از دست داده و یا مجروح شده اند.

از مجموع ۱۰۴۵۳ تن تلفات انسانی، ۳۴۳۸ تن کشته شده، و ۷۰۱۵ تن دیگر مجروح شده اند.

در گزارش آمده که تلفات، نسبت به سال گذشته ۹ درصد کاهش یافته است. بیشترین تلفات در نتیجه حملات بم های انتحاری، و حملات دیگری که با استفاده از مواد انفجاری صورت گرفته است، می باشد.

((Tadamichi Yamamoto نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد در مورد افغانستان، طی سخنانی در مورد گفت: "آمار و ارقام ارایه شده موثق در مورد این جنگ تأثر بار نمیتواند ابعاد رنج بشری ناشی از این جنگ ویرانگر را، بخصوص برای اطفال و زنان در افغانستان، بیان نماید."

دومین عامل تلفات غیر نظامیان در سال ۲۰۱۷ را، نتیجه بر خورد مسلحانه میان نیرو های طرفدار دولت، و مخالفین آن گزارش میکند.

یک پنجم، و یا%۱۶ تلفات غیر نظامیان از طرف نیروهای امنیتی دولتی، %۲ از طرف نیرو های بین المللی "نیرو های جنایت کار اشغالگر، که این رقم کاملا دروغین و جانبدارانه و غیر قانونی، و تخلف از ماموریت ملل متحد، و استفاده از نام آن می باشد – از این قلم)، و یک در صد دیگر از جانب نیروهای طرفدار دولت، و آتش متقابل نا شناخته طرفدار دولت انجام شده است.

قریب دو بر سی از مجموعه تلفات ( %۶۵) از جانب مخالفین دولت، که %۴۲ از طرف طالبان، %۱۰ توسط داعش ولایت خراسان، و بقیه ۱۳ در صد تلفات نا شناخته، و به دیگر مخالفین دولت تعلق دارد.

بر مبنای این گزارش، زنان و اطفال خسارات جانی سنگینی را در سال ۲۰۱۷، متحمل شده اند.

در سال ۲۰۱۷ به تعداد ۳۵۹ زن کشته، و ۸۶۵ تن دیگر زخمی شده، که یک افزایش % ۵ را نشان میدهد.

هکذا در همین سالیکه گذشت به تعداد (۸۶۱) کودک بقتل رسیده، و به تعداد (۲۳۱۸) تن زخمی شده، که در مقایسه به سال ۲۰۱۶، یک کاهش %۱۰ را نشان میدهد.

گزارش مشعر است که حملات هوایی نیرو های (بین المللی)، (نیرو های اشغالگر بین المللی – برگرداننده)، و دولت بطور قابل ملاحظه افزایش یافته است.

یو ناما ۶۳۱ مورد تلفات غیر نظامی، از جمله ۲۹۵ کشته و ۳۳۶ مجروح را در نتیجه حملات هوایی گزارش می کند.

بر مبنای این گزارش، این بلند ترین رقم تلفات ثبت شده در نتیجه حملات هوایی از سال ۲۰۰۹ میباشد.

از این قلم: این گزارش همان طوری که در ابتدا ارایه داشتم، نوکی از یک کوه بزرگ است که ارایه شده، و تعداد تلفات این جنگ تجاوز کارانه امپریالیسم امریکا که به هدف هژمونی آن در منطقه و بخشی یک جنگ احتمالی جهانی میباشد احتمالاً چندین برابر آن، و به دهها هزار تن برسد، گزارش جانبدارانه و توجیه اشغال کشور ما افغانستان توسط ۴۹ کشور به رهبری امریکا می باشد.

یوناما بازوی رسمی اشغالگران از نام ملل متحد میباشد، و از نظر من به حیث تبعه اصلی افغانستان، تکرار می کنم که جانبدارانه، و صادقانه نیست.

مثال: آیا واقعاً %۲ تلفات اهالی غیر نظامی توسط نیرو های اشغالگر صورت گرفته است؟

این بمباران ها، و استفاده از هوا پیما های بی سر نشین که از کنتینرها مراکز آن در بیرون افغانستان استفاده میشود، چه تلفات انسانی را در روستا ها میتواند داشته باشد؟

از سال ۲۰۰۲ به اینطرف تاسیس "یوناما"، بر مبنای وظیفه ی که برای استقرار صلح؟! و امنیت؟!، توسعه و پیشرفت؟! در افغانستان هیچ کاری را انجام نداده، بلکه بیش از پیش کشور و مردم ما در مصیبت، و فقر فرو رفته، کشور ما و مردم ما قربانگاه یک جنگ تجاوز کارانه "مختص" به امریکا، قر بانی میشوند.

این گزارش که من بخش های آنرا بیان داشتم، ادامه نسل کشی و کشتار عام مردم افغانستان، بخصوص زنان، کود کان، و نو جوانان است، که همه ساله "یو ناما ؟؟!!" برای توجیه اشغالگران، و ماموریت خویش ارایه میدارد.

وضعیت کنونی امنیتی، اقتصادی و اجتماعی، بهداشتی تکان دهنده مردم افغانستان بخصوص در روستا ها و حتی مراکز شهر ها نشان دهنده آن است، که یوناما همین ماموریت را که از طرف کشور های اشغالگر تحت نام ملل متحد از سال ۲۰۰۲ گرفته، هیچ دست آورد نداشته و انجام نداده است.

ما تجاوز و کشتار عام مردم افغانستان، توسط نیرو های تجاوز گر، دولت دست نشانده که بخشی از آن است، و گروه های تروریستی طالب و داعش که توسط امپریالیسم امریکا ایجاد، تسلیح، و تمویل شده، و الی اکنون به مثابه پیاده نظام آن در این جنگ توسعه طلبی امریکا استفاده می شوند، شدیداً محکوم می کنیم.

قتل عام ملت ما- جنایت ضد بشری و جنایت علیه بشریت است، و بر مبنای قوانین بین المللی باید در دادگاه بین المللی مورد بررسی و پرسش قرار گیرد.

از یوناما میخواهیم که شفافیت در قبال گزارشات خویش در قبال این جنگ تحمیلی و تجاوز کارانه که قربانی آن مردم بیگناه و غیر نظامیان می باشد، حفظ کند.

مرگ بر تجاوز گران و دولت دست نشانده کابل!

دست متجاوزان و شر کای بومی آن در خون ملت افغانستان رنگین است!

تر جمه/ تلخیص/تبصره : رحمت ایماق.

منبع ارقام و احصائیه/ لینک زیر:.

https://unama.unmissions.org

 

 

 

 

 

  

 

توجه!

کاپی و نقل مطالب از «اصالت» صرف با ذکر منبع و نام «اصالت» مجاز است

کلیه ی حقوق بر اساس قوانین کپی رایت محفوظ و متعلق به «اصالت» می باشد

Copyright©2006Esalat

 

www.esalat.org