پنجشنبه، ۱۲ اپریل ۲۰۱۸     

        جهان در یک چهار راه نهایت خطرناک قرار گرفته:

آیا این جنگ هستوی را شعله ور خواهد ساخت؟

منطقه / شرق میانه/ سوریه

هدف/ آگاه سازی / ماهیت تجاوزگر امپریالیسم جنگ طلب

به تاریخ ۹ اپریل، دونالد ترامپ اعلام داشت که در طرف ۲۴ ساعت، و یا چهل و هشت ساعت بعدی بالای سوریه حمله خواهد کرد. او به ادامه گفت که در این مورد با مقام های نظامی و مشاورین خویش مشورت می کند، تاکید کرد که حمله بالای سوریه که تحت بهانه حمله شیمیایی در دوما، و منطقه تحت کنترول تروریستان از طرف دولت سوریه صورت گرفت، حتمی است.

ترامپ که قرار بود در نشست سازمان کشورهای آمریکا و یا کشور های نیم کره غربی که دو روز بعد دیگر در پیرو برگذار می شود، شرکت، و بعد از کلمبیا، یکی از متحدین نیو لیبرالی اش بازدید کند.

گفته میشود به دلیل انکشافات جدید، سفر خویش را تعطیل کرده، و در آن شرکت نخواهد کرد.

همزمان، در اثر بحران درونی طبقه حاکم، دستگاه های امنیتی کشور بر دفتر و منزل وکیل شخصی دونالد ترامپ حمله، و مورد، تفتیش قرار گرفته، تا اسناد در مورد وی را بدست بیاورند، تا احتمالاً اورا مچاله کنند.

دلیل دیگری احتمالی این تصمیم و اعلام ترامپ در حمله به سوریه برای تحت تاثیر قرار دادن این بحران داخلی، مختص به ترامپ باشد.

از نظر آگاهان سیاسی و حقوقی، این حمله و اعلام جنگ که بدون داشتن شواهد قابل قبول، و مجوز حقوقی بین المللی از جمله سازمان ملل، و شورای امنیت، که بالای یک کشور، و دولت قانونی صورت میگیرد، یک تجاوز آشکار و تخطی از قوانین بین المللی، قوانین خود امریکا، از جمله قانون اساسی آنکشور است.

گزارشات میرساند که جان بولتن، مشاور امنیت ملی جدید ترامپ، پنتاگون و دیگر دستگاه های جنگ طلب در قبال این تجاوز است، تا زمینه های برگشت تروریستان، که لانه، پایگاه های ایشان نابود، و آخرین سنگر های ایشان، در دوما باقی مانده بود، نابود شد، صورت میگیرد.

روسیه قبلاً اعلام کرده بود، در صورت حمله آمریکا بالای سوریه، نه تنها سوریه، بلکه روسیه به جواب متقابل مبادرت خواهد ورزید.

مگر اندروکومو تحلیگر مسایل سیاسی، ژیو استراتیژیک، بخصوص استراتیژی روسیه میگوید در صورتی که روسیه و نیرو های آن در سوریه مورد حمله تجاوز آمریکا قرار نگرفته، بقتل نرسند، روسیه دست به عمل متقابل نظامی نخواهد زد.

ایریک سوز، مورخ و تحلیلگر مسایل بین المللی، از جمله شرق میانه با بر شمردن دلایل احتمال شعله ور شدن جنگ هستوی میان دو کشور ابر قدرت، امریکا و روسیه را محتمل میداند.

ایریک سوز، یکی از آن دلایل هشدار جدی اخیری روسیه را مثال می آورد.

بتاریخهشت اپریل روسیه طی اعلامیه متذکر شد: "در صورت حمله ایالات متحده بر سوریه عواقب ویرانگر را، و نهایت وخیم را در قبال خواهد داشت."

این تصمیم اداره تجاوزگر و جنگ طلب آمریکا به تعقیب حمله هوایی هوا پیما های اف - ۱۵، اخیر اسراییل در یک پایگاه هوایی سوریه که در آن حمله نیز به بهانه استفاده سلاح های شیمیایی دولت سوریه در دوما، صورت گرفت که در نتیجه ۱۴ تن و از جمله ۴ تن ایرانی نیز کشته شدند.

اسراییل در دفاع از مخالفین اسد، که همانا تروریستان تربیت شده خود شان است، سوریه را بمبارد میکند، مگر تا هنوز ۳۱ تن فلسطینی را بخاطر جلو گیری از تظاهرات صلح آمیز شان قتل عام کرده، و هزاران تن دیگری را زخمی کرده، مگر در رسانه های امپریالیستی نشان از دفاع از این مردم بی دفاع فلسطینی وجود ندارد.

ایریک سوس، مورخ و تحلیلگر مسایل سیاسی و نظامی در مقاله ی که در این رابطه بتاریخ ۹ اپریل، در سایت تحقیقات جهانی در مورد جهانی شدن نوشته میگوید: "از لحاظ نظامی، در صورت مشتعل شدن جنگ، طرف جنگ که اولین حمله را انجام میدهد، کمتر خساره مند می شود، حتی اگر کل جهان از آن جنگ خساره مند شود، نسبت به جانبی که مورد حمله قرار گرفته است."

و از لحاظ نظامی طرفی که بیشتر خساره مند شده، شکست خورده در آن جنگ به حساب می آید

محققان مستقل می گویند که این داستان ساختگی حمله شیمیایی بهانه ی برای ماندن نیرو های متجاوز آمریکا در سوریه، و در نهایت به هدف بر انداختن دولت بشارلاسد است. در غیر آن در نتیجه عملیاتها، پاک کاری تروریستان در غوطه، مقادیر عظیم مواد شیمیایی از پایگاه تروریستان، بدست آمده است.

جان بولتون مشاور امنیت جدید ترامپ از جمله حامیان حمله جنگ اول بر عراق، و در سال ۲۰۰۲ تجاوز به آنکشور، مایکا پامپیو، وزیر خارجه، وزیر دفاع سگ هار به گفته خود شان، و در مجموع کابینه ترامپ که اکثرا نظامی و دست راستی های فوق العاده جنگ طلب، انگلو صهیونیست ها هستند، خواهان گسترش جنگ در سوریه، و کشانیدن آن بر علیه روسیه و ایران می باشد.

گفته میشود که احتمال دارد که این حمله و تجاوز قریب الوقوع بالای پایگاه نظامی سوریه صورت خواهد گرفت، از موشکهای تا ما هاک استفاده شده، و احتمال دارد، نمایشی، و محدود باشد، و یا اینکه بصورت گسترده صورت بگیرد.

به هر شکل آن، این تجاوز آشکار بر علیه یک کشور مستقل، و دولت مشروع عضو سازمان ملل صورت خواهد گرفت و به هیچ وجهه قابل توجیه نمی باشد.

گفته میشود که تمام این اتهامات، از طرف گروه کلاه سفید ها گماشته امریکا در سوریه که در میان تروریستان فعالیت دارد، و انجمن طبی سوری که هزینه همه شانرا آمریکا می پردازد، برای آماده ساختن اذهان شهروندان غرب، به خصوص آمریکایی ها، اول از طریق رسانه های انحصاری تبلیغ صورت گرفته، و اکنون بالای یک کشور مستقل دست به تجاوز میزنند.

 

 

 

 

 

 

توجه!

کاپی و نقل مطالب از «اصالت» صرف با ذکر منبع و نام «اصالت» مجاز است

کلیه ی حقوق بر اساس قوانین کپی رایت محفوظ و متعلق به «اصالت» می باشد

Copyright©2006Esalat

 

www.esalat.org