محمد طـــاهر نسیم

 

 

 

در بارۀ "ماجرای واترگیت" افغانی!

 

جانبداران حزب جمهوری خواه در آمریکا- دورۀ ریاست نیکسون- شب ۱۷ جون ۱۹۷۲، داخل مقر حزب دموکراسی خواهان در "واترگیت"- واشنگتن- شدند، و به سرقت مدارک و پرونده ها و نصب میکروفونهای مخفی به منظور استراق سمع و نوعی جاسوسی علیه آن حزب پرداختند! بعد از هیاهو های گسترده، و شدت یافتن سر و صداها پنج نفر از جمهوری خواهان دستگیر و محاکمه شدند و به تاریخ ۸ اگست ۱۹۷۴ نیکسون اولین رئیس جمهور آمریکائی بود که مجبوراً استعفا کرد! و معاون او "جیرالد فورد" مراسم تحلیف، اشغال ریاست جمهوری را به جای آورد! و این واقعه به ماجرای "واترگیت" یاد میشود.

 ====================

در افغانستان هر دو "ستاد" انتخاباتی اشرف غنی و عبدالله عبدالله، مقام ریاست جمهوری، و کمیسیون های غیر مستقل انتخاباتی، ناظران، شبکه ها و ارگان های رنگارنگ مافیائی و جاسوسی و همسایگان مشترکاً در بازیچه های انتخاباتی دخالت داشتند و تخطی های بسیاری مرتکب شده اند! لذا "واترگیت" افغانستان با ابعاد وسیع خود نشان میدهد که "شاگردان" بسیار از "استادان" خویش پیش رفته اند!!

از خلال مصاحبه ها، و دیالوگ های تلویزیونی و غیره اعترافاتی از نماینده گان خود ارگانها و محافل ذیربط پروسۀ "انتخابات" بدست آماده است که آن تقلب کاریها ریا کاریها و تخطی های بی حد و حدود، و شرم آور را انعکاس میدهد! و در ماجرای "واترگیت" آمریکائی دیده نشده است! و ذیلاً مشتی از اعترافات تذکر می یابد:

 ====================

-         پروسۀ "انتخابات" اصلاً یک صحنه سازی بازیگرانه برای جلوه دادن "دموکراسی" قلابی در افغانستان بوده، و در آن بیش از هشت ملیون رای تقلبی! مهندسی شده و سازمان یافته است که در نتیجۀ سرقت برگه های رای گیری . . . و جابجا ساختن صندوقهای رای گیری، خرید و فروش راه دهندگان . . سوء استفاده از فورمهای رای گیری "بی صاحب" و "نامعلوم"! صورت گرفته است.

-         جاسوسی علیه یکدیگر . . استراق سمع . . و ثبت گفتگو های پشت پرده و کاسیت ها درین مورد، سازماندهی شده است!

-         سرقت صندوق های رأی گیری توسط برخی از فعالین و کارمندان کمیسیون ها . . .

-         کمیسیون های "انتخاباتی" به هیچ وجه استقلالیت نداشته و وابسته بوده است!

-         خارجی ها با استفاده از موضع تسلط و اشغال نظامی و بهره برداری خود سوء استفاده کرده اند! و "هدف" سیاسی پروسه قبلاً بدون چون و چرا تعیین شده است. انتخابات وسیله ای است برای رسیدن به آن "هدف"!

-         میانجی "جان کری" و نماینده سازمان ملل متحد و پیشنهادات در جهت بازشماری، تشکیل "حکومت وحدت ملی"، ریاکارانه و از منطق زور مطرح گردیده است و نه از واقعیت اوضاع و شرایط. اجرای "مصالحه" و "توافق" و آغاز مجدد بازشماری صندوق ها و نظارت یک تقلب به شیوه جدید بوده، و بحران را به یک بحران تازه تر و پیچیده، مبدل میسازد!

 [][][][][][][][][][][][][][][][]

خلاصه چنین نتیجه گیری میشود، اگر ماجرای "واترگیت" آمریکائی به دو قدرت حزبی آمریکائی وابستگی داشته است، اما ماجرای "واترگیت" افغانی، به چندین قدرت بزرگ آمریکائی، اروپائی، ناتو و نیروهای مافیائی محلی، منطقوی و بین المللی وابسته گی دارد، و معلوم نیست که چگونه پایان خواهد یافت!

===========

 ۲۵ جولای ۲۰۱۴

 

 

توجه!

کاپی و نقل مطالب از «اصالت» صرف با ذکر منبع و نام «اصالت» مجاز است

کلیه ی حقوق بر اساس قوانین کپی رایت محفوظ و متعلق به «اصالت» می باشد

Copyright©2006Esalat

 

 

www.esalat.org