یکشنبه، ۲۵ اگست ۲۰۱۳

 

پیام تسلیت

انجمن حقوقدانان افغان در اروپا

 

از شمار دو چشم یک تن کم

از شمار خرد هزاران بیش

 

انجمن حقوقدانان افغان در اروپا به مناسبت وفات المناک مرحوم عبدالرحیم هاتف شخصیت بزرگ ملی، سیاسی و اجتماعی افغانستان عمیق ترین مراتب تاثر و تألم خویش را ابراز و برای فامیل مرحومی، اقارب، دوستان و هموطنان تسلیت تقدیم میدارد.

انالله وانا الیه راجعون

مرحوم هاتف به مثابه یک تن از دانشمندان فکور افغان که به لسانهای دری، پشتو، انگلیسی، عربی و اردو آثار، مقالات و ترجمه های متعدد علمی دارد از شخصیت والا و همه جانبه برخوردار بود. مرحوم هاتف که فارغ فاکولته ادبیات پوهنتون کابل بود به حیث معلم و استاد در تربیه و پرورش فرزندان وطن سهم شایسته گرفت و به مثابه شخصیت مترقی در گسترش ذهنیت منورانه جوانان و پرورش آنان به روحیه وطن دوستی، مساعی زیاد را به خرچ داد. ایشان در دوره دوازدهم شورای ملی به حیث وکیل منتخب مردم در ولسی جرگه همراه با سایر وکلای دموکرات و مترقی به خاطر تحقق ارزشهای دموکراتیک مندرج در قانون اساسی وقت و عملی نمودن آرمانهای دموکراسی و آزادی سهم شایسته را ایفا نمودند. در سالهای هشتاد مرحوم هاتف به حیث شخصیت سیاسی و اجتماعی با اعتبار در وظایف اجتماعی فراگیر و همچنان در مسئولیتهای عالی دولتی به حیث معاون و سرپرست ریاست جمهوری جهت صلح، ثبات و دستیابی به آشتی و گسترش دایره تفاهم و وفاق ملی و جلب دگر اندیشان و مخالفین دولت وقت، مصدر خدمات بزرگ گردید.

شاد روان عبدالرحیم هاتف در دوره جمهوریت دوم افغانستان ریاست کمیته کار تسوید قانون اساسی را عهده دار بود که همراه با سایر شخصیت های علمی و حقوقی بعد از دو سال کار پیهم و مطالعه همه جانبه در آن شرایط دشوار کشور ما، یکی از بهترین قوانین اساسی کشور را تسوید نمودند. جناب هاتف که از پاسداران حاکمیت قانون و مدافع حق و حقیقت بود از تاسیس انجمن حقوقدانان در افغانستان استقبال و همکاری مزید با انجمن نمودند. مرحومی از تاسیس انجمن حقوقدانان افغان در اروپا استقبال و در مارچ سال ۲۰۱۲ در کار سمینار انجمن در کشور هالند شرکت فعال داشتند و موصوف به مثابه شخصیت ملی و مبارز سابقه دار حقوق مردم، کار آن سمینار را افتتاح و پیشنهادات سودمند را بخاطر تبارز نقش و سهم اقلیت افغان در اروپا و تداوم تابعیت اول افغانان در کشورهای اروپائی متکی به معیار های مرسوم و قبول شده بین المللی ارائه کرد و در همان مجلس عضویت افتخاری انجمن حقوقدانان افغان در اروپا را پذیرفت. انجمن حقوقدانان افغان در اروپا نام و خاطره این خادم صادق وطن و وفادار به وحدت و وفاق ملی، برادری و برابری میان اقوام و پیروان مذاهب مختلف را گرامی و جاویدان میخواهد.

خادم چه دوطن وی څوک په صدق او محبت

وطن یی  پس له مرگه په مدفن  فخر کوی

 

با احترام

شورای رهبری

رئیس انجمن حقوقدانان افغان در اروپا

پوهاند دکتور غلام سخی مصئون

 

 

توجه!

کاپی و نقل مطالب از «اصالت» صرف با ذکر منبع و نام «اصالت» مجاز است

کلیه ی حقوق بر اساس قوانین کپی رایت محفوظ و متعلق به «اصالت» می باشد

Copyright©2006Esalat

 

 

www.esalat.org