یکشنبه، ۱۲ می ۲۰۱۳

محکوم ساختن تجاوز پاکستان

 

تاریخ ارسال به «اصالت»:

May 12, 2013 02:01

 

انجمن حقوقدانان افغان در اروپا با نگرانی عمیق احوال نا هنجار اخیر افغانستان را که ناشی از تجاوز و مداخله پاکستان میباشد، تعقیب و در رابطه با احساس مسئولیت موارد آتی را به نشرمیرساند:

ـ تجاوز نظامی پاکستان که به اساس پلان خصمانه استراتیژیک و در تداوم جنگ اعلان نا شده چهل سال اخیر آن کشور، با راه اندازی تاسیسات نظامی و حضور عساکر شان در این طرف خط تحمیلی و استعماری دیورند انجام یافته به شدت تقبیح و محکوم نموده، به متجاوزین و عاملین آن نفرت و انزجار شدید خویش را ابراز میدارد.

ـ از جانبازی منسوبین قوای مسلح (با کمبود مهمات و عدم مواظبت لازم دولت) و ساکنان محل که با رشادت و دلیری در برابر تجاوز پاکستان مقابله نموده و مینماید اظهار قدردانی و سپاس نموده و روح شهدای پرافتخار وطن شاد، یاد شان را گرامی داشته و برای شان فردوس برین استدعا میدارد.

ـ تجاوز پاکستان و افشای اسرار و سوابق آن که با قهر و غضب مردم مواجه گردیده موید این گفته معروف است که:

افغانان قلب مشترک یعنی وطن مشترک دارند و آشکارا ساخت که ملت لایتجزیای افغان اعم از اقوام و باشندگان مناطق مختلف در برابر دشمن مکار و تاریخی شان با روح عالی وطن دوستی آماده جانبازی و فداکاری میباشند که مایه مسرت و مباهات هر هموطن با درد و با درک کشور میباشد.

ـ حفظ تمامیت ارضی و دفاع از حاکمیت ملی مطابق به قانون اساسی نافذ، تاخیر نا پذیر ترین وظیفه دولت است که متاسفانه دولت با اغماض و بی توجه ئی به مصالح علیای کشور و منافع ملی زمینه ساز این تجاوز نظامیان پاکستان گردیده است. سازش و کرنش زعامت دولتی در دهسال گذشته در قبال آن کشور عامل عمده این گستاخی و تجاوز پنداشته میشود که باید رئیس جمهور و مسئولین در برابر مردم جوابده باشند. اکنون که تشت رسوائی از بام افتیده رئیس جمهور با پرروئی بخاطر خاک انداختن بر اعمال ضد ملی، تا سرحد گرفتن پول از استخبارات بین المللی، مزورانه تلاش مینماید تا از مسایل بزرگ ملی، استفاده ابزاری نموده و منافع علیای افغانستان را قربانی منافع شخصی و گروپی خود سازد.

ـ انجمن با مسئولیت خاطرنشان میسازد که سیاستهای کجدار و مریز امریکا و انگلیس در قبال افغانستان و سازش و کرنش با پاکستان (این مرکز و حامی تروریزم) باعث گردیده تا در حضور دهها هزار عساکر آنان، پاکستان با گستاخی به تجاوز جنگ اعلان ناشده تداوم بخشد و حضور نظامیان شان را در ولسوالیهای شرقی و کشور ما سازماندهی نماید که انجمن این سیاست های دوگانه آنانرا تقبیح مینماید.

ـ انجمن حقوقدانان افغان در اروپا با مراجعه به مردم به تمام نهادهای مدنی، اجتماعی، فرهنگی، مسلکی، سیاسی و شخصیتهای علمی و ملی خاطرنشان میسازد که:

در قبال سرنوشت و هست و بود افغانستان که بالاثر تجاوز پاکستان، دسایس ایران و سونامی بنیادگرائی اسلامی به نابودی کشانیده میشود و سیاستهای دوگانه امریکا و انگلیس آب بر آسیاب آنان میریزد، قبل از هروقت دیگر با احساس عالی مسئولیت، اختلافات را کنار گذاشته و به دور مصالح کشور و منافع علیائی ملی با چنگ زدن به وحدت ملی که حفظ و تداوم افغانستان در گرو آن است، دایره تفاهم و وفاق ملی را گسترش بدهند و به جهانیان ثابت سازند که افغانان شایستگی آنرا دارند که کشور شان از حق تمامیت ارضی، حاکمیت ملی و استقلال برخوردار بوده و باید به شاهراه ترقی و آبادی گذار نماید.

با احترام،

پوهاند دکتور غلام سخی مصئون

رئیس انجمن حقوقدانان افغان در اروپا

 

   

 

توجه!

کاپی و نقل مطالب از «اصالت» صرف با ذکر منبع و نام «اصالت» مجاز است

کلیه ی حقوق بر اساس قوانین کپی رایت محفوظ و متعلق به «اصالت» می باشد

Copyright©2006Esalat

 

www.esalat.org