امین الله مفـــــکر امینی

 

2014-19-03

 سطوری چند در باره حلول عنقریب بهار سال نو ۱۳۹۳

 

به رسم یک عنعنه و رسوم پسندیده، باید گفت که حلول عنقریب نوروزهم میهنان عزیزم درهرجاییکه زیست دارندازداخل میهن تا بیرون مرزها، مبارک باد. ولی خاطرنشان باید کرد:

که آیا واقعا استقبال این روز نوروز بهاری، یعنی اولین روز سال نو، تطابقت با صفای قلبی ومملو از محبت ها و شــــــگوفانی آرزوهای مادی و معنــوی همــه هم میهنان نجیب و مظلوم میهن عزیزم خواهد داشت. من باور باین داشته ام و دارم که باید چنین میبود. ولی افسوس بهار وطن رنگ دیگر دارد. نشـــان آزاده گیها و زیستن در یک فضای صلح و آرامش، به رنجیر اسارتها، بسته است. اسارتهای مادی و معنوی. آیا این بهار مفهوم واقعی برای عدهء زیادی از هم میهنان ما خواهد داشت، که سفره های شــان بنابر بیداد های خونین و تـسلط حاکمان جـابر، همچنان خالی و تهی از نعم است. آیا این بهار نو سال نو ۱۳۹۳، میتواند خون شهیدانی را که در چند دههء اخیر، بنا حق بنام این و آن ریخته شده، جبران بدارد، البته جواب من و سایر وطنپرستان و ژرف نگران گرامی و فرهنگیان با درک و با درد، نـی خواهد بود.

 برای آنها این بهاری که برای عده ای محدودی، انواع نعم را چون یک بام و دو هوا گفته، تدارک دیده و می بیند، یک مفهوم تجلیل صوری چیزی دیگری نـخواهد بود باین گفته دقت کنیم: دل که ملول بود، گل به دیده خار آید. واقعـــــا این مفهوم بـه یک سطح دید وسیع بحال همه هم میهنان عزیزم، که طی بیشتر از دو دهــه، از اتَش جنگ و نفاق، قتل و قتالها، اذیت های جسمانی، اختطاف ها، آتش سوزی ها و تفتـــین جهادی های بنام، که صرف به حرف و سخن، قصر های بهشتی برای مردمـــــان با تقوا و خوشباور میهنم ساخته اند، رنج برده اند و میبرند، تطابقت ندارد؟ که البته بدون شک داشته است و دارد. و هنوز این رنج و درد طور مشهود در میهن عزیزم دیده میشود و مردم ما با گوشت و پوست و استخوان شان آنرا حس کرده اند کـــه ای کاش و ای کاش دیده نمیشد و وجود نمیداشت .

البته ما با تمام این حالات پیش آمده، تا اندازهء سعی و تلاش نماییم تا با سهم گیری و یا سهیم شدن به درد والام هموطنان ازلحاظ مادی و معنوی حد اقل بتوانیم، خاطر آنها را شاد بداریم و با سهیم گردانیدن، حصهء ازنعم سفره های خویش، بآنان یعنـی بینوایان و تهی سفره گان، توجه باید نماییم، ومرهمی برزخم ها ی آنان در عمل با ید بــود تا آنها بتوانند آنرا درک و احساس کنند. و این یگانه راه عمـلی بر احساس مردم دوستی ونوع پروری خواهد بود وبس. در غیر آن اعمار قصر های تخیلی و بهشتی، چاره ء درد و رنج و زخم های هم وطنان رنج دیده و مظلومین ما نخواهد بود.

البته من سرودهء که نه از احساسات زود گذر بلکه از واقعیت ها و از اعماق قلبـم منشا گرفته بنام بهار وطن، سروده ام، به همه هم میهنان عزیزم، در داخــل و خـارج میهن تقدیم میدارم و بامید تجلیل یک روز واقعا بهار مردمی و آزاده گیها، یکبار دیگر حـلول عنقریب روز نو سال نو ۱۳۹۳ را برای همه تبریک میگویم و سعادت ها نصیب همهء ما باد .

 

 

توجه!

کاپی و نقل مطالب از «اصالت» صرف با ذکر منبع و نام «اصالت» مجاز است

کلیه ی حقوق بر اساس قوانین کپی رایت محفوظ و متعلق به «اصالت» می باشد

Copyright©2006Esalat

 

 

www.esalat.org