نو سال که درین گاه و بیگاه گذشته است

از تنگنای شب های سیاه، گذشته است

دیگر نه حسرت است و نه بغض در گلو

چون قافله از بیم دزد راه گذشته است.

 مدیر مسوول فهیم و فرهیخته «اصالت»، همکاران هدفمند و باورمند به دیروز، ثابت قدم و قاطع به امروز و استوار و با اراده به فردا و خوانندگان گرانمایه و همیشگی «اصالت» - گرمترین درودها و سلامم را پذیرا شوید، خوشحال هستم یک سال دیگر نیز از باورمندی و بارور شدن «اصالت» گذشت و همه این خجسته روز را مشترکاً گرامی داشتیم.

از محبت های بی کران تان نسبت به «اصالت» که اقیانوسی از لطف و مهربانی را به اصالتداران و باز هم مسوولیتی خطیر و عظیم را برای مدیر مسوول «اصالت» قرار داده اید. آرزو داریم که به پشتوانه فرهنگیان و خوانندگان، دست اندرکاران «اصالت» بتوانند خوبتر و بهتر از گذشته ها در غنامندی و رشد و باروری «اصالت» تلاشهای مثمری انجام بدهند.

همچنین بر خود لازم می دانم تا در تحق اهداف و باروری «اصالت» کوشش بخرچ بدهم. ارتباط مستقیم و مستمر «اصالت» با مخاطبینش موجب اعتماد سازی بین خوانندگان و مسوولین می شود، قلمداران در كنار هم و در برقراری روابط فرهنگی با هم می توانند مسیر دهنده برای جامعه خویش باشند. «اصالت» طی این مدت صف طولانی آزادیخواهی را با گروه ارتجاعی تغیر داد و درین مسیر همچنان مصممانه و استوار به پیش میرود.

بلی! تصمیم و اراده ی خلل ناپذیر است که به طور واقعی این صفِ آزادیخواهی را طولانی و مسیر مبارزه را کوتاه میسازد و قدرت میگیرد و میتواند با مبارزۀ متحد خود بساط ظلم و بی عدالتی را جاروب کند و به جایش تفکر آزاد عدالتخواهی، ترقی و رهایی و آزادی و آزاد منشی را ترویج نماید. به امید چنین روزی.

تأثیر، تأثر، تبادل و تعامل، از جمله مؤلفه‌ های مهم و اثر گذار در شکوفایی پدیده‌ های انسانی و اجتماعی است. تأثیر متقابل و سازنده فرهنگ ‌ها، اندیشه‌ ها و گرایش‌ های گوناگون علم و دانش در یکدیگر به عنوان پدیده ‌های ارزنده و سازنده نیز امری است آشکار. با نگاهی گذرا به چگونگی مناسبات میان تفکر و ادبیات، به عنوان گرایشی از دانش، تأثیر بسزایی در قلمرو ادبیات دارد. 

نو آوران تاریخ و اندیشه های انسانی بودند که در مقابل بدعت های جهانخوار در روی زمین ایستادند و به عنوان منادیان ترقی طلبی و عدالت خواهی، در مقابل ظلم و ستم قرار گرفتند. هر قوم و هر ملتی که بخواهد ادامه حیات دهد و به زندگی بهتر و برتر دست یابد، باید خود دست به تغییر و نوآوری بزند، زیرا نوآوری هم لازمه حیات است و هم لازمه برتری.

طبیعی است که هر ملت برای نو آوری و شکوفانی نیازمند تلاش و کوشش است، زیرا رسیدن به قله های رفیع جهانی در سایه تلاش و همت همگانی میسر است و پذیرفتنی نیست که ملت و جامعه ای بتوانند بدون سعی و تلاش به تکامل برسند.

جهد کنم تا به مقامی رسم

گام نهم پیش و به کانی رسم. (وحشی بافقی)

کس بار مشاهدت نچیند

تا تخم مجاهدت نکارد. (سعدی)

در طلب کوش و مده دامن امید ز دست

دولتی هست یا بی سر راهی گاهی. (اقبال لاهوری)

به هنگام سیه روزی، علم کن قد مردی را

ز خون سرخ فام خود بشوی این رنگ زردی را

نصیب مردم دانا به جز خون جگر نبود

در آن کشور که خلقش عادت، هرزه گردی را. (دیوان ناصر خسرو)

بحمدالله که گردیدیم رنجی

در آخر یافتیم این طور گنجی

به دشواری چنین گنجی توان یافت

بلی کی گنج بی رنجی توان یافت. (وحشی بافقی).

 

 

 

توجه:

کاپی و نقل مطالب از «اصالت» صرف با ذکر منبع و نام «اصالت» مجاز است

کلیه ی حقوق بر اساس قوانین کپی رایت محفوظ و متعلق به «اصالت» می باشد

Copyright©2006Esalat

 

 

www.esalat.org