شنبه، ۱ مارچ ۲۰۱۴

هرج و مرج لازمه بقاء امپریالیسم

 

ا. م. شیری

۱۰ حوت ۱۳۹۲

بحران ساختاری تمام جوانب نظام سرمایه داری را فراگرفته و همه روزه عمق می یابد. اگر امپریالیسم جهانی در پی تجزیه اتحاد شوروی و تبدیل اغلب جمهوریهای منشعب از آن و همچنین، همه کشورهای اروپای شرقی در اولین سالهای دهه ۱۹۹۰ ترسائی به مستعمرات مفلوک و بازار مصرف کالاهای بنجل خود موفق شد بحران سرمایه داری را به مدت تقریبا دو دهه به تعویق اندازد، اما اشباع این بازارهای جدید، بطور طبیعی باعث اوجگیری مجدد بحران گردید و در این شرایط جدید، امپریالیسم جهانی و در رأس آن، امپریالیسم آمریکا بقاء خود را در تصرف کشورهای مختلف و یغمای ثروتهای آنها می بیند و این واقعیت را بخوبی درک می کند که مکیدن آخرین قطرات خون مردم جهان جز از راه ایجاد هرج و مرج در کشورهای «هدف» و بر سر کار آوردن رژیمهای دست نشانده و ناتوان از اداره کشور در ممکن نیست.

با همین تصور، رژیمهای فوق ارتجاعی غرب امپریالیستی پس از تصرف مسلحانه و ویرانی چندین کشور، از جمله، افغانستان، عراق، لیبی، مالی، ساحل عاج و شماری دیگر تحت عناوین جعلی«دمکراسی» و «مداخلات بشردوستانه»، چاره ای جز برافکندن نقاب از چهره فاشیستی خود و کاربست روشهای آزموده  و فریبکارانه نداشت.

با کاربست همین روشها و فنون بود که آمپریالیستهای آمریکا و اتحادیه اروپا در ماهها و هفته های اخیر موفق شدند دو کشور ونزوئلا و اوکراین را تقریبا بطور همزمان گرفتار آشوب وهرج و مرج نمایند. اگر چه نبرد نیروهای ملی و مترقی با مزوران و گماشتگان داخلی امپریالیسم هنوز در ونزوئلا ادامه دارد، اما بخش اعظم خاک اوکراین را نیروهای نئوفاشیسم به تصرف خود درآورده اند.

بنا بر این، شناخت فنون و روشهای مداخله امپریالیسم در به آشوب کشیدن کشورهای مختلف و همچنین، ریشه یابی موفقیت آن، امروز بیش از هر زمان دیگر ضروری بنظر می رسد.

در پاسخ به این ضرورت نمی توان این واقعیت را نادیده گرفت که امپریالیستهای آمریکا و اتحادیه اروپا بی هیچ محدودیتی پول ضرب و نشر می کنند(آمریکا، دلار و اتحادیه اروپا، یورو).

در نتیجه غارتگریهای دول سرمایه داری، در رأس آنها دول امپریالیستی آمریکا و اتحادیه اروپا، از جمله بحساب ضرب پول بی هیچ پشتوانه، بیش از یک میلیارد نفر از هفت میلیارد نفر جمعیت جهان در فقر مطلق بسر می برند.

بیکاری و بی خانمانی بر خلاف آمارهای جعلی دولتها بیداد می کند.

نارضایتی از رژیم های حاکم امری همه جایی و همگانی است.

نسل جوان بدرستی و بحق خواهان یک زندگی شرافتمندانه است. اما هیچ چشم انداز روشنی نمی بیند و به آینده خود نیز امیدوار نیست. در نتیجه، خودش را به آب و آتش می زند.

مأموران و کارگزاران امپریالیسم با «کیسه های» پول همه جا هی و حاضرند.

گروههای کوچکی از جوانان را به حساب پول، به تور می زنند و آنها را تحت عنوان «سازمانهای غیردولتی» سازماندهی می کنند و آموزش می دهند: آموزش ایجاد هرج و مرج، شورشهای خیابانی اساسا با شعارهای  «دمکراسی خواهی»، «حقوق بشری»، «آزادی بیان» و...

تعدادی را نیز بعنوان چریک شهری و تیرانداز ماهر (تک تیرانداز) تربیت می کنند. این، البته، غیر از گروههای تروریستی است.

کشور هدف انتخاب می شود.

یک محل پر رفت و آمد، معمولا در پایتخت کشور تعیین می شود.

یک گروه کوچک ۱۰- ۱۵ نفری خوب آموزش دیده وارد صحنه می کنند.

تک تیراندازان در اطراف محل مشخص شده جاسازی می شوند.

گروه ۱۰- ۱۵ نفره پلاکاتها و پارچه نوشته های آماده را ناگهان از زیر لباس خود بیرون کشیده، بالای سر می گیرند و در میان عابران شعار می دهند. مثلا: «آزادی»...

عابران بی خبر از همه چیز و از همه جا و معمولا ناراضی از رژیم حاکم، هاج و واج در اطراف آنها ازدحام می کنند.

همینکه نیروهای انتظامی برای اطلاع از چند و چون ازدحام، به محل تجمع نزدیک شدند، تک تیراندازان چند نفری را هدف قرار می دهند.

ازدحام ناگهانی مردم، برخلاف تجمعات سازمانیافته، بخصوص، وقتی اگر شاهد کشته شدن باشند، یک بلای «آسمانی» غیر قابل کنترل است.

سپس، ناتوی رسانه ای وارد عمل می شود.

با اخبار جعلی، نشر اکاذیب، فیلم های شبیه سازی شده گوش جهانیان را کر می کند: که بلی! در فلان کشور، فلان رژیم یا فلان «دیکتاتور» «اعتراض مسالمت آمیز مردم» را بخاک و خون کشید.

خبر «سرکوب اعتراض مسالمت آمیز مردم» دقایقی بعد به سراسر کشور می رسد.

پس از این، سیاستمداران و مقامات رسمی دولتها، بویژه، دولتهای امپریالیستی با ادعای دفاع از «حقوق بشر» وارد معرکه می شوند...

حالا، «خر بیار و باقلی بار کن». اتفاق می افتد آنچه که نباید اتفاق می افتاد.

این روش، در اواخر سالهای دهه۸۰ در جمهوریهای اتحاد شوروی و کشورهای اروپای شرقی، کمی بعد در یوگسلاوی از آزمون گذشت. در این اواخر حداقل در لیبی و سوریه نیز بکار بسته شد.

البته، روش مداخله در لیبی کمی متفاوت از سوریه و بیشتر به ایجاد آشوب و بمباران ۷۲ روزه یوگسلاوی شبیه بود. در این کشور، پس از آنکه رژیم قذافی در اثر سالها تهدید و شانتاژ رژیمهای غربی، بخصوص، آنگلوساکسونها، برنامه هسته ای خود را تعطیل کرد و تکنولوژی آن را در سال ۲۰۰۵ در یک کشتی به امپریالیسم آمریکا تحویل داد، سازمان سیا یک پایگاه برای آموزش و تربیت تروریستهای «القاعده» در شرق لیبی در نزدیکی بنغازی تأسیس کرد. ابتدا شبه نظامیان همین پایگاه به حمایت از «معترضان مسالمت جوی لیبی» بحرکت درآمدند و سپس امپریالیستهای آمریکا و اروپا با احتیاط از اینکه نیروی هوایی لیبی پایگاه «القاعده» را مورد حمله قرار دهد، طرح قطعنامه ایجاد منطقه «پرواز ممنوع» در آسمان لیبی را به شورای امنیت سازمان ملل بردند و قبل از آنکه مرکب قطعنامه شورای امنیت خشک شود، بمباران شهرهای لیبی را از هوا و دریا آغاز کردند. این توحش امپریالیستهای در حالی روی داد که قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل ناظر بر ایجاد منطقه «پرواز ممنوع» بود نه بمباران لیبی.

همین روش مداخله در همه «انقلابهای رنگی» هم بکار بسته شد.

نتیجه منطقی گفتار اینکه، هر کسی که خود را در قبال امنیت جانی انسان و استقلال و ترقی کشورها مسئول می داند، موظف است ماهیت امپریالیسم و روشها و فنون مداخله آن را به توده های ستمدیده توضیح دهد و آنها را از مشارکت در هر گونه تجمع «خودبخودی» و «ناگهانی» بر حذر دارد. زیرا این، هم بنفع امنیت خود آنهاست برای اینکه هدف تیر تک تیراندازان مزدور قرار نگیرند و هم به نفع میهن شان که با گرفتار ساختن آن در آشوب و هرج و مرج طراحی شده، دارائی های مادی، معنوی، تاریخی و فرهنگی آن را به یغما می برد.

برای آشنایی بیشتر با روشها و فنون مداخله امپریالیسم رجوع کنید به مقالات زیر:

۱ــ مکانیزمهای تخریب اتحاد شوروی، بخش نخست:

http://www.hafteh.de/?p=27450

۲ــ مکانیزمهای تخریب اتحاد شوروی، بخش دوم:

http://www.hafteh.de/?p=27558

۳ــ ترور هدایت شونده:

http://www.didgah.net/maghalehMatnKamelSotonNamehKarbaran_2007.php?id=668

۴ــ ده روش برای اغواء مردم بواسطه رسانه های جمعی:

www.eb1384.wordpress.com

۵ــ تغییر مشی مداخله جویانه امپریالیسم آمریکا در مناقشات جهانی:

http://eshtrak.wordpress.com/2013/12/26/

۶ــ در حسرت آینده:

http://kar-online.com/node/5746

۷ــ چگونه غرب در جلو چشم ما توده ها را بانجام انقلابات «رنگی»، تحریک می کند:

http://www.hafteh.de/?p=38386

۸ــ کدام راه بسوی ایران؟:

http://www.hafteh.de/?p=19422

۹ــ قطع سر، تجاوز به عنف و آدم خواری- ارمغان دمکراسی غربی:

http://www.esalat.org/images/gifts_of_western_democracy_shiri_2982013.htm

۱۰ــ کارگردانان و تهیه کنندگان نمایش خونین در سوریه:

http://eb1384.wordpress.com/2012/08/10/

۱۱ــ صادرات دلار و جنگ- بنیان اقتصاد آمریکا:

http://www.baaba.eu/Gaproz/Pdfha/Saderat%20Dolar.pdf

۱۲ــ جنگ در سوریه و دلار:

http://www.ayenda.org/Jang%20Dar%20Souria%20Wa%20Dolar(E.Shiri).pdf

۱۳ــ جنگ لیبی از زبان شاهد عینی:

www.eb1384.wordpress.com

۱۴ــ سازمانهای غیردولتی: میسیونرهای امپریالیسم:

http://eb1384.wordpress.com/2012/03/13/

۱۵ــ چاپ ۱۶ تریلیون دلار از سوی بانک مرکزی آمریکا و توزیع آن بین بانکها:

http://www.ayenda.org/Chap%2016%20Trilioun%20$(E.Shiri).pdf

۱۶ــ باشگاه ضد انقلاب:

http://www.hafteh.de/?p=19085

۱۷ــ «انقلاب سبز» در مولداوی:

http://www.mashal.org/content.php?t

۱۸ــ «الجزیره»- سلاح تخریب جمعی:

http://eb1384.wordpress.com/2012/04/01/

۱۹ــ اتحاد آلمان- باندریها علیه اوکراین:

http://www.vatandar.at/IMShiri44.htm

 

 

 

توجه!

کاپی و نقل مطالب از «اصالت» صرف با ذکر منبع و نام «اصالت» مجاز است

کلیه ی حقوق بر اساس قوانین کپی رایت محفوظ و متعلق به «اصالت» می باشد

Copyright©2006Esalat

 

 

www.esalat.org