جمعه، ۱۸ جنوری ۲۰۱۳

بیانیه هزاره های مقيم فنلند

 در محکوميت حملات تروريستي بر هزاره های کويته پاکستان



تصویر از گوگل

 

ترور و پاکسازی قومی هزاره در پاکستان بايد متوقف گردد!

هزاره های مقيم پاکستان که بيشتر شان در شهر کويته مرکز ايالت بلوچستان زندگي مي کنند در سالهای اخير از سوی گروههای تروريستي مورد حملات پي در پي قرار گرفته و بطور سازمان يافته و هدفمند بقتل رسيده اند.

طبق برآوردها از سال ۲۰۰۸ تا بحال حدود ۱۵۰۰ غير نظامي هزاره در پاکستان ترور شدند که در ميان آنها شخصيتهای سياسي، فرهنگي، هنرمندان، ورزشکاران، زنان و اطفال مي باشند. تا کنون اين کشتارهای غير انساني بطور سازمان يافته و سيستماتيک انجام يافته اند. بعنوان مثال در سپتمبر ۲۰۱۱ سي نفر از زنان، کودکان و مردان هزاره از داخل يک اتوبوس در مسير راه کويته - تفتان از ديگر مسافران اقوام ديگر جدا کرده شده و بعد از شناسايي، همه آنها بعنوان هزاره بطور بيرحمانه تير باران شدند. اين گونه حملات دهشت افگنانه بر هزاره های پاکستان شدت بيشتر گرفته و در سال ۲۰۱۲ نيز چندين بار هزاره ها مورد حملۀ افراد مسلح قرار گرفتند و بطور گروهي به قتل رسيدند. اين حملات مسلحانه در تاکسي ها، دکان ها، مسير راهها، سرويسهای عمومي، محل سکونت هزاره ها رخ داده است. در تازه ترين اين حمله ها که به تاريخ ۱۰ جنوری ۲۰۱۳ در کويته بوقوع پيوست، بيش از يکصد تن از مردم مظلوم و بي دفاع هزاره به شهادت رسيدند.

تا بحال گروه مسلح افراطي اسلامي لشکر جنگوی مسئوليت اين حملات را برعهده گرفته است. این گروه که به شبکه جهاني و منطقوی تروريستي وصل است، با دست باز و آزادانه دست به جنايت ضد انساني و دهشت افگنانه مي زند و تابحال هيچ اقدامي از سوی دولت پاکستان برای دستگيری اعضای آن و محاکمه عاملان اين جنايات نشده است. همچنين دولت پاکستان تا بحال هيچ کار موثری را برای تامين امنيت شهروندان هزاره در پاکستان انجام نداده است. اين نشان مي دهد که هدف اين کشتارها نسل کشي و پاکسازی قومي در يک دسيسه کلان و پيچيده است.

در حال حاضر شهر کويته و مسير راههای آن برای حدود نيم ميليون شهروند هزاره ای اين شهر کاملاً نا امن شده و هزاره ها در اين ايالت امنيت جاني ندارند.

ما هزاره های مقيم فنلند حملات تروريستي را بر هزاره های کويته و ديگر غير نظاميان آنکشور بشدت محکوم مي نمائيم و خواستار تامين امنيت غير نظاميان آن شهر و محاکمه عاملان اين جنايات ضد بشری مي باشيم.

هزاره ها و ديگر شهروندان غير نظامي پاکستان نياز به کمک دارند. حمايت بين المللي مي تواند بر دولت پاکستان فشار وارد نمايد تا از حملات گروههای دهشت افگن جلو گیری نموده و امنيت شهروندان غير نظامي مقيم پاکستان را تامين نمايد.

با اميد برقراری امنيت، ثبات و اتحاد و آرامش در پاکستان و افغانستان!

از طرف هزاره های مقيم فنلند

13.1.2013

 

 

 

 

 

 

 

توجه!

کاپی و نقل مطالب از «اصالت» صرف با ذکر منبع و نام «اصالت» مجاز است

کلیه ی حقوق بر اساس قوانین کپی رایت محفوظ و متعلق به «اصالت» می باشد

Copyright©2006Esalat

 

www.esalat.org