محمد طاهر نسیم

 

از هر خارستان . . . خاری!

 چهارشنبه، ۵ مارچ ۲۰۱۴

 

به تنهائی می اندیشیدم که موضوع جدیدی را برای سایت «اصالت» آماده سازم. بعد از لحظاتی از اندوه به این تصمیم رسیدم که در باره "جریانات اوکراین" چیزی بنگارم. در جمله ی فاکت ها، به این واقعیت روشن روبرو شدم که کشور های سرمایه داری، در پیشاپیش ایالات متحده امریکا، به فروپاشی اتحاد شوروی سوسیالیستی و دیگر کشور های سوسیالیستی اروپايی، جنبش های دموکراتیک و مترقی و رهائی بخش ملی در جهان، اکتفا نکرده، زیرا منافع شان هنوز برآورده نشده است، و در استراتیژی آنها نقشه ی فروپاشی فدراتیف روسیه، و پارچه، پارچه سازی آن گنجانیده شده است. این اقدام با کلیه جوانب آن، زمینه را جهت دستیابی به منابع ثروت ها و غارتگری در کشور های آسیای میانه، و دیگر کشور های متحد فدراتیف فراهم میسازد. آمریکا و غرب نمیخواهند کدام رقیب نیرومند و بزرگی در این منطقه ولو که سرمایه داری باشد، باقی بماند!!

 

 در رسانه های خبری، انتشار یافته است، که رئیس جمهور  آمریکا "بارک اوباما"، رئیس جمهور افغانستان را اخطار تلفنی داده است، که در صورت عدم امضای "قرارداد امنیتی" در بیرون ساختن همه نیرو های نظامی امریکایی از افغانستان، تصمیم گرفته خواهد شد! و جناب "حامد کرزی" در اطلاعیه ای که انتشار یافته گفته است: باور نمیکنم! رسانه های گروهی، این صحنه را به شیوه تمسخر، یاد کرده اند!!

اما آقای "کرزی" به حیث یک خدمتگزار آزمون یافته آنان، راست گفته است. جبهه امپریالیستی که میلیاردها دلار در حمله غارتگری به افغانستان به مصرف رسانده است، آیا به این ساده گی بیرون میشود؟ و از اهداف و مقاصد خود در افغانستان و منطقه، صرف نظر میکند . .؟!

تهدید ساده لوحانه است . . و باور به درستی آن ساده لوحانه تر است . .!

 

چرا در باره حمله "طالبان" بر پوسته سرحدّی غازی آباد کنرها چیزی نگاشته نشود . .؟ که ۲۱ نفر سرباز کشته شد، و چند نفر دیگر در جمله مفقودین شمرده میشوند، و عده ای هم زخمی شده اند!

قبل از هر اقدامی چنین سوالی مطرح میگردد . . آیا به شکل مشخص این جنایت کاران واقعاً "طالبان" بوده اند یا غارت گران نظامی استخبارات آی ایس آی؟! با بررسی دقیق ماهیت و محتوای امنیتی و نظامی حمله به این حقیقت المناک، دست یابی میگردد . . که هیچ وقت نه "مجاهدین" سابق و نه "طالبان" امروزی بدون همراهان و هم یاوران، متخصصان تخریب کاری آی ایس آی پاکستانی در اجرای پلانهای دهشت افکنی، تنها نبوده اند!

 

طراحان دستگاه های استخباراتی و پنتاگون در چندین گزارش و موقعی اشاره کرده اند، که با خروج نیرو های نظامی- خارجی اشغالگر- فعالیت های "القاعده" مجدّداً گسترش و تشدید می یابد . . و مراکز استراتیژی افغانستان را، محور پلانهای تازه تر و انکشاف یافته، دهشت افکنی خود قرار میدهند!

با بررسی های نظامی، استخباراتی و سیاسی فعالیت های امپریالیستی چنین حقیقتی بدست می آید که تشکل، جایگزینی، آموزش و دهشت افکنی های "القاعده" و متحدان شان "طالبان" زائیده طرحها و پلانهای خود جبهه امپریالیستی بوده است، و همیشه بهانه ای و وسیله ای برای مداخله تسلط و غارتگری قرار گرفته است. و به همین بهانه امروز تلاش میورزند به موجودیت خود در افغانستان و بهره برداری در منطقه ادامه دهند. فشار وارد میکنند که سند قانونی ادامه موجودیت خویش را با امضای "موافقتنامه استراتژیکی امنیتی" بدست آورند! مراکز آماده سازی، و آموزش "القاعده" و "طالبان" و وابستگان دیگر مافیایی به سازماندهی آی ایس آی پاکستان، کمک و همکاری دستگاه های اطلاعاتی و استخباراتی آمریکا و دیگر کشور های سرمایه داری در خود پاکستان، وزیرستان، چترال و جنگلهای سرپوشیده ماورای خط دیورند منحوس، از نظر جهانیان پنهان نخواهد بود!!

 

چند روز پیش به تعداد ۱۲ نفر از زندانیان محبس قندهار با کندن کاری و آماده سازی راه رو های زیر زمینی، فرار کرده اند! این واقعه نشان میدهد، که عده ای از مسئولین امنیتی در کنترول و مراقبت و حراست از زندان با فراریان همکار بوده اند! که با چنین سهولت راه گریز را جستجو و آماده ساخته اند!

چنانچه این حادثه نمایانگر واقعیت دیگریست، که حاکمیت دست نشانده را در یک حالت آنارشیستی و بی بند باری امنیتی و اطلاعاتی و دچار فساد همگانی در مدیریت، رشوه ستانی، همکاری و همیاری با دشمنان مزدور و وابسته گی های مختلف با گروه های ضد دولتی و ضد مردمی، بر پایه های متزلزل قرار داد! همچنان واقعیت دیگر وجود دارد که نمیتوان نادیده گرفت، که این حادثه و نظیر آن ساخت و بافت تسلط گران اشغالگر به حیث وسیله فشار به منظور امضای هرچه زودتر "موافقتنامه امنیتی" میباشد!

مناسبات مابین اربابان و مزدوران هیچ وقت بر شیوه های یک نواختی دور از هرگونه تجدید نظر در تحقق منافع و پاداش های متبادله باقی نخواهد ماند! تضاد رقابت ها نیز در این سطح وجود دارد! در برابر بهره برداری بیشتر باداران، باید به پاداش مزدوران افزایش بخشیده شود!!

 

روبروی خود "برنامه حزب مردم افغانستان" برای مطالعه دارم . . زیر عنوان "اصول و اهداف" به این قسمت متوجه شدم:

-         اسلام دین مقدس مردم افغانستان است. حزب از آزادی در اجرای مراسم دینی و مذهبی برای مسلمین و پیروان سایر ادیان حمایت مینماید، با موارد استفاده از اعتقادات دینی به مقاصد سیاسی مخالف است. (تا اینجا گفتار برنامه حزب ختم است)

-         با قیام ثور- اپریل ۱۹۷۸-، و اعلان جنگ تحمیلی امپریالیستی، تنظیم های مزدور گویا جهادی و از پشت پرده دینی به کمک و همکاری امپریالیستی، هزاران نفر را به خاک و خون یکسان ساختند، دستاورد های پیشرفت و تمدن را، دستگاه ها و ثروت های عام المنفعه را نابود و به یغما بردند و خود را در خدمت سیاست غارت گران خارجی قرار دادند، امروز چگونه نیرو های ملی و دموکراتیک منجمله حزب مردم با آنان در ائتلاف و اتحاد برای توسعه گویا دموکراسی و نیل به اهداف ملی یکجا میشوند؟!

آزادی، قطعاً به حیث تحفه و بخشش بدست نمیآید، و یا به وسیله ای از وسایل خریداری نمیشود . . به مبارزه توده ای آگاه، خستگی ناپذیر، توانا، قاطع دیسیپلین پذیر تحت رهبری و سازماندهی سنجیده شده و مرام روشن مطابق با شرایط عینی و مبارزه طبقاتی جامعه دور از هرگونه دیماگوگی، سازش و طفره جوئی از امکانات و ایجابات مرحلوی تحولات کنونی و استراتیژی درازمدت آینده، ضرورت مبرم دارد. مسئله عمده متشکل، آگاه و بسیج سازی توده های گسترده زحمتکشان در راه تحقق نیازمندیهای مرامی خود در دگرگون سازی جامعه یگانه راه موفقیت و نیل به آزادی واقعیست!

محمد طاهر نسیم

تایپ کامپیوتری از «اصالت»

 

 

توجه!

کاپی و نقل مطالب از «اصالت» صرف با ذکر منبع و نام «اصالت» مجاز است

کلیه ی حقوق بر اساس قوانین کپی رایت محفوظ و متعلق به «اصالت» می باشد

Copyright©2006Esalat

 

 

www.esalat.org