ا. م. شیری

تاریخ ارسال به «اصالت»:

Thu, February 2, 2012 02:46

 

زمانیکه در سال ۱۹۹۱ میلادی، اتحاد جماهیر سوسیالیستی شوروی، یکی از دو قدرت سیاسی، اقتصادی، علمی، صنعتی، . . . و نظامی جهان تشییع جنازه شد، بسیاری از چپنمایان و وازدگان چپ، علیرغم اعترافات صریح گماشتگان و فراشان امپریالیسم جهانی به قتل سوسیالیسم، تمام مساعی خود را صرف آن کردند تا ثابت کنند، که نه خیر، سوسیالیسم تخریب نشد، بلکه، به این و یا آن سبب، خود بخود «فروپاشید»!

امروز ۱۲ بهمن ماه ۱۳۹۰، ۲۰ سال پس از حکمرانی مطلق سرمایه مالی (دلار)- میلیتاریستی بر جهان، امپریالیسم خبری گزارش می دهد:

ــ در جریان یک بازی فوتبال در پورت سعید مصر، ۷۳ نفر کشته و بیش از ۱۰۰۰ نفر زخمی شدند . . .

ــ انفجارها و درگیریهای مسلحانه در طرابلس، پایتخت لیبی، ادامه دارد . . .

ــ در جریان درگیریهای سوریه، ۱۵ ارتشی سوریه بدست مخالفان مسلح کشته شد و در شهر حمص «۸ غیر نظامی، از جمله ۱ کودک» بدست نیروهای دولتی کشته شدند.

هواپیماهای بی خلبان آمریکا مناطق شمال غرب پاکستان را بمباران کردند . . .

ــ در وال استریت ارزش سهام نازداک و داوجونز به ترتیب ۶۶ صدم درصد و ۱ و ۲۲ صدم درصد افزایش یافت . . .

ــ در جمهوری چچن روسیه از تار موی مقدس حضرت محمد که با هواپیما ویژه از ازبکستان حمل شد، رونمایی شد . . .

ــ و . . .

عراق هم با انفجارات تروریستی و کشتارهای روزمره، یک نماد کامل از صدور دمکراسی و یک داستان بی نیاز از شرح است.

اینها در حالی اتفاق می افتند که در اثر گسترش ابعاد بحران همه جانبه سرمایه داری، اعتراضات به نظام سرمایه داری سراسر اروپا و آمریکا را فراگرفته و در چنین شرایطی، روشن است که امپریالیسم جهانی در غیاب سوسیالیسم و حضور بی رنگ و کم تأثیر نیروهای مترقی، بویژه احزاب کمونیستی و کارگری، تحمیل جنگهای استعماری و هرج و مرج هدایت شونده، ترویج خشونت و بیرحمی، سنگدلی و تنفر به همنوع، خرافات و موهومات در جامعه بشری را بعنوان یگانه راه ادامه حیات خود برگزیده و این آخری (رواج خرافات و موهومات)، در واقعیت خود، دهشتناک ترین خطری است که تمام تمدن و ارزشهای بشری و شاید هستی در روی کره زمین را تهدید می کند.

در زیر، پیوند «رونمایی از تار موی حضرت محمد با حضور مقامات رسمی»* را برای تأمل و تفکر به صاحبان خرد و اندیشه معرفی می کنم. ببینند و خود به داوری بنشینند. اگر این حادثه در «ایران اسلامی» اتفاق می افتاد، بهیچوجه حیرت انگیز و تعجب آور نبود. چرا که در سایه حاکمیت تئوکراتیک، سالانه دهها و بعضاَ صدها معجزه و امامزاده جدید در کشور «کشف و ثبت» می شود. دردآور این است که در پی دفن سوسیالیسم، خلقهایی را که با کار و مبارزه قهرمانانه خود، در عرض در حدود ۲۰ سال، در وسیع ترین کشور جهان، در یک کشور نیمه فئودالی- نیمه سرمایه داری ویران شده از جنگ جهانی اول و جنگهای داخلی، عدالت اجتماعی (سوسیالیسم) را برای اولین بار در تاریخ بشر برقرار نموده، به تسخیر فضای کیهانی نائل شدند، با چه معجونی تغذیه می کنند.

اینها و بالاخص این آخری، هنوز از نتایج دمکراسی کذایی سرمایه داری غایب در جامعه شوروی است. «باشیم تا صبح دولت مان بدمد»!

۱۲ بهمن ۱۳۹۰

 

بی عنوان

* ــ پیوند رونمایی از تار موی حضرت محمد در صفحه ۱ آلبوم با همین عنوان:

http://www.pe.rian.ru

 

27/01/2012

رونمایی از تار موی حضرت محمد در شهر گروزنی پایتخت جمهوری چچن روسیه

تارموی مقدس حضرت محمد با هواپیمای ویژه از ازبکستان به چچن رسانده شد و "رمضان قادروف" رییس دولت چچن (در مرکز عکس) در فرودگاه گروزنی از این یادگار مقدس برای مسلمانان اسقبال کرد.

 

 

 

 

 

 

توجه!

کاپی و نقل مطالب از «اصالت» صرف با ذکر منبع و نام «اصالت» مجاز است

کلیه ی حقوق بر اساس قوانین کپی رایت محفوظ و متعلق به «اصالت» می باشد

Copyright©2006Esalat

 

www.esalat.org