زنده یاد شفیق الله توده ای

 

خبر نا به هنګام پر از درد و رنج سخت اینجانب را تکان داد. خبری که یک قسمت بزرګی از سرمایه ی معنوی و انسانی خود را از دست دادیم. این خبر پُر از درد و رنج نه تنها ما را در غم و رنج شریک ساخت، بلکه توانا تر در مقابل دشمنان میهن و مردم عزیزم نیز قوت بیشتر و استقامت بیشتر بخشید .برای اعضای ارجمند فامیل رفیق جاویدانه توده ای، عزیزان، دوستان همقطاران و جمله رفقای شرافتمندم تسلیت عرض میکنم مزار شان را سبز می خواهم و صبر و شکیبایی برای فامیل و عزیزان شان خواهانم.

رفقا! این کاروان جاویدانه در انتظار تمام ما نشسته است، جای خوشبختی به آنهای خواهد بود که صادقانه می رزمند و صادقانه جاویدانه میشوند. در این حالات دشوار که ما قرار داریم و هر روز یک قسمت از سرمایه ی خود را از دست می دهیم یعنی یک رفیق اصیل و وفا دار خود را، با وجودی که جای رنج است اما قوی تر و مستحکم تر در مقابل دشمنان آزادی و صلح، میهن و مردم عزیز خود میګردیم و به پیش با افکار انتخابی و انسانی میرویم تا یک قطره ی از خون در بدن ما جریان دارد!

رفقا! این دو راه ادامه دارند، یکی مبارزه و دوم جاویدانه شدن. به هر صورتی که باشد یا به عبارۀ دیګر در هر حالت و مشکلاتی که قرار داشته باشیم، خود را مسوول در قبال آرمان بزرګ و انسانی می پنداریم. مانند جاویدانه رفیق توده ای بزرګوار ما همچنان فردا جاویدانه میشویم. اما در این طول مدتی که زیست داریم، شعور و احساس داریم چی باید کرد؟ متلاشی ساختن رفقای اصیل خود را یا فولادی ساختن حلقه ی رفاقت حزبی و انسانی را؟ امروز مشکلات اجتماعی و اقتصادی تمام رفقا را درک میکنم، در حالات دشوار زمانی قرار داریم. تمام چیز به سیستم سرمایه داران به پیش میرود، تمام مشکلات و پرابلم های که به وجود آمده در داخل کشور و بیرون از کشور هم مسوولیت بر دوش همان سرمایه داران خون آشام است، اما احساس و درک انسان و دستهای تحریر و ګفتمان ما بسته نیستند در هر حالتی که باشیم در هر جای که باشیم، تا یک قطره ی از خون در بدن داریم به هر طریق که دسترسی داشته باشیم وظیفه ی انسانی و وجدانی خود را انجام می دهیم، نه برای رفاقت، نه برای حزبی بودن و نه برای احترام بلکه برای مظلومان میهن، انسانیت و حقیقت وظایف خود را از دل و جان انجام می دهیم . ک.ف

 

 

 

توجه:

کاپی و نقل مطالب از «اصالت» صرف با ذکر منبع و نام «اصالت» مجاز است

کلیه ی حقوق بر اساس قوانین کپی رایت محفوظ و متعلق به «اصالت» می باشد

Copyright©2006Esalat

 

 

www.esalat.org