دربارۀ رفیق شهید محمد اصغر

نوشتهء:

(روزبه "سعادت" پسر رفیق شهید محمد اصغر)

۷۸۶

خدمت دست اندرکاران سایت وزین «اصالت»:

باعرض سلام و احترام.

با تشکر از جناب شما محترم همت صاحب که لطف نمودید و یادی از شهدای گلگون کفن حزب دموکراتیک خلق افغانستان کردید. میخواهم نام و نشان یکتن از شهیدان گمنام حزب دموکراتیک خلق افغانستان را که در اثر یک توطئه نوکران آی. ایس. آی و سیا به شهادت رسیدند برای شما بفرستم و اگر نشر نمائید احسان بزرگی در حق بنده می نمایید.

 اسم شهید: محمد اصغر

اسم پدر: محمد اکبر

سکونت اصلی: لوگر، تا زمان حیات در مزار شریف زندگی نمودند.

وظایف: در ابتدا مدیر سمت ۴ امنیت شهر مزارِ شریف. از سال ۱۳۵۹ تا سال ۱۳۶۱ مدیر امنیت شهرک بندری حیرتان. رئیس امنیت ولایت سمنگان بعداً تبدیل به ولایت کابل به حیث مدیر امنیت سمت ۱۱ شهر کابل. تبدیل به ولایت قندز به صفت مدیر پنج و معاون بخش مبارزه با باندیتیزم ایفای وظیفه نموده است .

زمان و مکان شهادت: سال ۱۳۶۷ خورشیدی ولایت قندز در اثر انفجار استنگر {یکنوع راکت}

 

با احترام،

روزبه "سعادت" پسر مرحومی

مزارِ شریف - افغانستان

 

دست اندرکاران «اصالت» از شما رفقا، دوستان، همکاران رفیق شهید محمد اصغر و هموطنان عزیز صیمانه تقاضا میکنند كه هر گونه اطلاع، خاطره و یادی  از اين رفیق شهید داريد، در اختيار ما قرار بدهيد، هر خاطرۀ شما ولو بسيار كوچك باشد، برگ زريني از تاريخ استقامت و پايداري لاله هاي داغدار اين مرز و بوم است. لطفاً در تدوين ليست شهیدان گلگون کفن حاکمیت مردمی و دموکراتیک حزب دموکراتیک خلق افغانستان، ما را همياري كنيد و در جمع آوری  زندگینامه، خاطره ها و حماسه های این قهرمانان و شهیدان و معرفی آنها به نسلهای جدید مبارزان راه آزادی، ترقی و دموکراسی، و جوانان کشور که آیندۀ تابنک کشور به کار و پیکار و مبارزۀ آنها بستگی دارد یاری رسانده، رسالت و دین خودرا ادا نمایید.

در ضمن از روزبه "سعادت" گرامی فرزند برومندِ رفیق شهید اصغر قلباً اظهار سپاس و امتنان میکنیم که در این زمینه سهم خودرا ادا نمودند.

 

   
     

 

 

توجه!

کاپی و نقل مطالب از «اصالت» صرف با ذکر منبع و نام «اصالت» مجاز است

کلیه ی حقوق بر اساس قوانین کپی رایت محفوظ و متعلق به «اصالت» می باشد

Copyright©2006Esalat

 

 

www.esalat.org