امین الله مفکر امینی

 طنز:

طرز دید خردمندانه اخیر طالبان و دسته های راست گرای افراطی درباره رهایی زنان از خشونت و تامین حقوق مساوی آنها با مردان

 

تصاویر از سایت کابل پرس و گوگل

 

 در جلسه حضور یابی اخیر، سران طالبی و دیگر افراطیون مذهبی، طبق بررسی های عادلانه شان، از دوران گذشته های غصب و پایمـــال حقوق زنان، بالاخره با خـــرد و آگاهی کامل در دیار آبایی شان و در مـــــحاطهء آی اس آی پاکستان چـــنین فیصله به عمل آوردند:

از آنجاییکه مادران، زنان و دختران که مادران فردای یک کشور مخصوصا در میهن عزیز ما میباشند، ما با پیروی از تـــــامین حقوق زنان، طــــبق خواســته های مراجع ذیصلاح دفاع از حقوق زنان و مفاد قوانین شرعی، قانونی و اخلاقی چنین فیصله مــی داریم:

 ۱- زنان بعد از این میتوانند در مراکز تعلیمی و تربیتی، موسسات دولتی و خصوصی و سایر مراجع وظایفی داشته باشند، البته اینبار حضور شان در آن مــراجع با دلاق ها نه، بلکه با چادری های که چشمک های آن دو برابر کلانتر از حد معمول باشد، صورت گرفته میتواند و مانعی ندارد.

و همچنان زنان در حین اجرای وظایف شان در چنین مراجع، نــباید با مردان، دست بدهند و هر گاه مجبور بودند در گرفت و داد اسناد و غیره تبادله ها، دست بدهند و بالاثر چنین ضرورت، اگر دست میدهند باید از یک دست ساختگی که به همین منظور قـــبلا تدارک دیده شده کار بگیرند. به طوری که دو دست ساختگی هر کدام به طرف دست راست و چپ زنان در پهلوی دستانی که خداوند متعال، آنرا عنایت کرده، قایم و نصب میگردد و عینا، همان وظایف دستان اصلی را انجام میدهند. این رویه در سایر موضوعات از قبیل گردش در بازارها و مارکیت ها به منظور خرید و فروش اموال، و غیره روابط اجتماعی نیز عملی گردد. زیرا دستان ساختگی، بدون احساس و حرارت بوده و باعث بیداری و رشد عواطف انسانی هم نمیشوند.

۲- چون فرا گیری درس و تحصیل، که ما به آن عقیده و ایمان کامل داریم، برای زنان و مردان فرض است، لذا زنان میتوانند در هر نوع مراکز تحصیلی شامل شوند. ولی به کلی در صنوف درسی جداگانه که به همین طور باید باشد، مصروف درس و تحصـــــیل گردند و آنهم با پیشبرد امور درسی از طرف زنان با عین شیوه های ذکر شده در فوق.

۳- زنان از خنده کردن، خصوصا در حضور مردان نا محرم، قدغن میباشند زیرا خنده زنان باعث خشنودی مردان نا محرم شده و خلاف شرع، قانون و اخلاق نیز میباشد و به همین طور از گریه در مقابل مردان نا محرم نیز جلوگیری شود، زیرا گریه آنــــان عطوفت مردان را بر می انگیزد و در آن صورت مردان مجبور اند، غرض جلو گیـــــری از گریه زنان دستمال تقدیم کنند و یا با دست و یا انگشت، بعضا اشکها را از دیده گان و رخسار شان پاک کنند و یا با کلمات محبت آمیز به آنها تسلی بدهند. که البته دست ماندن، به دیده ها و رخسار زنان و یا ابراز کلمات تسلی دهنده از طرف مردان نا محرم بــــرای زنان به کلی خلاف شرع و اخلاق بوده و گناه عظیم دارد.

البته زنان میتوانند در محافل عزا داری که صرف زنان اجتماع کرده باشند تا که جــــان دارند گریه کنند و یا خنده کنند و غمهای دل و دردها و خوش طبعی های شان را در آنجا ها تلافی نمایند.

 ۴- زنان حق آرایش دارند و صرف در مواقع خاص، آنهم برای شوهران. البته زدن عطر آنهم در صورتیکه پهلوی شوهران باشند جواز دارد. زیرا حضرت محمد (ص) خوشبویی را خوش داشتند و طالبان نیز که پیرو دین آن حضرت (ص) میباشند ممانعت در آن نمیبینند.

۵- زنان نمیتوانند مورد اذیت جسمانی از طرف مردان قرار بگیرند و اگر هم میگیرند، مردان با ید سعی نمایند که داغی بر جسم و خصوصا چهره ها و جــاه های که در محضر عــام قابل دید باشد جلوگیری شود، تا در وقت اثبات جرم، آثاری بطور مشهود، به جــا نمانند. اینکار، قضاوت تصمیم گیری را در حصه مرتکبین آن یعنی مردان، سهل و آسان می سازد و از حقوق شــان دفاع قانونی و شرعی صورت گرفته میتواند.

۶- زنان نمیتوانند، احساس وطنپرستانه، احساسات باطنی و یا مردم دوستانه شان را در قالب های نثر، نظم، کارتون، مضمون، رسم ها و سایر وسیله های مطبوعاتی، به سمع مردم میهن، منطقه و جهان برسانند. البته در صورتیکه لازم باشد میتوانند پیش از نشر و ارائه چنین مطالب، تائید مسؤولین قانونی و شرعی شان را بدست آورند، به خصوص شوهران شان را. و اگر شوهران بیسواد بودند، میتوانند به طالب محل و یا نمایندهء شان که هر جا و در هر کوچه و بازار و محل، سر و کله شان پدیدار خواهد بود، مراجعه و اجازه اخذ بدارند.

 ۷- آواز خوانی و نوازنده گی از هر قبیل که باشد، قطعا و قطعا به زنان جواز ندارد و خلاف شرع میباشد. و ما کوشش خواهیم کرد، این موضوع را به سمع مراجع دفاع از حقوق زنان نیز برسانیم و به دلایل منطقی، شرعی و اخلاقی به اثبات برسانیم که مبادرت شان به چنین اعمال، خلاف نورم های انسانی و شرعی میباشد. البته زنان میتوانند در صورتیکه زیاد دل شان آواز خوانی شود، در حمام های زنانه که تجمع خود آنها میباشد، آواز بخوانند.

فعلا این هفت مورد، بخاطر آزادی زنان و تامین حقوق شان از طرف ما نخبگان مذهبی طالبی، تجویز شد و انشاالله زمانیکه در امور دولت، سهیم شدیم، قانونهای بهتر دیگر هم در چنین زمینه های دفاع از حقوق زنان، تسوید و تصویب و مرعـــی الاجرا قرار خواهیم داد.

یقین داریم که دیگر مردمان شریف میهن ما و بخصوص زنان شرافتمند ما، به ما تهمت تاراج گران حقوق زنان، را نسبت ندهند و از روی این مشت نمونه خروار گفته، بدانند که ما دیگر آن طالبان گذشته ها نیستیم و بکلی تجدید تربیت گردیده ایم. و ما ممنــون راهنمایی های خرد مندانهء پاکستان، آخوند های ایرانی و برادران مجاهدین دیگر خــود در میهن، منطقه و جهان استیم و بطور اخص باداران مصری و عربستانی خویش.

 2013-28-07

 

 

 

 

توجه!

کاپی و نقل مطالب از «اصالت» صرف با ذکر منبع و نام «اصالت» مجاز است

کلیه ی حقوق بر اساس قوانین کپی رایت محفوظ و متعلق به «اصالت» می باشد

Copyright©2006Esalat

 

 

www.esalat.org