(استاد صبـاح)

 

(با جلوس نامیمون و زشت غنی احمدزی خیلی ها از کوچه و بازار با پسوند نام "احمدزی" و "زی زی ها" و . . . به مقام و منزلت رسیدند و بر مردم زور گفتند و چپاولگری و مردم آزاری کردند. کسی نیز نپرسید که چرا؟؟؟ با اندوه، این ناسپاسان مانند غنی احمدزی تعدادی اوباش و کوچه گرد اند.)

«غنی احمدزی این چهرۀ زشت و ناکارای تاریخ نه تنها درین کثافت گری ها خم به ابرو نمی آورد بلکه با دست تکان دادن ندافی گونه دیوانه وار قهقه می خندد و افتخار می کند.»

احمدزی؛ سخنگوی وزارت دفاع (۹ سنبله) در جریان یک کنفرانس خبری در کابل، در واکنش به پرسش یک خبرنگار درباره کارنامه سرپرست وزارت دفاع در مدیریت جنگ و کاهش نا امنی، خبرنگاران را «کور» و «کر» توصیف کرد؛ موضعی توهین‌آمیز که به‌سرعت جنجال‌ برانگیز شد.

 

"طالبان" از چندین جهت بر شهر قندوز حمله کردند. در همین راستا یک خبرنگار در نشست خبری سخنگوی وزارت دفاع، در مورد نتایج وعده اسدالله خالد؛ سرپرست این وزارت مبنی بر آماج قرار دادن هراس ‌افکنان در لانه‌ های ‌شان پرسید و این پرسش باعث واکنش تند احمدزی شد. اظهارات توهین‌ آمیزاحمدزی باعث شکل‌ گیری توفانی در میان کاربران شبکه‌ های اجتماعی، مخصوصاً خبرنگاران شده ‌است.

خبرنگار در واکنش به اظهارات احمدزی نوشت: «این نوع برخورد شرم ‌آور است.»

سخنگوی وزارت دفاع پس از آن ‌که به اشتباه خود در قبال خبرنگاران پی ‌برد، از آنان معذرت ‌خواهی کرد؛ اما این اقدام وی از سوی خبرنگاران به «نوشداروی پس از مرگ سهراب» تعبیر شد.

شماری از خبرنگاران از رهبری وزارت "دفاع ملی" خواستند که بی‌ درنگ احمدزی را از کارش برکنار کند.

سخنان بی ادبانه؛ بازاری و توهین‌آمیز سخنگوی وزارت دفاع، باعث حمایت مردم از خبرنگاران شده ‌است. شهروندان توهین به خبرنگاران را «تاسف ‌بار» و غیر قابل قبول می‌ دانند. مردم در شبکه‌های اجتماعی خواستار جلوگیری از هتک حرمت خبرنگاران شده‌ اند. توهین خبرنگاران توسط سخنگوی وزارت دفاع، توهین به آزادی بیان و توهین به صدای رسای مردم کشور است. جوانان وطن، خطاب به سخنگوی وزارت دفاع گفته ‌است: نه خبرنگاران کور و کر هستند و نه ملت، کور و کر، شما هستید که فریاد و فغان مردم را نه می ‌بینید و نه می‌ شنوید.

منتقدان همچنین می ‌گویند که بارها برخی از سخنگویان حکومت، اطلاعات را به‌گونه ی وارونه یا ناقص در اختیار خبرنگاران گذاشته ‌اند و این موضوع اعتماد خبرنگاران به سخنگویان را کاهش داده‌ است.

خبرنگاران می‌ گویند که سخنگویان، خود را مالک اطلاعات می ‌دانند و به همین خاطر اطلاعات به میل دل‌ شان و برخی مواقع نادرست را در اختیار خبرنگاران قرار می ‌دهند.

خبرنگاران به‌عنوان سربازان آزادی بیان همواره برای بازتاب واقعیت‌ها در جامعه کوشیده ‌اند و در سخت‌ ترین شرایط رویداد های گوناگون را پوشش داده ‌اند. در برخی موارد، پوشش‌ رویدادهای خبری، به قیمت جان‌شان و یا زخمی ‌شدن آن ‌ها انجامیده ‌است. با این حال، منتقدان معتقد اند که این قشر همواره از سوی مسؤلین حکومتی و ارگ نشینان بی عزت مورد تحقیر و توهین قرار گرفته ‌اند. خبرنگاران از حکومت سخت انتقاد می ‌کنند که باید به کارمندانش اجازه هتک حرمت به آنان را ندهد.

 

 

 

توجه:

کاپی و نقل مطالب از «اصالت» صرف با ذکر منبع و نام «اصالت» مجاز است

کلیه ی حقوق بر اساس قوانین کپی رایت محفوظ و متعلق به «اصالت» می باشد

Copyright©2006Esalat

 

 

 

 

 

www.esalat.org