پنجشنبه، ۱۲ اپریل ۲۰۱۸     

ارتش روسیه در مورد حمله احتمالی بالقوه آمریکا
به سوریه در حال آماده باش قرار گرفته

 منطقه / شرق میانه – سوریه

هدف/ تقبیح جنگ و نظامی گری و تجاوزات امپر یالیستی/ آگاه سازی.

رحمت ایماق.

"کشور های عدیده در سازمان ملل متحد، از جمله: روسیه، چین، سوریه و بولیوی، خواستار تحقیق کامل در مورد استفاده از مواد شیمیایی در "دوما" شده، مگر ایالات متحده آمریکا، انگلستان و فرانسه، خواهان اقدامات جدی بر علیه سوریه شده، آنرا رد میکنند."

بر مبنای گزارش خبرگزاری تاس، در صورت حمله آمریکا بر سوریه، روسیه از تمام اقدامات ضروری سیاسی، دیپلماتیک و نظامی، به اقدامات تلافی جویانه متوسل خواهد شد.

ولادیمیر شامانوف رئیس کمیته دفاع در دومای روسیه سه شنبه ۱۰ اپریل، میگوید: "هر گونه اقدامات غیر قانونی بی جواب باقی نخواهند ماند."

بعد از گزارش چندین گروه (ان.جی.او.ای.)، از جمله کلاه سفیدان مرتبط با گروههای تروریستی ضد دولتی سوریه که عمدتاً از طرف آمریکا حمایت میشود، که سلاح  شیمیایی از طرف دولت سوریه در شهرک دوما خارج از دمشق صورت گرفته، متعقاقب آن دونالد ترامپ اعلام داشت که "به اقدامات بالقوه، تصمیم عمده را اتخاذ، و به آن متوسل خواهد شد، و هیچ پاسخ را از روی میز بر نداشته است."

متخصصان نظامی روسیه می گویند، "در مورد تحقیقاتی را انجام داده، مگر هیچ آثار استفاده از مواد شیمیایی را در یافت نکرده اند"، و استفان دوجاریک سخنگوی دبیر کل سازمان ملل، انتونیو گوترس می گوید "در حال حاضر در موقفی نیست که موضوع را به صورت مستقل بررسی کند."

به روز سه شنبه نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که ناو گان عملیاتی شامل ۶۵۰۰ سرباز، یک ناوگان هوا پیمابر، چندین موشک کروز مجهز به ناو شکن را در منطقه نزدیک سوریه جابجا می کند.

هر چند که در بیانیه نیروی دریایی امریکا آماده است که این اقدامات از جمله مانور های است که حسب برنامه ی از قبل تعیین شده انجام میگیرد.

دمشق اعلام میدارد که این ادعا های حمله شیمیایی در حومه دمشق "بهانه" ساختگی، برای توجیه حملات آمریکا بر دولت سوریه می باشد.

ایالات متحده و متحدین آن در شورای امنیت سازمان ملل متحد، پیشنهاد روسیه، تحقیق برای بررسی استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه را، قبل از حمله رد کرده است. و آمریکا متحدین جنگی خویش: مکرون- فرانسه، تیرازا می – انگلستان را برای اقدامات نظامی بر علیه دولت سوریه ایجاد کرده است.

گزارشها از "انتی وار" انتشاراتی که گفته میشود محافظه کاران ضد جنگ امریکایی هستند: "دونالد ترامپ در صدد ایجاد ائتلاف جدید از متحدان خویش برای شرکت در عملیات مشترک بر علیه دولت سوریه می باشد."

تردیدی وجود ندارد که ایالات متحده امریکا، فرانسه و انگلستان از جمله متحدین جدید در این جنگ بوده، و قرار است استرالیا به آن پیوسته و عربستان سعودی را مستقیماً در این جنگ علیه سوریه داخل کنند.

در نهایت، اگر این یک جنگ تمام عیار بر علیه دولت سوریه در منطقه شعله ور شود، خطرات مهلک و ویرانگر را در منطقه، احتمالاً جهان را متضرر خواهد ساخت. این جنگ با ابعاد جدید، سوریه را متشنج ساخته، و احتمال ورود مستقیم عربستان سعودی در این جنگ، سبب تحریک بیشتر ایران و نیروهای شیعه در آن منطقه خواهد شد. و حتی امکان دارد که این جنگ در آنسوی مرز های سوریه نیز گسترش یابد.

 

در یک تقاطع خطرناک جهان - رحمت (ایماق)

جهان در یک چهار راه نهایت خطرناک قرار گرفته: آیا این جنگ هستوی را شعله ور خواهد ساخت؟

 

 

 

 

توجه!

کاپی و نقل مطالب از «اصالت» صرف با ذکر منبع و نام «اصالت» مجاز است

کلیه ی حقوق بر اساس قوانین کپی رایت محفوظ و متعلق به «اصالت» می باشد

Copyright©2006Esalat

 

www.esalat.org