پنجشنبه، ۱۲ اپریل ۲۰۱۸     

در یک تقاطع خطرناک جهان

نویسنده/ پروفسور مایکل چوسو دوفسکی،
 سر دبیر مرکز تحقیقات جهانی برای جهانی شدن

برگردان و تخلیص/ رحمت ایماق.

نیرو های دریایی روسیه در سواحل سوریه تمرینات نظامی را انجام می دهند. نیرو های ارتش امریکا در شرق آبهای مدیترانه موضع گرفته اند.

ناوگان دریایی روسیه، در آبهای جوار سواحل سوریه، آبهای بین المللی دریای مدیترانه.

به گزارش رسانه های مستقر در روسیه، پراودا، مورخ ۱۱ اپریل، ناوهای جنگی روسیه در نزدیکی سواحل سوریه تمرینات خویش را آغاز کردند.

به گزارش امروز چهار شنبه، مورخ ۱۱ اپریل "مسکو تایمز"، نیرو های دریایی روسیه، به دلیل هراس از حمله قریب الوقوع و حتمی ایالات متحده آمریکا بر سوریه، تمرینات پرتاب موشک ها را در سواحل سوریه، بر مبنای زمان بندی قبلی انجام میدهند.

تصمیم حمله موشکی بالای سوریه از سوی امریکا، به دلیل مظنون بودن دولت سوریه به استفاده از مواد شیمیایی بر علیه مخالفانش صورت میگیرد.

ما در تقاطع نهایت خطر ناک قرار داریم: بر مبنای گزارش (که توسط رسانه های غربی مطرح نشده است)، سفیر روسیه در لبنان گفت: "در صورت حمله موشکی بالای سوریه، روسیه بر موشکهای امریکایی و مراکز پرتاب آنرا مورد هدف قرار خواهند داد."

دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا، بصورت مستقیم به روسیه هشدار داد که، به دلیل استفاده مرگ آور، با استفاده از مواد شیمیایی در "دوما" سوریه را مورد حملات موشکی قرار داده، و بزودی  این حملات را آغاز می کند.

تمرینات نظامی نیرو های دریایی روسیه در آبهای سواحل مدیترانه

پراودا بصورت مانوس، گفت: "روسیه فضای سواحل سوریه را مسدود کرده." این بیان مذکور به صورت رسمی، تا هنوز از طرف وزارت دفاع روسیه تایید نشده است. صرفاً ابراز کرده که این بخشی از بازی تمرینات نظامی است.

این پیام در حقیقت، حاوی منطقه هم آهنگ شده بسته است که در آن تمرینات فیر، و تمرینات موشکها انجام میشود.

این تمرینات در آبهای بین المللی مدیترانه، در جوار مرز دریایی سواحل سوریه انجا می میگیرد.

فضای این منطقه سواحلی بتاریخ های: ۱۱ -۱۲ اپریل،۱۷ – ۱۹ اپریل، و از ۲۵ الی ۲۶ اپریل از ساعت ۱۰ الی ۸ شام به وقت مسکو مسدود خواهد بود.

روسیه در حال حاضر به تعداد ۱۵ کشتی جنگی، و کشتی های تدارکاتی "ناوگان سیاه" را در دریای مدیترانه، شامل زیر دریایی های بنام "ادمیرال گریگورویچ، وایسن فرایگیت (حامل توپ های کروز زیر دریایی است)، تعبیه کرده است.

این بازی های جنگی فدراسیون روسیه، در واکنش به تهدیدات فعلی امریکا بر علیه سوریه انجام میشود، اینکه چه تعداد نیرو های امریکایی در شرق دریای مدیترانه به هدف حمله بر سوریه مستقر شده صحبت نمی کنیم.

همچنان لازم به تذکر است، و به قرار گزارش روزنامه "ستاره" که بتاریخ، ۶ اپریل ۲۰۱۸، نگاشته مشعر است که کشتی های جنگی روسیه مصروف تمرینات نظامی- جنگی در آبهای بالتیک، در سواحل "لیتوانی" نیز هستند. در تصویر زیر مشاهده کنید:

با براه اندازی بازی های جنگی عظیم از جانب روسیه، بریتانیا به جانب روسیه اخطار داد تا با آتش بازی نکند.

چه کسی با آتش بازی می کند؟ روسیه، و یا ایالات متحده آمریکا – ناتو؟

با توجه به مقاله مجله "فارن پالیسی" و یا سیاست خارجی (یکی از مهمترین مراکز فکری، پیرامون سیاست خارجی امریکا – این قلم)، بتاریخ ۹ اپریل ۲۰۱۸، چنین می نگارد:

"اگر رئیس جمهور دونالد ترامپ تصمیم نظامی حمله بالای سوریه را، در پاسخ به بکار برد سلاح شیمیایی در حومه دمشق، در اخیر هفته گذشته اتخاذ کند، و باید، و تقریباً به صورت کامل، و به یقین عملیات گسترده ای را در عوض حملات محدود، که در سال گذشته آمریکا بر علیه سوریه انجام داد، تصویب کند."

نیکلاس هیراس کار شناس "مر کز امنیت جدید امریکایی" میگوید:

"به منظور اینکه آن پیام، و ضربتی که دونالد ترامپ می خواهد بالای (بشارالاسد) دولت سوریه وارد کند، باید آمریکا اهداف وسیع را مورد حملات قرار بدهد، تا بتواند ارتش دولت سوریه را فلج کند."

توجیه استفاده از سلاح کیمیایی توسط اسد، که گویا مردم خویش را بقتل می رساند، از طرف امریکا بصورت جعلی، درست شده. و این یک دروغ و افترا است.

افزون بر آن، شواهد کافی وجود دارد که ایالات متحده آمریکا، گروههای شورشی مانند: " تروریستان وابسته به القاعده را نه برای دسترسی به سلاحهای شیمیایی کمک کرده، بلکه برای استفاده از این مواد شیمیایی، این گروه های تروریستی، از طرف پنتاگون، تعلیم و تربیت دیده اند."

استقرار نیرو های دریایی آمریکا در شرق دریای مدیترانه:

بر مبنای گزارش مورخ ۱۰ اپریل ۲۰۱۸ واشنگتن تایمز، با آغاز تمرینات نیرو های دریایی روسیه در سواحل سوریه، نیرو های دریایی ایالات متحده آمریکا، چندین کشتی جنگی را، در شرق دریای مدیترانه مستقر کرده است. از جمله ناو گانهای:
 (
USS Ramage) ،(USS Mahan) ،(USS Gravely)، و (USS Barry)، مجهز با موشکهای بالستیکی را در آن منطقه جابجا کرده است.

 

نیروهای دریایی ایالات متحده امریکا در شرق دریای مدیترانه.

علیرغم همه این، همه این تنش های جنگ طلبانه که از طرف امپریالیسم امریکا و متحدان جنگ طلب اروپایی، و صهیونیستی آن دامن زده میشود، تحلیلگران مسایل بین المللی و شرق میانه، ابراز می کنند، با آنکه خطر موجودیت بالقوه در گرفتن یک جنگ کوتاه، با حمله بالای سوریه غیر ممکن نیست، مگر به دلایلی که قسماً، در مقاله پروفسور مایکل چوسو دوفسکی، به نقل از مجله (فارن پالیسی) به آن اشاره شد، احتمال شعله ور شدن یک جنگ  تمام عیار، به دلیل ایستاده گی، و نیرو های فدراسیون روسیه کمتر متصور است، در غیر آن خود امپریالیسم جنایتکار و شرکای جهانی و منطقوی آن در نتیجه درگیری چنین جنگی در امان نخواهند ماند.

احتمالاً این مانور، که برای بار اول "اولتیماتوم" آن از طرف ایالات متحده امریکا، صادر شد، برای آزمایش نیروهای نظامی فدراسیون روسیه، و موشک های (اس – ۴۰۰) و دیگر سلاحهای جدید آن است، که آیا میتواند، تجاوز امریکا بر سوریه را متوقف کند، بوده باشد؟

آرزو داریم چنین اتفاق ویرانگر بوقوع نه پیوندد، در غیر آن ابعاد آن در آنسوی سوریه: لبنان، ایران، حتی افغانستان کشانده شده، کل منطقه وجهان از آن متضرر خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

توجه!

کاپی و نقل مطالب از «اصالت» صرف با ذکر منبع و نام «اصالت» مجاز است

کلیه ی حقوق بر اساس قوانین کپی رایت محفوظ و متعلق به «اصالت» می باشد

Copyright©2006Esalat

 

www.esalat.org