اطلاعیه

 

زنده یاد عبدالرحیم کاروال

 

با تأسف، تأثر، تألم، غم و اندوه فراوان اطلاع حاصل نمودیم که رفیق عبدالرحیم کاروال- یکتن از اصالتداران و اعضای برجسته و سابقه دار ح.د.خ.ا.، سابق وزیر ترانسپورت ج.د.ا.، مبارز سرسپرده، خسته گی ناپذیر، پایدار و تسلیم ناپذیر، که هرگز در برابر ارتجاع و امپریالیزم و مزدوران و ایادی شان سر فرود نیاورد و در دشوارترین لحظاتِ تاریخ کشور و آخرین رمق حیات در سنگر ح.د.خ.ا. باقی ماند و آرمانهای خلقهای زحمتکش افغانستان را نگهه داشت، - ساعت ۶ بجه عصر امروز تاریخ ۵ جون ۲۰۱۲ بالاثر بیماری که عاید حالش بود در شفاخانۀ  مارین کرنکین هاوسِ شهرِ فرانکفورتِ جرمنی به عمرِ ۶۹ سالگی به جاودانه گی پیوست و کاروان بزرگ رفتگان مبارز و انقلابی، نهضت مترقی افغانستان را بلند مرتبه تر و افتخار انگیز نمود.

انالله و اناالیه راجعون

مراسم تدفین و فاتحه بعداً به اطلاع دوستان، رفقا و هموطنان رسانیده میشود.

روانش شاد باد!

 «اصالت»

سوانح مختصر عبدالرحیم کاروال

 عبدالرحیم کاروال فرزند محمد یوسف بتاریخ ۲۲ فبروری ۱۹۴۳ در ولسوالی امام صاحب ولایت کندز در یک فامیل روشنفکر ديده به جهان گشود. دوره ابتدائیه را در مکتب امام صاحب و دوره متوسطه و ثانوی را در لیسه ابن سینا کابل به اتمام رسانید و در سال ۱۹۶۹ جهت ادامه تحصیلات عالی عازم اتحادشوروی گردید و در سال ۱۹۷۴ با پايان موفقانۀ تحصيل و اخذ دیپلوم در رشته انجنیری و ترانسپورت به وطن باز گشت.

زنده ياد کاروال در همان سال در وزارت تجارت شامل وظیفه شد و مدتی بعد به حیث مدیر پورت شیرخان بندر تقرر حاصل و در سال ۱۹۷۸ به حیث رئیس بندر حیرتان تعیين و در سال ۱۹۷۹ به حیث رئیس شیرخان بندر مقرر گردید.

مرحوم کاروال در سال ۱۹۸۱ به حیث رئیس پلان و ترانسپورت شورای وزیران ايفای وظيفه کرد و از سال ۱۹۸۳ الی ۱۹۸۶ به عنوان رئيس ریاست ملی بس و سپس به حیث معین وزارت ترانسپورت عز تقرر حاصل و وظایف سپرده شده را با صداقت و ایمانداری انجام داد.

موصوف در اوایل سال ۱۹۸۸ در پُست وزیر ترانسپورت تعیين و وظايفش را به حُسن صورت ايفاء نمود. پس از آن از سال ۱۹۸۹ الی ۱۹۹۱ به حیث رئیس شرکت افسوتر مقرر و مصروف انجام خدمت به ميهنش گرديد.

شادروان عبدالرحيم کاروال با درک مسؤوليت تاريخی، احساس و نيت پاکی که در مقابل مردم و ميهن خود داشت، در سال ۱۹۶۵ عضویت پرافتخار حزب دموکراتیک خلق افغانستان را حاصل و جهت رهائی توده های ملیونی کشورما از فقر و تنگدستی، ظلم و جهالت، در پرتو اهداف والا و انسانی حزب محبوبش، به مبارزۀ سياسی پرداخت و تا آخرين رمق حيات پرچم پيکار انقلابی را همراه با ساير همرزمان خويش پايدار و سربلند در اهتزاز نگهداشت و وظایف محوله را بمثابۀ فرزند صديق حزب، ميهن و مردم، صادقانه انجام داد.

پس از سقوط حاکميت سياسی جمهوری افغانستان و بقدرت رسيدن تنظيمهای "جهادی" در سال ۱۹۹۲ که جنگ های خونين، بربادی و ويرانی را درپی داشت، زنده ياد کاروال نيز مانند اکثر هموطنان ما مجبوربه ترک وطن گردید و در ديار غربت مسکن گزيد.

زنده ياد کاروال سرانجام از اثر بيماریی که عايد حالش بود به تاريخ ۵ جون ۲۰۱۲ به عمر ۶۹ سالگی در ديار غربت چشم از جهان فروبست.

در حشر ز غمهای کهن خواهم گفت از صبر و سکوت و سوختن خواهم گفت

بگذار همه بهشت و دوزخ گویند من «وای وطن! وای وطن!» خواهم گفت

 

روانش شاد و خاطراتش جاودان باد!

 

 

 پیام تسلیت زبیر شیرزاد

پیام تسلیت علم مل

 پیام تسلیت امــــــــــــرالله همـــــــــــــــرزم

"کاروال"- عشق به رهائی وطن، دموکراسی و همآهنگی مبارزه - محمد طاهر نسیم

پیام تسلیت محمد ظاهر دقیق

پیام تسلیت ظفر شمس

پیام تسلیت امین الله مفکر امینی

پیام تسلیت انجمن حقوقدانان افغان در اروپا

پیام تسلیت فامیل  خوږمن

پیام تسلیت شورای افغانان مقیم دنمارک

پیام تسلیت رفیق محمد نبی غروال

 

 

 

 

توجه!

کاپی و نقل مطالب از «اصالت» صرف با ذکر منبع و نام «اصالت» مجاز است

کلیه ی حقوق بر اساس قوانین کپی رایت محفوظ و متعلق به «اصالت» می باشد

Copyright©2006Esalat

 

www.esalat.org